> 4 <

614 52 1
                                    

>>>>♡<<<<

" Kau buat apa dekat rumah aku ha ?! " soal lelaki itu sambil berpeluk tubuh.

Belum sempat aku nak menjawab soalan dia, tiba-tiba dia dah potong kata-kata aku terlebih dahulu.

" Oh, aku tau. Kau terpikat dengan wajah handsome aku ni sampai kau apply nak jadi bibik dekat rumah aku kan ? " serkap lelaki itu dengan senyuman senget.

Makin besar mata aku mendengarkan kata-kata serkap jarang lelaki itu.

Hello ! Mind your words please !

" Eh pakcik, muka aku ni ada muka macam orang nak apply jadi bibik ke ? Muka lawa macam ni kau kata bibik ? Did you lose your senses ? " soalku sambil bercekak pinggang memandang lelaki di hadapan aku itu.

Lelaki itu berdecit kecil sambil menjulingkan matanya kepada aku.

Ewah ewah ! Pikir lawa sangatla mata kau tu ?!

" I'm going to ask you one last time, what the heck are you doing in my house ? " soal lelaki itu sambil langkahnya perlahan mengatur mendekati aku.

Aku pula semakin lama semakin ke belakang sampaikan aku terlanggar pintu bilik aku.

Jantung aku berdegup kencang melihatkan wajah lelaki ini yang sangat dekat dengan wajah aku.

Okay, handsome la juga mamat ni agagagagaga

Dia hanya diam memandang anak mata aku, begitu juga dengan dia.

" Ehem ! "

Kedua-dua kami tersentak mendengarkan deheman seseorang itu lalu kami berdua menoleh memandang empunya suara.

Ayah aku.

Tiba-tiba lelaki rambut kerinting itu melangkah menghampiri ayah aku sambil berpeluk tubuh. Aku hanya memandang dengan kerutan di dahi.

" Appa, dia buat apa dekat rumah kita ni ? Appa kenal ke dia ? " soal lelaki itu sambil menundingkan jarinya ke arah aku.

Terbeliak mata aku mendengarkan perkataan ' appa ' itu meluncur keluar dari mulutnya.

Wait.. jangan cakap dia anak ayah aku. Shit.

" She's your stepsister now. Treat her well, Jungkook. " balas ayah aku membuatkan aku menggelengkan kepalaku perlahan.

No freaking way he's my stepbrother !

Jungkook berdecit kecil sambil menjeling aku sekilas. Suka sangat main mata dengan aku, kan ? Masalah la !

" Why should I ? " soal Jungkook dengan wajah poyonya.

Betulkan ejaan dia Jungkook ? Takut aku tersalah eja lak karang.

Ayah aku mendengus kecil kemudian dia menggelengkan kepalanya perlahan pada Jungkook.

" Do you want me to punish you by taking away all of your gadgets ? " soal ayah berbaur ugutan.

Akhirnya Jungkook melepaskan keluhan berat kemudian dia menundukkan wajahnya memandang lantai.

Kakinya diguis-guis pada permukaan lantai bagaikan anak kecil.

Awh, so cute ..

Eh -

" Fine.. " balas Jungkook perlahan sebelum ayah meninggalkan kedua-dua kami bersendirian di situ.

Aku berdehem kecil bagi mencuri perhatian Jungkook. Sebaik sahaja Jungkook menoleh memandang aku, aku menghadiahkan senyuman sinis padanya.

" Anak manja rupanya. " ujarku perlahan tapi aku pasti kata-kata aku tu jelas di pendengaran Jungkook.

#7 euphoria  [ C ] Where stories live. Discover now