Bab 17

105 6 0
                                    

"Oh Everytime I see You~"

'tut'

Aku menggeliat sedikit badan ku dan duduk di atas katil .jam menunjukkan pukul 6.00 pagi .Aku bergegas ke arah bilik air untuk bersiap mengambil wudhuk dan pergi ke tempat kerja.

Aku mengenakan dress putih di badan berserta tudung shawl cream bidang 40 dan tidak lupa kasut boot hitam and beg hitam .makeup? Adelah aku touch up sikit sikit .

Harini hatiku berdebar debar jugak kerana aku akan ke studio MHI. Harini aku dipanggil untuk beramah mesra dengan mereka untuk menerangkan sedikit pasal kejadian 9 bulan yang lalu.

------------

Didalam Studio aku mengorakkan langkah dan dipanggil oleh selaku pengacara dan dijemput untuk duduk di ruangan tepi dahulu .

"Hello ,Doctor Amira .How are you?"

"Im fine Thank you"

"Nah , " pengacara itu memberikan aku skrip berkenaan apa yang akan disoal. Aku membaca dan memikir ayat apa yang aku perlu dibicarakan sebentar lagi .

Hampir 20 minutes . Kami sudah mula berada di set.

"Okay get ready .Jam sudah menunjukkan 8.29" pengarah memberi arahan supaya bersiap sedia.

"Go!"

"Hello, Welcome to channel MHI .Macam yang kita tahu .Kami akan sentiasa mengeluarkan berita berita dengan keadaan semasa .Hari ini merupakan hari keemasan yang telah ditunggu tunggu oleh orang ramai berkenaan isu isu semasa atau lebih saya detailkan kejadian 9 bulan yang sudah berlalu .Oleh itu, kami menjemput Doctor Amira Qaisara Binti *******"

Camera mula mengfocuskan ke arah aku . MIRA tenang please .Aku mengoyakkan senyuman manis di hadapan kaca camera.

"Ya .Terima kasih kepada pihakMHI kerana sudi menjemput saya untuk hadir walaupun sebenarnya ia agak sukar kerana saya juga tiada masa terluang tetapi saya hadir juga."

"Terima kasih kerana sudi hadir walaupun jadual doctor sangat padat " kata orang disebelah aku ini.

"Seperti yang saya tahu , kes orang yang mengalami penyakit Squezapostolisme merupakan sejenis anti virus yang terlalu bahaya dan pernah berlaku kira kira 9 bulan yang lalu . Boleh doktor terangkan secara terperinci ?"

Aku terimbau sekejap kenangan yang lalu. oh banyak betul memori disana. HANYA Allah yang tahu segala galanya.

"Saya tidak pernah mengalami perasaan yang mencabar .So far , saya juga berasa takut apabila mendengar penyakit yang kami rawati tersebut tetapi dengan berkat doa kepada tuhan .Kami dapat menyembuhkan penyakit pesakit itu .Saya tak boleh memperincikan sangat kerana saya tahu ,mungkin yang ramai akan pening maklumlah perkataan yang sukar diungkap . Pengalaman disitu mengajar saya bererti semangat kepasukanan.Penyakit itu dapat dirawat kerana kelalaian yang panik , salah seorang daripada doktor kami menyuntikkan bedine kedalam saluran darah .Kami juga tidak percaya dalam sekelip mata ,rupanya apabila bedine dicampurkan dengan saluran darah yang berjenis O , pesakit mula menunjukkan keadaan positif . Dan sekarang penyakit tersebut , telah mendapati penawarnya .Itu sahaja yang boleh saya katakan .sekian terima kasih.."

Aku memberikan senyuman yang sangat cantik .Cantik ni pun aku bersyukur kerana Allah yang mencipta rupaku sebegini rupa.

"Wau! It's really miracle! Mari kita berikan tepukan gemuruh kepada Doctor Amira Qaisara ." Penonton mula memberikan tepukan gemuruh..

"Selepas 15 minit berbicara ,saya ingin memberikan anugerah kepada doktor kerana sudi hadir di channel MHI .Saya harap saya dapat berjumpa dengan doktor lagi selepas ini .Terima kasih."

....

...

"Sudah pengakhiran cerita .Jangan lupa saksikan lagi di episod yang akan datang bersama saya Melly Endison , di MHI , every saturday .Jam 8.30 pagi .Hanya di Channel Awasni .Bye"

Maka tamatlah sesi pengambaraan wawacara tersebut .

Mereka menyambutku dengan hormat sekali .Aku rasa seperti diambil berat dan dihargai .Aku juga diberi layanan istimewa . Alhamdullilah, rancangan ini mendapat sambungan terhangat .Okay lah tuh .Ramai yang puji "Kalau berada di depan , doctor lagi cantik" itulah kata kata hangat yang aku dengar .Aku tidak mahu riak .Aku jenis yang periang . Aku mengambil kunci kereta ku untuk pulang ke rumah tetapi rasa macam teringin nak makan di tepi laut .Sini ada pemandangan laut kah?

Takpalah , memandangkan aku teringin sangat nak pergi bercuti di laut .Aku rasa , aku pergi cuti sempena dapat cuti kemenangan .HAHA .2 minggu , siapa je yang tak suka?

--------------------

First of all , saya nak minta maaf berkenaan penyakit atau sebagainya .Saya just reka sahaja .Jangan kecam eh ,,
#Masih Budak Sekolah .

 Iman Qaisara ✓Where stories live. Discover now