Osa 25. Chariya

126 17 2
                                    

Bonnie pujotteli neulaa pellavakankaan läpi. Yhä uudestaan ja samalla kaavalla. Hän oli pistänyt sormiinsa jo niin monta kertaa, ettei enää hätkähtänytkään siitä. Saman pöydän ympärillä oli useanpikin ompelija. Bonnie oli mennyt sinne heti, kun oli saanut vietyä lampaat takaisin aitaukseen.

"Mitenkäs sujuu?" Edvinin ääni kysyi huoneen ovelta.

Hän käveli pöydän päässä istuvan tytön viereen ja katsoi hänen työtään. Tyttö oli hyvin nuori, kenties kolmestatoista neljääntoista vuotias. Hänen pienet kätensä olivat käteviä pujoittelemaan neulalla. Tytön silmät olivat jotenkin erikoiset. Bonnie muisti nähneensä sellaiset kauppiaalla Pariisissa.

"Hyvää työtä," Edvin sanoi ja silitti tytön hiuksia.

Tyttö ei vastannut, vaan jatkoi työtään kuin ei edes huomaisi Edviniä. Hän poikkesi muista naispuolisista ompelijoista, sillä kaikkien muiden posket helahtivat punaisiksi kun Edvin käveli heidän luokseen. Hän oli myös ainoa, joka sai niin erityisiä kehuja.

Lopulta Edvin tuli Bonnien kohdalle. Hän katsoi pitkään Bonnien työskentelyä. Paljon pidempään, kuin kenenkään muun.

"Ei ihan noin," Edvin lopulta sanoi ja kumartui ottamaan Bonnien neulan.

Hän teki muutaman siistin piston, ja näytti sitä. Bonnie tahtoi piiloutua pöydän alle paheksuvien katseiden ulottumattomiin.

"Käytä pienenpiä pistoja," Edvin neuvoi.

"Selvä," Bonnie sanoi ja vetäisi neulan takaisin itselleen.

"Sinä taisit joutua kestämään Mariusta ja Beckya?" Edvin sanoi ja hymyili. "Anteeksi siitä. Olisin vain saanut syyt niskoilleni, jos olisitkin karannut."

"Ei se haittaa," Bonnie sanoi. "Ääni ei ole niin paha pellon toisella puolella."

Edvin nauroi. Bonnie tunsi naisten paheksuvan katseen muuttuneen kateellisiksi. Veljekset olivat kai kaikki suosittuja, ja Edviniä oli helpointa lähestyä.

"Marius on sokaistunut," Edvin sanoi. "Harmittaa vain, että hän on sokaistunut juuri Beckyn takia."

"Mä en halua juoruilla draamasta," Bonnie sanoi nopeasti.

"Luuletko, että minä rakastaisin myös Beckyä?" Edvin kysyi. "En sentään. Suoraan sanoen en tahdo pahoittaa kenenkään mieltä, mutta mielestäni Beckyä rasittavanpaa tyttöä on vaikea löytää. Hän voisi korjata asennettaan ja lakata valittamasta. Sitäpaitsi Marius pystyisi paljon parempaankin."

Bonnie oli hiljaa. Hän mietti kaikkea, mitä Marius ja Becky olivat puhuneet Edvinistä ja Orionista. Edvin ei tainnut tietää siitä mitään, eikä Bonnie tahtonut olla se joka hänelle kertoo.

"Et sä voi puhua tuollaisia tällaisessa joukossa. Huhut alkavat levitä," Bonnie sanoi.

"En sanonut vielä mitään uutta. Kaikki tietävät varmasti samat asiat ja ovat samaa mieltä. Beckyn seura ei ole Mariukselle hyväksi. Hän lopetti strategiankin päästäkseen töihin talliin," Edvin sanoi. "Vaikka ei hän paljoa töitä tee."

"Miksi sä mulle kerrot? Sä et voi luottaa muhun edes sen vertaa, että päästäisit yksin paimentamaan lampaita," Bonnie sanoi.

Ukkoslapsi, Myrskyn TytärWhere stories live. Discover now