Bab 37

77 6 0
                                    

Aku berlari ke arah tengah tengah kota Selusia .Aku mendapat berita bahawa istana hampir di ceroboh nasib mereka sempat mengawal .

Aku memasuki ke mall yang sudah dihancurkan oleh Kerajaan Emerland .Kebanyakkan ramai yang mati terkorban tapi aku perlu pastikan air minuman botol pun cukup untuk diberikan kepada pesakit nanti .Aku mengambil beg yang sudah berhabuk kemudian meletakkan botol air mineral yang masih elok .Aku juga mencapai beberapa pisau tajam boleh dianggarkan 90 mata pisau .

Selepas cukup dengan itu .Aku bergegas keluar dan mencari siapa yang aku boleh selamatkan sekarang ini .Aku berhati hati Takut terserempak dengan mereka.Keadaan disini tidak seperti bandar yang aku melihat dahulu.

"Ya Allah sekejap sahaja kau tarik nikmat keindahan di Kota Selusia Ini." Bisik hati aku sendiri.

Aku melihat seseorang cedera parah dan  masih hidup lagi .Aku melangkah ke arahnya tetapi tangan ku masih sakit akibat ditoreh oleh beberapa makhluk ciptaan tuhan yang mahu membunuh aku beberapa minit tadi . Aku tidak tahu bagaimana reaksi ku sendiri bila melihat aku seperti pandai berlawan menggunakan pistol sebelah tangan sahaja.

Atau pun ia hanya kemungkinan?

"Hey! " Aku menghampiri ke arahnya .
"Kau dari Negara mana?" Tanya ku kepastian. Kalau dia dari orang Emerland  aku takkan bantu Hoho~

"Please help me!"
"Asal?" Tanyaku lagi

"Asal sini ..erghhhh" dia sakit parah aku tengok .

"Okay !" Actually aku dah lihat lambang ni dari tadi di baju orang Emerland .Tapi disebabkan ini tugas aku , aku harus rawat juga .aku akan buat sikit jer , selebihnya pandai pandailah dia hidup nanti .

Sedang aku memberi suntikan .Dia hanya melihat aku .Aku toleh ke arah dia dengan muka 'kau nak apa?'
Dia hanya menggeleng sahaja.

Selepas beberapa minit .Aku mula meletakkan barang di dalam beg semula dan mengeluarkan 1 plaster dan mengoyakkan kertas menggunakan gigi .Kemudian lekat di lututnya .

"Okay done ,Sir" aku berura pergi

"Wait! Thank you!" Dia hanya memerhati sahaja.

"Your welcome," aku memberikan senyuman manis .

"Actually ........." Belum sempat dia nak cakap aku menyampuk percakapannya .

"Actually aku nak bagitau something kat kau .Lebih baik kau jaga negara sendiri .Bagitau your King CONGRATULATIONS  sebab dah berjaya musnahkan negara kami .Dan tunggulah balasan tuhan orang orang macam kau , or rakyat kau " Aku memberi senyuman sinis .Tapi masih tidak berganjak .Nak tahu juga dia akan cakap apa nanti .Maybe perkara important.

"How did you know?? I'm really sorry! " Dia mula memeluk kaki aku .Sujud . wau impress! Nampak sekarang ni Allah dah tunjuk perkara kecil .Yang

'Mereka ini dari golongan munafik .Hanya berkata kuat dan bersemangat .Tapi Allah memberi mereka perasaan takut .Dan hati mereka tidak bersatu dan berpecah belah untuk menentang .Sesungguhnya Allah maha Mengetahui dan Maha Menakluk sekalian alam '

"Aku boleh terima maaf kau , tapi bagi tau sikit ...apa plan negara kau actually"

Dia memandang aku dengan mata berair .

"Harini or mungkin esok .Aku rasa esok "
"Mereka akan turun sendiri menentang habis habisan Selusia"

"Siapa mereka tu?" Aku mencangkung ke arahnya .

"Kings and Dark Flord "

Aku speechlees ! Dark Flord ??! Adakah orang yang sama???!

---------------------

 Iman Qaisara ✓Where stories live. Discover now