>>>>•<<<<
Lisa's POV
Aku memandang ke langit sambil tersenyum kecil. Bintang-bintang malam ini sungguh terang menghiasi langit yang gelap.
Okay, ini kali pertama aku senyum setelah dua minggu aku menangis disebabkan perkahwinan itu. Dan akhirnya aku berjaya senyum sebab BamBam sanggup batalkan perkahwinan tu.
Aku mengalihkan pandangan aku memandang ke arah BamBam yang turut mendongak memandang langit di sebelah aku.
" Dah puas ke tenung aku ? " soal BamBam yang membuatkan aku agak terkejut.
Aku tersenyum kecil sambil mengusap-usap belakang tengkuk aku. Ala, malulah bila terkantoi tenung orang ni em ... :)
BamBam mengalihkan pandangannya memandang aku membuatkan kedua-dua kami kini bertentang mata. BamBam menarik nafasnya dalam kemudian dihembusnya perlahan.
Sebelum dia meleraikan pandangan, sempat lagi dia mengenyitkan matanya pada aku membuatkan aku tergelak kecil.
" Bam, kenapa kau sanggup buat macam tu pagi tadi ? " soalku sambil menaikkan keningku sedikit padanya.
BamBam mengukir senyuman kecil sambil wajahnya ditundukkan memandang rumput-rumput hijau, tempat kami duduk.
" Aku buat macam tu sebab aku tak nak tengok kau sedih-sedih dah. Kau happy dengan Jungkook, bukan dengan aku. "
Aku menggelengkan kepala aku perlahan sambil memegang bahu BamBam membuatkan dia mengangkat wajahnya memandang aku.
Aku rasa dari pagi tadi aku tanya soalan yang sama pada BamBam dan dia tetap jawab jawapan yang sama. Tapi bila aku pandang mata dia, aku perasaan yang dia bagaikan sedang bersedih.
Aku tau ada sesuatu yang tak kena yang membuatkan BamBam bertindak drastik macam pagi tadi. Aku kena tahu kenapa.
" Ceritala pada aku, Bam. " pujukku dengan nada yang perlahan sambil memerhatikan sekeliling aku.
Mana tau kalau Jungkook tiba-tiba muncul, kan ? Lepas saja BamBam batalkan perkahwinan kami tadi, aku dan Jungkook terus berjumpa dengan mommy dan daddy untuk terangkan pasal ... kami.
Meanwhile at the same time, BamBam pergi terangkan dan jelaskan semuanya pada keluarganya. Ya, aku memang rasa bersalah sangat-sangat pada tetamu yang hadir tapi ... apa boleh buat kan ?
Dan sekarang Jungkook tengah berborak something dengan daddy so BamBam ajak aku pergi ke taman tasik yang berhampiran dengan kawasan rumah kami.
I've never been here before and I really regret it. This place is hella pretty ! Rumput-rumput dia hijau gila-gila while bintang-bintang dia pula berterabur, terang, menerangi langit yang gelap.
Aku confirm akan selalu datang ke sini lepas ni. Anytime !
BamBam menarik nafasnya dan dihembus sekali lagi. Haduh, dia ni ! Selalu la buat aku suspens macam ni. Buat aku lagi tertanya-tanya tau ! Aku tak suka la macam ni !
" Kau serius nak tau sebab sebenar dia ? "
Aku menaikkan kening aku kecil dengan sengihan.
YOU ARE READING
#7 euphoria [ C ]
FanfictionIt feels so wrong yet so right. I'm in love with my stepbrother. Yes, you read it right. I know it is wrong but I can't hold back my feelings ! I just hope having a relationship with my stepbrother isn't illegal. Because He's the cause of my e...