Bab 35

100 6 0
                                    

"Dapatkan arahan dengan segera!"

"Cari position!!"

"Go ! Go ! " Aku hanya memerhati semua mula kelam kabut mempersiapkan perjuangan persiapan .
Aku bergegas ke markas pertama untuk berjumpa dengan Qai .

Setibanya di AQ DOM

Aku melihat beberapa pihak yang bertugas menahan seorang wanita bertudung lengkap tapi ada luka?

"Hello" .
"YEAP CAIPTAIN!"

"Aku diarahkan untuk jumpa Qaisara .Mana dia?" Aku tercari batang hidungnya tapi tiada .

"Im here " aku menoleh ke belakang dan terlihat wajahnya .Ya Allah , aku risau betul kalau ade sesuatu terjadi dekat dia .

"Qai, whats the problem?" Aku berkata memandang kedalam anak matanya.

"Nampak tak perempuan tu? Awak boleh soal siasat dia " Qaisara menunding jari ke arah wanita itu .Kemudian aku mengangguk kepala .

"Okay la , saya kena pergi dulu Caiptain!! Pihak hospital sudah memanggil saya ,. Assalamualaikum" katanya dan berlalu pergi bersama kereta porsche nya.

Aku bergegas ke arah wanita itu .
Dia melihat aku seperti takut takut sahaja .

"SIR! Lepaskan Saya!!! Saya perlu pergi sebelum mereka tiba! "

" Saya boleh lepaskan kamu pergi tapi ceritakan hal yang sebenar ! "

Dan dia mula cerita sebenar .Apa yang dia nampak .Wanita ini rupanya mempunyai cip cip yang kukuh dan bahan bukti yang cukup untuk dikenakan hukuman yang seberat beratnya kepada Negara Emerland . Negara Emerland sudah menjadi musuh kami selama 20 tahun yang lalu akibat incident tidak berpuas hati .Maka mereka tidak berpuas hati kerana Negara Selusia telah bekerjasama berhubung dengan Negara Foreland dan Negara Ronland kerana ingin membangunkan bangunan sistematik .

Dia menyerahkan aku cip tersebut .Lalu "simpan benda ni elok elok ,saya minta diri dulu" belum sempat dia ingin bangun .

'BOOM!'

Seperti bom baru meletop! Tapi lokasi mana?

"Arghhhhhhh!!!!!!"
"Help!!!!"

Bunyi keriakan oleh penduduk negara Selusia ..

Aku memandang wanita itu .Dia melihat ke arah aku .

"Saya dah agak , mereka sudah mula berperang ! Caiptain baik caiptain pergi sekarang!!!!" Kata wanita itu .Aku berlari ke kawasan yang lain ..dan aku menoleh ke arah belakang .

Apa yang ada berada di awan tu?

1,2,3  tidak beberapa saat aku lari
"BOOM !" Kawasan itu sudah mula meletop .

"What the Hell is going now??!!!!!" Aku terus bergegas ke arah lokasi .

'Moga Allah sentiasa melindungi kami semua '

-----------------

'kringgggggggggggg'
'tingggggggggggg'

Siren Negara mula berbunyi .
Aku memandang ke arah langit .Ya Allah, kau bantulah kami perjuangkan hak kami!

"Tinggggggggggggg'

Aku tanpa melengahkan masa aku terus mencapai uniform lengkap .Bom , peralatan didalam satu beg khas aku angkut capai .

"Are you guys READY???!!!!!!!"

Kini kami berada didalam jet .Boleh tengok diluar .Wau! Perang sudah bermula .
Tidak ku sangka banyak tempat musnah .

 Iman Qaisara ✓Where stories live. Discover now