Didalam suatu bilik yang memenuhi kaca . Aku hanya melihat sembilan orang itu didepanku masih berdiam kaku .
Fuh. Okay . Meeting room macam ni ke lagaknya?Krik' bunyi pintu dibuka.
Kesemua yang ada didalam turut menoleh melihat gerangan siapakah yang pula akan masuk.Aku memerhati 5 orang berbadan sasa , berpakaian formal dan uniform lengkap seperti pakaian tentera , i guess.
Di belakang mereka terdapat seseorang yang memakai sunglasses , dan muka mereka sangat ketat boleh aku katakan."Aku, Caiptain Im . Ketua bagi semua orang.Aku boleh menjaminkan kehidupan korang disana nanti sebab ia adalah dibawah tanggungjawab aku .Dan aku sorang sahaja yang akan diambil tindakan berat . " Katanya .dan semua hanya mengfocuskan ayat yang akan dituturkan oleh lelaki yang ada rupa itu.
"Aku nak antara 10 orang ni dilantik jadi ketua untuk sesuatu tugasan .and ." Dia menoleh ke arah aku .Wait .Dia pandang aku ke tu? Eh tak kut . Kau , Mira, kenapa perasan sangat..
"Amira Qaisara . Kau ketuai mereka dan tanggungjawab mula diatas bahu kau .get it?" Aku kelu . What .okeh okeh. Asyik asyik aku ja kena take a responsibilty .Dah takda orang lain ke?
Dia masih merenung aku untuk mendapat kesahihan jawapan."Alright Sir." Kataku dan semua mengangguk setuju .Ofcourse lah , kang aku membangkang naya kena dengan dia ..uh
"So , let's go !! Take barang barang peralatan yang penting untuk dibawa ! Baju? Never. Pakai selama mana kita berada disana ! Kalini jangan buat perkara yang boleh datangkan masalah kepada aku . Get it?"
Semua menganggukkan setuju . Wau! Aku takpernah lagi menjadi sukarelawan . It's been kinda happy?
Selepas unit mereka pergi .Semua memandang aku .Okey leT's start working!!
Aku bangun dari kerusi.aku meregangkan badan , bahu .kemudian berpandangan mereka sesama sendiri."My name is Amira Qaisara . Just call me Mira ." Aku memulakan perbicaraan .
"Your names ,,, i'll find later .and we didn't have much time to interview you guys .So ...." Aku berkata tegas
" first ....Take. First aid .Semua orang perlu memastikan first aid kamu semua lengkap dari segi alatan .please check quality .and mengikut terms and condition ....supaya barang yang kita perlukan mencukupi ..satu lagi, letakkan didalam satu kotak untuk iodin ..sekurang kurangnya kita perlukan 100 iodin .Mungkin mereka cedera teruk akibat perletupan bom. " Okay jom!
Semua mengekori aku ke luar untuk bersiap sedia ! Ya Allah moga kau selamatkan kami dari peperangan yang berlaku .
---------------------
2 jam berlalu.
"Kenapa teruk sangat keadaan bandar ni?"
"Oh gosh!"
"Damn!"
"Look at!"
"Scary whoe"Mereka mula tidak duduk diam .Aku hanya memerhati gelagat mereka.
"Can you all being shut up !!!" Kata pembawa lori bersenjata .
Semua terkedu seperti kaku terus .sebaik sahaja mereka melalak tak ingat dunia .aku mampu geleng sahajaSelepas 3 minit .
"Okay guys, Take attention. Now, aku berikan benda nih. nametag maybe? Untuk aku cam korang sebaik sahaja kita berada di sana nanti .Nama korang akan dilekatkan dibelakang .Iya akan menjadi mudah untuk mengenali kau semua. Dan benda ni besar sikit so .is it okay?" Aku bertanya meminta kepastian.
"Okay Leader!" Mereka mengiyakan .good! Tak ragam macam doktor kat hospital aku dulu huh.
---------------
Aku menjejakkan kaki ke atas tanah yang berdebu .Mashallah! Apa kah ini semua. Aku hanya memandang sekeliling dan meneguk air liur dengan kelatnya.
YOU ARE READING
Iman Qaisara ✓
Action13.12.2019 [Friday] Diterbit :@novel_mygold #2soldier -New Book Coming- Perjumpaan Tanpa Sengaja Perjuangan menentang Musuh Penyelamat Nyawa Dia Sergeon Dia Soldier Dia Ustazah atau Bidadari Tanpa Sayap "Mira minta maaf , Mira taknak berkahwin deng...