'Tuk Tuk Tuk'
"Amira!"
Aku mencelekkan mata lalu terduduk di atas katil yang masih blur lagi. Aku melihat jam menunjukkan pukul 8 pagi .
"Huwaa" aku menekup mulut .Kemudian melulu ke arah pintu .
"Ya umi!! MIRA BANGUN dah ni!!" Aku masih dalam keadaan mamai .
"Umi janganlah bising bising , sakit telinga ni hah!" Aku menunjukkan telinga aku ke arah umi.
"WOII" jeritan orang dihadapan aku.
"Nih aku lah Irene! Umi mana pulak ni!!" Dia terus menampar pipi aku ."Auch!!" Aku pegang pipi gebu ku dan aku gosok balik mata..perlahan lahan kabur di mataku kelihatan jelas .
Aku melihat dia .Dia melihat aku ."Eh Kau??!"" Kau buat apa kat sini??!" Aku seakan blur.
"Aishh! Kang aku ketuk guna senduk apa pon takdapat" dia berkata .
"Kan semalam semua tidur sini..kau lupa ke??! Lost memories?""HAHAHA ...sory sorry biasalah aku mamai .kau nak ape ha?" Aku berkata basi basi
"Ni aku nak ajak turun sarapan , ramai yang dah bangun siap mandi di rumah kau lagi ."
"Ha okay jom turun , korang masak apeje?" Aku berlalu keluar dari pintu .Baru sahaja aku hendak menurun tangga .Irene menarik tangan aku semula.
"Kau tahu tak ,kau tengah buat dosa sekarang ni?"
Hah? Tak faham.
"Apa yang aku buat?" Eh pelik bin ajaib betul!
" Mana tudung cik adik doktor, takkan migrain kutt" dia menolak kepala aku menggunakan jari telunjuknya.
Aku meraba kepala ...eh rambut , Allah!!!!"Asal tak bagi tahu tho???!!!" Aku bergegas ke bilik semula untuk memakai tudung
Irene Pov
"Haishh ape lah dia ni..dia sendiri yang cakap walaupun kami ni perempuan , aku tak boleh tengok aurat dia sebab aku bukan islam lagi " monolog ku sendirian.
'tak lama lagi , siap sahaja aku melafazkan syahadah .inshallah...aku nak jadi seperti dia dan mencari ke arah kebenaran.'
--------------
"Hah turun pun tuan rumah.,ingatkan masih tidur lagi" kata doktor Karl
"Hehe." Aku melabuhkan diri untuk duduk di sebelah Ellys kerana situ jela tempat yang ada pun.
Aku melihat ..wait apa bulat bulat tuh? Macamm.......
"Wahh!!!!" Jakun sekejap.
"Pancake wehh!!!" Tah pape aku melalak pagi pagi niSemua melihat aku dan ketawa terlpeas dari anak tekak.
"Woi tak pernah tengok pancake ke?!" HAHAHHAHA"
"Sapaa yang buat ? "Tanya ku ke arah mereka .Semua menunjukkan ke arah Doktor Grace .Aku hanya mengangguk.
"Aku bukan apa , pancake ni buat aku teringat dekat my family di Malaysia .My mom selalu buat pancake waktu sarapan macam ni. Tapi aku rasa keluarga aku seperti mahu berjauhan..aku tak tahu lah" kataku sedih
"Kau , dont worry lah ..kau actually rindu family kau right?" Aku hanya mengangguk kepala
"Weh guys!"
"Thank you ,siapa yang kemas rumah aku yang besar ni .Tambah tambah dekat ruang tamu .Tak perlulah aku kemas lagi " aku memberikan senyuman lega"No hal doc!!!!!" Serentak mereka berkata
----------------------
Sudah lama mungkin rasanya .
4 bulan berlalu.
YOU ARE READING
Iman Qaisara ✓
Action13.12.2019 [Friday] Diterbit :@novel_mygold #2soldier -New Book Coming- Perjumpaan Tanpa Sengaja Perjuangan menentang Musuh Penyelamat Nyawa Dia Sergeon Dia Soldier Dia Ustazah atau Bidadari Tanpa Sayap "Mira minta maaf , Mira taknak berkahwin deng...