Bab 25

92 6 0
                                    

Ramai saudara mara aku nampak tapi aku tak kenal .Lepastu boleh pulak aku tak tegur ! Mati lah nanti kene label kan ' budak sombong' .

Aku hanya duduk disebelah achik .

Aku ushar je sebenarnya orang depan ni .Geram? hah geram! Ish , yang perempuan belen tu kenapa minta minta nombor ! Banyak lagi orang lain, sebok menggedik!

"Woi!" Angah menjerit di tepi telinga aku.

"Kau apehal tho?" Sakit telinga aku .Boleh pekak jadinya .

"Yang kau ni kenapa ? Mood macam tak baik ja." Aku tengok dia .

"Ha aku tau kenapa!" Kata Along .
"Kau jeless ehhh?" Mereka dah start mengusik ! Mungkin balasan untuk aku yang dulu sebab aku suka buli dorang kut .

"Manaa ada lah!" Aku menafikan.

"Asal muka memerah ni Qai?" Aku menekup kedua dua pipi aku .
"Kau ni malu ke tengah geram ?" Achik berkata .Disebabkan memang tengah geram .Aku terlepas cakap lagi .

"Geram!" Kemudian orang depan aku menoleh ke arah aku dengan senyuman dibibir .
"Kau geram sebab apa Qai?" Along bersuara.
"Geram sebabbb mata aku sakit tengok benda yang tak sepatutnya "

"Kau mengaku jelah jeless!" Sedas .dia berkata depan semua orang .

"Lagipun Kau tuh hak aku!" Dia mendabikkan dada .Dia ? Tak malu ke ashole?

"Woooo!!! Wuuuu!! Tepuk tangan guys!!!!! " Kata achik. HAHAHHA.

Ya Allah , betapa malunya aku bila kena usikan beramai ramai .

Iman Pov

"Tak lama dah" kata aku .Aku saja nak usik dia .Entah lah , semenjak menjak ni aku suka buat dia marah sebab dia comel?

"Tak lama apa weh?" Kata semua serentak .Maklumlah kami tengah berlepak di pondok rumah pengantin .Orang ramai semua dah balik pulang.Kami masih tercegat disini .ni semua idea atok . katanya nak lepak lepak dulu ..malam sakgi baru balik .

"Tak lama lagi rasalah nasi minyak dari aku!" Aku melepaskan ketawa beramai ramai .

"HAHAHHHAHAHHAHA!!!!" muka dia sorang je tengah cemberut .Aduhaiii !

"Weh pleasee ,, aku dah senak perut sebab gelak!"  "Tak sangka Iman ni kelakar eh?"

"Awak !!!!" Dia dah menjerit .Yes !
"Dari haritu lagi awak asyik ganggu saya! " Dia menekup muka ..Alahaii macam budak budak tak matang .

"Macam mana saya tak ganggu awak ,kalau awak asyik ganggu dalam fikiran saya !" 

"HAHAHHAHHAHAH!!!!!!"
"PERGH;! ".   "padu ahh Iman!!!!!"
"Pickupline 2019!!"

Aku tengok yang mata dah berair sekarang ni Along ,Achik ,Angah dan budak budak lain .Semua lah ketawa tak ingat dunia .

"Benci awak, Iman!!!!" Dia berlari menuju ke dalam rumah .

"Auchhhh!!! Sakit hatiku mendengar kata katamu!!!" Aku usik dia .Semua ketawa berderai !  Ada yang jatuh bergolek golek .Alahaiii....

"Boek Ah Iman!!!!!" Serentak semua berkata .Aku hanya mengemas rambutku yang dah mula jatuh ke depan .Tiba tiba , aku memerhati susuk tubuh lelaki yang baru berjalan ke arah rumah situ .Siapakah dia? Ah lantaklah.

"Weh Iman!" Kata Pemuda itu .Asyraf mungkin namanya .Tak ingat sangat .20 orang lepak pondok. Ramai duh!

"Hurm?"
" Bak nombor telefon! " Asyraf berkata.
"Boleh ja ." Seria itu dia mengeluarkan telefon.

"Woi ! Nak jugak !!!!" Kata semua serentak.
"Arhhh ,,,sakgi aku masukkan dia dalam grup budak nakal kampung kita okay"

"Ha boek" .

 Iman Qaisara ✓Where stories live. Discover now