Aku mencapai maggie cup untuk menjamu selera .Makan malam ja .
"Ketty wanna join me?"
"What?
"Try eat maggie curry ." Aku menunjukkan mangkuk yang ku bawa dari dapur ke ruang tamu untuk makan bersama dia .Kalau dia nak .
"Maggie curry?Seriously?" Mukanya memandang aku pelik .Kemudian turun melihat tangan aku menuangkan didalam mangkuk kecil untuk dimakan.
'Ya Allah , craving betul !'"Mana kau dapat Mira?" Tanya nya kepastian.
"Kan aku dah pesan kau , mulai sekarang panggil aku qaisara ,okeyh" aku berpesan .Sebab dah ramai mula panggil aku Qai . Tapi Qai ni membuatkan aku teringat seorang perempuan berhoodie hitam .Siapa dia?
"Okeyh , i got it"
"Haritu , i ada order dekat shoppe maggie curry ni .You know what? Maggie ni just dapat kat malaysia jer tau" aku menuang pula maggie di mangkuk kecil ke dua.
"It's weird .Sedap ke ? Curry kut babe!"
"You should try ,, taste it "
"Okay , i try " aku hanya melihat dia sudah meletakkan maggie ke sudu .
"Oh Wait!" Aku berhentikan seketika.
"Yeah?" Dia mengangkat kening ."Kau nak kimchi tak?"
"Sorry , i'm not a vegetarian ". Ouh .aku hanya mengangguk kepala sahaja.'srup' 'srup' ..
Dia memandang pelik dekat aku .Eh? Pahal Ketty ni .Muka macam merah merah jer.'perr ..haa'
"Woi pedas nya ?!" Katanya lalu aku menggapai air minuman didapur dan kembali ke arah dia.
"Kau okay tak ni ..muka macam merah je" pedas ke maggie curry? Selama aku makan .,tak jadi begini.
Tiba tiba dia gelak dekat aku .
"Aku saja nak takutkan kau ,.Jadi jugak my plan hahahha" holy sh"**
Apakah? Nasib kawan tahu! Aku menampar bahu dia .
"Auch""Soryy sorry but sedap weh , this is my first time! Even no bahan semua tu .It's delicious .I wanna buy soon!"
"Kan aku dah cakap " aku pon mengambil mangkuk kecil ku untuk merasai .Sebelum tu aku menadah tangan .
"Bismillahirrahmanirrahim"
Dia hanya tengok sahaja."Dari dulu lagi aku nak tanya " katanya sebaik sahaja aku melahap maggie .fuh!
"Hah tanya la""What's meaning for?"
"You means my du'a?"
"Yeah""I don't know how to say but ...okay dia macam ...memulakan makan dengan niat yang baik .Then bersyukur means 'glad to god' . Minta yang aku makan ni benda halal bukan kotor .Lastly , Jauhi lah kami yang muslim dari api neraka"
Terang aku .Tah dia paham ke tak.
"Oh I see"
"Aku pun nak tanya kau Keety"
"Apakah itu?""Selama berbulan bulan kau tinggal dengan aku ..Tak nampak pula kau makan khinzir or minum alcohol .Why?"
Kemudian dia tergelak .
"Hello sistur! I pon ada otak juga macam kau boleh fikir benda apa yang elok dimakan dan tak makan" aku hanya mengangguk sahaja.
"Kalau alcohol ,, aku minum sekali sekala kalau ada event party ...sejak aku kenal dengan kau , and aku adalah buat kajian sikit pasal alcohol ni . Arak dia boleh memudaratkan badan seseorang especially aku ni yang suka merantau .So bagi aku , ia payah kalau nak memandu or sebaliknya .That's why aku berhenti "
"Ouhh macam tu .okay"
Kami meneruskan makan . Tetiba aku teringat yang Ketty ni budak IT .Kenapa aku tak boleh minta pertolongan dari dia?
"Weh Ket "
"Apa"
"I nak minta tolong sikit nih"
"What's that?""Aku nak kau siasat siapa Dark Flord "
'uhuk uhuk'
Asal dia batuk?"Dah kenapa you suruh i siasat pulak ! I mana reti " Even dia doktor , dia juga bekerja secara senyap di tempat yang lain..
"Alaaa..youkan budak IT ...please!!! Hacker lah sikit personality Dark Flord"
"Urgent ke ni?" Tanyanya kepastian .Aku hanya menganggukkan kepalaa dan membuat mata bulat berkelip kelipan .
"Okay esok , kau ada shiff ke ?"
Aku mula pikir ..kalau above 3pm rasanya takda dah .Doctor lain yang ganti.
" Selepas pukul 3 aku free ,"
"Okay good ! Kau ikut tempat aku kerja .Aku nak kenalkan seseorang"
Eh pelik ..siapalah pulak dia nak kenalkan ? "Who is that?"
"Orang yang handal search maklumat manusia berpangkat tinggi " dia hanya senyum segaris . Okay!
---------------------------
YOU ARE READING
Iman Qaisara ✓
Action13.12.2019 [Friday] Diterbit :@novel_mygold #2soldier -New Book Coming- Perjumpaan Tanpa Sengaja Perjuangan menentang Musuh Penyelamat Nyawa Dia Sergeon Dia Soldier Dia Ustazah atau Bidadari Tanpa Sayap "Mira minta maaf , Mira taknak berkahwin deng...