> 34 <

405 42 0
                                    

>>>>•<<<<

Lisa's POV

" Seriously ? Kau nampak BamBam chat macam tu dekat Jungkook ? " soal Chaeyoung dengan matanya yang membulat memandang aku.

Aku mengeluh kecil sambil menganggukkan kepala aku perlahan. Ya, aku pun tak sangka BamBam boleh berperwatakan macam tu.

Seramlah juga aku bila baca mesej dia macam tu semalam. Aku ada juga terfikir nak mesej BamBam, nak tanya kenapa dia hantar teks macam tu pada Jungkook.

Dia nak takut-takutkan Jungkook ke apa ? Well, setahu akula Jungkook mesti sayangkan Miyeon tu sangat-sangat. There's a reason why diorang couple, kan ?

Tapi kalau BamBam nak takut-takutkan Jungkook pun, kenapa dia nak buat macam tu ? Apa motif ?

Ah, aku pula yang pening sekarang ni em. Tapi patut ke aku masuk campur ? Jungkook tu adik tiri aku, I should take care of him but ...

Should I ? Aku tak nak orang lain fikir aku ni over pula sebab masuk campur pasal hal peribadi Jungkook. Tapi aku rasa kesianla dekat dia tu em ...

" Lisa, kau tak rasa pelik ke ? " soal Chaeyoung memecah lamunan aku.

Aku mengalihkan pandangan aku memandang ke arah Chaeyoung yang sedang asyik memakan keropok itu.

" What do you mean ? "

Chaeyoung meletakkan plastik keropoknya itu ke tepi kemudian dia mengalihkan tubuhnya menghadap aku.

Kedua-dua belah tangan aku tiba-tiba di pegangnya membuatkan aku agak terkejut. Dia nak ceramah dekat aku la tu erm ...

Trust me, aku dah penat dah kena ceramah dengan dia sepanjang seminggu aku menetap dengan dia. Tapi nak buat macam mana ? Aku mana boleh pindah balik dengan Jungkook.

Kalau duduk dengan Jungkook, lagi aku tak dapat fokus untuk jawab exam. Susahnya hidup seketul Lalisa.

" BamBam clearly ada niat tertentu untuk dia mesej Jungkook macam tu. "

" Well, that's for sure. Buat apa dia mesej Jungkook kalau dia nak main-main je ? "

" Boleh tak kau bagi aku habis cakap dulu ?! "

Dengan itu, Chaeyoung terus menghadiahkan tamparan pada bahu kiri aku. Pergh ! Kuat gila sia dia tepuk aku !

Kalau kena dekat muka ni, sah-sah boleh koma setahun. No doubts !

" Okay, kau kata BamBam mesej Jungkook bagi amaran supaya dia tak pergi cafè tu kalau tak nak hubungan dia dengan Miyeon goyah, right ? "

Aku menganggukkan kepala aku laju bagi menyahut soalan Chaeyoung itu. Aku takut kalau aku bersuara nanti kena tamparan dia lagi.

Sumpah aku dah serik !

" Kau tau la kan, manusia ni lagi dilarang lagi dia nak buat. So, aku rasa BamBam sengaja je buat macam tu sebab maybe dia dah plan something dengan Miyeon ...? "

Aku mengerutkan dahi aku memandang Chaeyoung. BamBam ada plan dengan Miyeon ...? Kenapa diorang nak buat plan sama-sama pula ?

#7 euphoria  [ C ] Where stories live. Discover now