CARLOS
Ik maak mijn weg terug naar Dany en zie dat ze niet meer op haar oude plekje staat. Well shit. Ik draai me een keertje rond en scan de omgeving even goed voordat ik haar naam ga roepen. Net als ik mijn adem in zuig om vervolgens Dany hard te roepen, hoor ik geritsel bovenin de appelboom achter me. Ik draai me voorzichtig om, denkend dat ik een eekhoorn aan ga treffen en ik wil dat arme beestje niet zich rot laten schrikken.
Ik maak mijn halve rondje af en-kRaK...BAF
Ik vlieg een meter de lucht in en ren dan direct daarna recht af op datgene wat net de boom uit is gepletterd.
Namelijk, Dany...
DANY
Ik ben die appelboom ingeklommen, die vol hangt met de meest verse, groene, sappige appels. Ik ga kapot van de honger ook al heb ik net nog gegeten. Ik voel me helemaal draaierig en duizelig om een of andere reden. Ik heb ook geen idee wat er eigenlijk net gebeurd is. Ik ben helemaal in de wolken en krijg geen woord mijn strot uit.Mijn ogen vallen op een prachtige, glimmende appel. Zo rond en groen! Ik strek mijn arm uit tot ik hem niet verder uit kan strekken. De appel hangt helaas een paar centimeters te ver voor mijn korte armpjes. Ik ga die appel mooi niet laten hangen zodat iemand anders hem uiteindelijk kan opeten. Nuh-uh. Ik probeer zo kalm mogelijk op de brede tak te gaan staan waar ik nu nog op zit. Deze tak is sterk genoeg om mij te houden zonder af te breken.
Ik sta nu gehurkt op de tak en strek mijn rechterbeen langzaam uit naar die andere, wat dunnere tak, recht onder mijn toekomstige appel. Ik zet mijn been voorzichtig neer en sta nu in een soort spagaat houding tussen twee takken in.
Ik heb de appel nog geen eens aangeraakt als de tak waar mijn rechterbeen op leunt, afbreekt. Mijn rechterbeen heeft nu niks meer om op te leunen dus hang ik nu ondersteboven aan mijn linkerbeen aan de stevige tak, die mijn gewicht wel aan kan. Hoop ik...
kRaK...BAF
Nee dus...
CARLOS
Ik ren op Dany af en smijt de fles water naast me neer. "DANY, DANY...Oh mijn god, Dany...Is alles oké? Wat deed je in die boom? Heb je jezelf bezeerd? Moet ik Ben bellen? Je liet me doodschrikken!" Dany lijkt niet veel last te hebben van de val aangezien ze me met grote, open ogen aankijkt en een droog lachje op haar gezicht verschijnt. Ik wacht nog steeds, helemaal buiten adem, op een antwoord maar zo te zien gaat ze niet veel zeggen. Ze is natuurlijk nog in die trans of wat het ook is.Ik check even gauw haar armen, benen, rug en buik na. Je weet maar nooit of ze zich toch bezeerd heeft. Geen schrammetje te zien...Hoe dan...? Nou ja, gelukkig. Ik spring weer uit mijn gedachtes en ren op de fles met water af. Ik loop ermee terug naar Dany terwijl ik de dop ervan af draai.
Ik vind het niet erg leuk om dit te doen, behalve bij Jay, maar ik gooi toch de hele fles langzaam leeg over Dany's hoofd. Ik kijk toe hoe Dany's mooie, dikke haar transformeert naar nat, dun en stijl haar. Ik wacht af op een reactie.
"Dany...Je kan weer uit je trans komen hoor. De vloek of wat het dan ook was, is verbroken..." mompel ik nerveus. Geen reactie...Ze is nog steeds dezelfde Dany als net alleen met drijfnat haar en drijfnatte kleren.
Oké, ik ben het nou helemaal zat. Ik weet niet meer wat ik moet doen. Ik bel Mal wel even. Zij weet aardig wat van spreuken en vloeken.
Ik haal mijn telefoon uit mijn broekzak en klik op 'Agressief Draakje' in mijn contacten. De telefoon gaat over en ik wacht af. Voicemail...Lekker Mal...Ik heb je nodig in deze zware tijden!
Dan Jay maar...Wacht nee, Jay heb ik vanmiddag nog een cadeautje gegeven, die hij niet zo leuk vond. Namelijk, een taart en een deur in zijn gezicht. Die gaat dus mooi niet opnemen.
Dan Evie. Ik klik op 'Gif blauwe appel' in mijn contacten en wacht weer af.
...
"Hallo, met 'de mooiste van allemaal'."
"Ja, hoi Evie. Met mij."
"Oh heyyy, Carlos! Fijn dat je belt! Ik wilde net jou bellen om te vragen welke van de twee ontwerpen voor mijn nieuwe jurk je het mooiste vond, aangezien je zo'n goed gevoel voor fashion hebt. Dus check even je Whatsauradon (Whatsapp). Ik heb twee foto's gestuurd. Ik vind zelf de tweede het aller, aller, allerleukst maar misschie-"
"Uhm, Evie. Sorry dat ik je onderbreek, maar ik heb een groter probleem hier. Dany is volgens mij onder invloed van een vloek of spreuk. Ze zegt niks en beweegt ook bijna niet. Ik heb nu even de tijd niet om uit te leggen hoe het komt. Dat hoor je later wel. Maar, heb jij misschien enig idee wat ik kan doen? Ik ben hopeloos..."
"Misschien helpt het om haar in het meer te krij-"
"Nee, al geprobeerd. Nog iets anders?"
"Oh, uhm, nou..."
Er valt een ongemakkelijke stilte.
Ik hoest een paar keer om de aandacht te trekken.
"Uhum, Evie. Ben je daar no-"
"IK HEB HET!"
Ik krijg zowat een hartaanval van Evie's schreeuw en laat mijn telefoon vallen, waardoor ik weer een hartaanval krijg. Ik buk als een speer en grijp mijn telefoon. Ik onderzoek mijn hele scherm naar scheuren of krassen. Gelukkig, niks.
"E n lifd ks! Dt w je h mt gevn!"
"Sorry, ik verstond je niet. Ik hield mijn telefoon niet bij mijn oor. Wat zei je?"
"Ik zei: Een liefdeskus! Je weet toch wel? Ware liefde? Werkt altijd!"
"Oh...oh...oh, maar ja natuurlijk! Hoe kon ik daar niet eerder aan hebben gedacht? DANKJE, DANKJE, DANKJE EEF!"
"Geen probl-"
Voordat Evie haar zin af kan maken, hang ik alweer op. Ik draai me terug om naar Dany en ze zit er nog steeds bij als een puppy met haar hoofd in de wolken.
Ik kom dichterbij en val op mijn knieën recht voor haar neer. Ik schep haar hoofd voorzichtig op in mijn handen. Ik leun naar voren en...pats...the lips have been connected.
Ik ga er maar helemaal voor zodat het 101% zeker is dat ze uit haar trans komt. Haar lippen bewegen gelijk al mee. Het is een gepassioneerde en zachte kus.
"Yehes.." hoor ik opeens zachtjes terwijl ik nog steeds diep in de kus zit. Ik let er niet veel op en zoen gewoon verder.
"YESSS!" roept Dany terwijl ze omhoog vliegt. Ik krijg al voor de zoveelste keer een hartaanval en vlieg achterover. Ik kijk Dany geschokt, met grote ogen aan.
"Ten eerste: JE BENT TERUG! En ten tweede: Wat bedoel je 'YESSS'?" vraag ik aan haar terwijl ze me bij mijn handen beetpakt en me omhoog sleurt.
"De vloek was al verbroken." antwoordt Dany met een valse grijns.
JE LEEST
It's Good To Be Bad - Carlos de Vil Story - Dutch
Fanfiction*RIP Cameron Mica Boyce. Je was een grote inspiratie voor me. We zullen je nooit vergeten. Blijf gewoon lekker door dansen in de hemel. We will continue your legacy. Wield Peace, Not Guns. Mijn hart gaat uit naar Victor Boyce, Libby Boyce, Maya Boyc...