Setelah hilangnya angin itu .Kesemua rakyat berlari ke arah King .Aku hanya memerhati pemergian Qai yang bangun dan menuju ke arah sana bersama Irene dan doctor yang lain.
Amira Pov
"Okay! Kau ambil semua beg ni . rawat pesakit now !" Arahan Qai ,mereka mematuhi.
"5 orang .KAU KAU KAU KAU KAU ! Rawat King sekarang ! " Mereka mengangguk dan Amira Qaisara memberi mereka beg peralatan untuk rawatan.
Aku terlihat dia keseorang disitu .Tapi siapa dibelakang dia???
Tuh Bukan Dark Flord ka??? Setahu aku dia dah mati kene injection electric !
"QAISARA !!!!!!!"
dia menoleh ke arah aku . Aku melihat Flord sudah mengangkat pistol gun dan acukan ke arah Qai .Aku terus memeluk Qai dengan eratnya .Qai seperti kaku .
'bum'
Amira Pov
"QAISARA !!!!!!!"
Aku menoleh ke arah Iman . Aku memberi senyuman segaris sahaja .Kemudian dia berlari ke arah aku ..Eh dah kenapa ni? Dia terus memelukku .Aku hanya kaku dan
'bum' 'bum' 'bum'
Wait bunyi apakah itu?
Aku menoleh ke arah Iman .Dia hanya tersenyum melihat aku .Kemudian aku menjarakkan sedikit daripada dia . Aku memegang pipinya ."Kau kenapa Iman??" Tanyaku lagi.
Dia tidak menjawab atau apa apa .Tapi dia mula mengeluarkan batuk dari anak tekak .'uhuk uhuk'
Wait darah!!!!!!!
Aku melihat ke arah baju aku .Kenapa darah ada dekat baju aku ni???
Aku toleh ke badan Iman ."ALLAH!!!!!!" Aku terus menekup mulut.Tanda tidak percaya! .Dia sudah tumbang ke atas tanah .
'YA ALLAH! UJIAN APAKAH INI?'
Aku menepuk pipi Iman .
"Iman tahan Iman!!!!!" Aku menangis sambil memegang tangannya."Bangun Iman!!!!! " aku menjerit seperti histeria.
Aku menoleh ke arah depan dan dia..DIA hidup lagi???! Tanpa memikirkan waktu dan saat itu .Aku mengambil sepucuk pistol dari baju Iman dan
"Tak Guna Kau!" Aku berkata dan melepaskan tembakan bertubi tubi .Sebagaimana dia buat dekat Iman tadi .Aku mencampakkan pistol berjauhan ke tanah selepas melihat orang tua itu sudah rebah ke atas tanah. .
"Iman bangun Imann!!!!!!!" Alhamdullilah nasib matanya masih terbuka.
"Sakit Qai " dia merintih kesakitan .
Aku hanya mengeluarkan air mata ."Amira Qa..Qaisara ..aku rasa sampai sini sahaja kita berkenal an..atara sa..tu sama lain"
Kemudian dia mengeluarkan batuk .
"No Iman Qayyum! Awak jangan tinggalkan saya Iman!!!!!!" Aku memegang tangannya erat .
'Ya allah apa lagi selepas ini,ya allah '
Dia hanya tersenyum ."Qai , satu ja aku nak pesan .Kalau aku dah tiada nanti aku harap kau dapat hidup dengan tenang"
"Kenapa kau cakap macam itu IMAN??! aku boleh rawat kau aku boleh rawat kau!! Kau takkan tinggalkan aku kan Iman?!"
Aku hanya menangis sahaja sekarang tanpa memikirkan hal orang lain.
"Berjanjilah dengan aku teruskan hidup tanpa aku le..pas ni . Kalau aku dah tiada kau bukalah kotak yang kau tanya haritu didalam pesawat .Aku bagi kebenaran . "
Aku hanya mengangguk sahaja .Baiklah!
Dia memegang pipiku dengan tangannya yang penuh darah
"Ingatlah kata kata aku ni .Aku pernah nyanyikan kau lagu ni Qai ."
'Andainyaa..tiada jodoh kit.aa..'
'usahlah terus berduk..aa'
'ku ya..yakin kitakan bersua '
'mungkin di Syurga 'Oh ya lagu ni!
Kemudian dia menyentuh dadanya .
"Waqul rabbi anzilni munzallam mubarakan wa anta qairul munzilin"
"-Ya Tuhanku " katanya
"-Tempatkanlah aku pada tempat yang diberkati dan engkaulah sebaik baik pemberi tempat"......
Dia mula berbicara lagi .Ya Allah!!!!
"هذا بصىئر للناس وهدى ورحمة لقوم يوفتون. "
Surah Al Jathiyah :20"Alquran adalah pedoman bagi manusia , petunjuk dan rahmat bagi kamu meyakini"
Maksud ayat diatas siapa diantara kamu yang yakini dan beriman kepada alkitab (alquran)
"Iman!!!!" Jeritku lagi
Iman Pov
"Iman!!!!" Jeritan Qai .Aku rasa sakit sangat buat masa sekarang ni .Jantung aku seperti berada dalam sakaratul maut .Macam nak tercabut .Ya allah sakit!!!!!!
"Qai ajar aku mengucap .." kataku perlahan
Dia membisikkan ditelinga aku .
"Ashaduallahillahaillallah . Waashaduannamuhamadurrasulluah "
Aku mengikut setiap bacaannya dalam nada tersekat .Aku seperti nampak ..kekaburan di anak mataku kini.
Amira Pov
Selesai sahaja dia megikuti aku mengucap .
"Amira Qaisara , and..aii ki..kita tiada jodoh di..sini ..Mungkin jodo.h kit..kita di Syu..rga .Saya tunggu awak . 14357 (I LOVE YOU ,AMIRA QAISARA) "maksud bagi nombor itu .
katanya dan menutup mata .
Kepala nya juga seperti tidak tegak dan tangannya .Aku menekup mulut tanda tidak percaya !!! Adakah ini pengakhirannya???
"Iman Bangun!!!!!!" Aku mendongak ke arah langit .
"Ya Allah!! " Aku menitiskan air mata dengan banyak sekali.
"Aku redha ya Allah! Jika ..jika dia sudah pergi dijemput ilahi ..Aku redha " aku menggengam tanah sekuat hati .
'srukkk srukk' sendu tidak dapat ku bertahan. aku melihat ibu jari tangan kanannya menujukkan ke arah kiblat .
"SUBHANALLAH!!!!! IMANNNNNNN!!!!!!!!!!!!! "
YA ALLAH!!"'kamu diwajibkan berperang untuk menentang pencerobohan '
'sedangkan peperangan itu ialah perkara yang kamu benci . Dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu . Dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu tapi ia buruk bagi kamu .Dan ingatlah Allah jualah yang maha mengetahui semua itu sedangkan kamu tidak mengetahuinya .'
(Lagu Taubat Nasuha)
-illa hillasturilfirdaussssi ahhh aahla
-wala aquwa alannaril jahimmhimi
.........'Kita tidak tahu bila ajal maut akan tiba .Andai takdir kita akan pergi , maka Redha lah .Sesungguhnya Allah maha mengetahui lagi maha mengampuni '
'Siapakah kita untuk melawan takdir.Jika tuhan mengatakan kun fayakun .Maka terjadilah ia . Selagi kita masih hidup , teruskan perjuangan hidup mencari ke arah kebenaran .Dan Ingatlah semua, hidup mestilah diteruskan walaupun apa apa pun terjadi '
. TAMAT'
Author : weh ada lagi , author saja prank..
YOU ARE READING
Iman Qaisara ✓
Action13.12.2019 [Friday] Diterbit :@novel_mygold #2soldier -New Book Coming- Perjumpaan Tanpa Sengaja Perjuangan menentang Musuh Penyelamat Nyawa Dia Sergeon Dia Soldier Dia Ustazah atau Bidadari Tanpa Sayap "Mira minta maaf , Mira taknak berkahwin deng...