> 37 <

383 38 1
                                    

>>>>•<<<<

Jungkook's POV

" Hey, Lisa ! I've been missing you so damn much ! " jerit aku sebaik sahaja aku ternampak kelibat Lisa di tempat parkir kereta.

Lisa mengukirkan senyumannya pada aku kemudian dia mendepakan tangannya pada aku. Aku memandangnya dengan kerutan di dahi.

Kenapa dia buat macam tu ? Dia nak aku peluk dia ke ? Serius la ? Boleh ke aku peluk dia ?

Lisa melepaskan keluhan kecil sambil menjulingkan matanya ke atas. " Come and hug me if you miss me, bastard. " ujar Lisa dengan sebaris senyuman.

Tanpa berlengah lagi, aku terus berlari anak menghampiri Lisa lalu aku memeluknya erat di dakapan aku.

Ouh, kau tak tahu betapa aku rindu nak rasa diri dia dalam dakapan aku. Seminggu bagi aku macam setahun !

Aku rindu sangat-sangat dekat dia. By what I mean sangat is actually way more than missing her sight.

I miss her face, her pair of eyes, her cute nose, her puffy cheeks and her plump lips. I miss her so damn much that I couldn't have describe it any better.

" So, bila kau nak tinggal dengan aku semula ? " soal aku sebaik sahaja Lisa meleraikan pelukan kami.

Lisa memuncungkan bibirnya sambil membetulkan kedudukan beg silangnya. Keluhan terlepas dari mulutnya tatkala dia mengangkat wajahnya memandang aku.

Dah kenapa pula ni ? Buat aku seram sejuk jela.

" Boleh tak kalau aku stay dekat rumah Chaeyoung sampai malam lusa ? "

" What ? Why ? Dah seminggu kau duduk rumah dia, tak cukup lagi ke ? "

Lisa menggelengkan kepalanya laju sambil tangannya memegang erat lengan aku.

Oh, shit. Tindakan dia macam ni membuatkan jantung aku berdegup dengan lebih laju. Dia memang nak aku mati awal ke apa ?

Suka sangat buat aku ada heart attack macam ni eish !

" Esok kan ada farewell party ... Chaeyoung ajak aku pergi dengan dia. Actually, aku tak nak pun tapi Chaeyoung akan balik ke Australia lusa nanti so aku tak dapat jumpa dia dalam jangka masa yang lama nanti. So please ...? "

Aku mengeluh berat kemudian aku menggaru-garu kepala aku yang tidak gatal itu.

Okay, aku memang rasa bersalah pada Lisa sebab best friend dia akan balik semula ke Australia tapi aku rindukan dia sangat-sangat !

Kalau boleh 24 jam aku nak dia ada dekat sebelah aku je. Tapi tak ke aku kedengaran agak mementingkan diri sendiri ...?

Huh ...

" Lisa ... "

" Aku janji lepas ni aku takkan pergi mana-mana dah. Aku akan duduk je dekat rumah tu dan kau boleh tengok muka aku 24 jam ! Please izinkan aku tidur rumah Chaeyoung sampai malam lusa. "

Wow ! Dia baca fikiran aku ke apa tadi ? Macam mana dia tahu yang aku nak tengok muka dia 24 jam ?

Okay, nampaknya bukan aku seorang je rindukan dia. Dia pun rindukan aku nampaknya.

#7 euphoria  [ C ] Where stories live. Discover now