Bab 33

78 8 0
                                    

Persenjataan Bekalan Api (PBA)

" GOOD EVENING "
"WELCOME BigBoss!" Semua menunduk hormat .

"How ?"
"Everythings  will be fine!" Aku hanya mengangguk .

"We don't have much time "

"Yeah , We know it ! Kami sedang mempercepatkan kerja "

"Kita kena pastikan bekalan senjata api untuk tentera mencukupi atau lebih .Bukan kurang !"

"ALRIGHT SIR !"

"Good"
Aku melangkah kearah pistol tu .Hurm Nice . Nampak ukiran kemas pon tak guna kalau benda tu hampar.

"Can i use this for a while?"
"Sure ,Silakan"

Aku pergi ke arah tembakan.fokus dipenuhi sepenuhnya

'bang'
'bang'
'bang'

"10/10  huh"

"Kami dah uji 10 kali sebelum dan selepas guna ." Kata lelaki itu .

"Pastikan snipper dilakukan , .Aku perlukan bantuan head hunter .dan please check our jet"

"Demi Negara Selusia, saya sanggup melakukan apa apa sahaja Caiptain!!!" Serentak mereka berkata .

-----------------

Zous Holding Sdn Bhd

Aku melihat sekilas lalu .Not bad .
Cantik bangunan pencakar langit ni .
Kami tiba di ruang utama .Kebanyakkan pekerja sibuk dan kecoh? Uh ada apa apa yang aku terlepas ?

"Weh Qai ! Let's go!" Dia mengajak aku ke arah lift .
Ramai hanya memerhati aku .Aku hanya membuat riak biasa.

"Ketty, kau kerja aras mana?" Tanyaku kepastian .

"Aku undercover sahaja .Part time job,kerja just cipu cipu " dia sebok membelek telefon entah apa lah yang dia tengah buat .

"Weh Qai , kau dapat inform senyap senyap? Negara kita kena bersedia untuk peperangan?"

Aku memberi reaksi terkejut .serious ar?

"Tak , " aku hanya menggeleng kepala.
"Uh ..kau on lah your phone ,, and check ! Kalini berita hanya disampaikan secara senyap senyap supaya pihak musuh taktahu"  aku hanya mengangguk sahaja.

"Okay" nanti aku buka memandangkan kitorang dah sampai ..ke tingkat 15 .Tinggi jugak uh.

Helys Room

Lelaki ke Perempuan? Kami masuk ke dalam pejabat itu dan terserlah .Pergh! Banyaknya computer . Memang sah budak IT . Aku melihat susuk tubuh lelaki dan perempuan itu kelihat sangat busy. Kehulu kehilir dengan pelbagai cip.

"Hello guys!" Kata Ketty sambil bersalam salaman. Aku hanya berdiri belakang Ketty .

"Hello ,Ket .Kau nak apa datang sini?" Mereka melihat Ket tertanya . Ket memberi arahan kepadaku .

"Aku nak kenalkan seseorang ." Dia menarik tangan aku untuk berdiri bersebelahan dengan dia .

"Are you Doctor Amira Qaisara?"
"Yes" aku hanya memberi senyuman.

"Apa hajat kau datang sini ?" Kata mereka berdua. Memandangku seperti seorang pembunuh .Mungkin identiti mereka dah terbongkar kut .

"Aku perlukan pertolongan korang " aku melihat mereka hanya senyap .Nak upah ke? Oh no hal.

"Nak Upah? Don't worry ak......." Takdan aku berkata mereka memasuki percakapan aku .
"Kitorang tak perlukan duit .Kau ada problem ka?" Tanya perempuan itu sambil memakan lolipop.Ni mesti  tak lunch hour tadi .

"Exactly ! Aku nak korang cari maklumat tentang Dark Flord . Aku nak tahu everything pasal dia"

"Ada bukti or something like that"

"Sorry aku takda semua tu Sebab tu aku memang perlukan bantuan ."

"Hurm ,i see" kata lelaki itu .

"Tapi dia sangat rapat dan ada kaitan dengan masa lalu aku .Aku perlukan maklumat secepat yang mungkin . Sebulan aku bagi masa Boleh ?"

"Sure , we will update you later "

"Nak biodata aku ke?" Kata ku polos .Mereka pandang sesama sendiri kemudian ketawa .

'HAHAHHAHA!!!!!'

"Apa punya soalan kau ni Qai?" Kata pemuda itu . Dia menekan nekan perutnya .

"Tak cari pun dah tahu kau ade relay dengan Iman" kata mereka serentak.

'uhuk uhuk'
ada orang sebut nama aku ke?

"Hahaha oh haah ,lupa!" Aku hanya tersengih sumbing .

'tut tut'.  'tut tut' aku melihat telefon pemuda itu berbunyi . Dah memang takde lagu nak set ke .

"Wait for a later" kemudian dia mengangkat panggilan .Macam serious jer perbualan dia . Muka dia juga agak tegang .

"Yeah okay thank you!" Dia mematikan panggilan dan memandang ke arah aku .

"Your Iman , just now baru call aku .Mereka mahu kami hacker perbualan musuh iaitu negara Emerland and hacker setiap askar or tentera yang mereka ada ."

"Pasal peperangan yang dihebohkan secara senyap senyap tu ke?" Kata perempuan itu .

Kami bertiga mengangguk sekilas .

"Hurm , okay lah , see you soon!" Kata Ketty membawa aku keluar dari pejabat ini .

Aku sudah mengabaikan pasal Dark Lord .Tapi aku mula risau tentang peperangan .

'Ya Allah , aku sebagai hambamu sanggup berjuang demi tanah air Selusia daripada musuh untuk kepentingan mereka secara habis habisan '

----------------

 Iman Qaisara ✓Where stories live. Discover now