Bab 2

305 12 0
                                    

                °All You Need Is Love°

Im Pov
Seretttttt!!!!!
"Okay done" aku memberhentikan kereta betul betul  di bangunan hitam yang cantik itu .Tapi tak lah besar mana cuma Pagarnya sahaja besar nak haram!

Aku keluar dari kereta Audi ku di tempat parking dan terus ke pagar seterusnya disitu mempunyai 10 Stuff bodyguard yang sasa? Aku sasa lagii ..ceh puji nampak .kau angkat bakul sendiri ke Im?

Mereka melihatku seperti terkejut bagaikan jumpa Gorilla dah pahal?!

Other Pov
"Weh tunduk tunduk !! Respect our Mr.Im" arah bodyguard yang memakai sunglasses ke arah bodyguard yang lain dengan nada suara yang perlahan .

Im Pov

Huh? Aku mengabaikan mereka dengan muka yang agak riak tegang dan menuju ke security lock untuk pengesahan .

"Psst" aku memanggil bodyguard yang hanya seorang sahaja tidak tunduk ke arah aku

"YUP Sir!!, Anything else?" Dengan nada tenang..tapi macam cuak je dia ni..hah lantak dia lah, kesah apa aku ?

"Please Call Dragon datang sini sekarang!ASAP!!" Suara seperti harimau yang mahu menerkam

"AYEP SIR!" kemudian dia memberi tundukan dan beredar. aku memasuki ke lobi bawah pertama seperti biasa membetulkan brieffcase dan menaiki escalator untuk ketingkat 2 .

Disini kami takperlukan lift yang menyusahkan orang . Escalator lebih selamat sebab mudah kami nak gerak daripada lift .Kalau di hacker ? Kau rasa?? Lift is nothing special and waste our time untuk baiki jika ada kerosakan. Escalator boleh lari dan lompat je kebawah no hal.

Sampai di tingkat 2

Aku melekapkan ibu jari di screen unlock untuk masuk ke bilik tersebut .
Setibanya di access ..pintu mula dibuka sebesar besarnya.. terdengar lah suara suara yang bingit yang boleh aku mendengar .gaduh? Nonsense!

"Bigboss coming guys!!!!!" Jeritan garau dari Froy . Pangkat yang sama cuma tiada keistimewaan seperti Im

Semua memberikan tunduk hormat yang penuh elegant

"Okay guys ! Chill ! Buat macam biasa like we always do! But panggil aku Im lepas ni kalau berada di dalam bilik ni ! "Aku bersuara dengan lantang

"For your information , aku nak gunakan tenaga 5 X .125 " dengan nada lantang .Yes! Sekarang ni memang aku mengarah !

Semua terkejut dan hairan
"Why Im?? Had Anything problems that we don't know yet?" Kata Frey kembar Froy . Semua juga hairan ..dah pahal! Tho

"We're here Sir!!!" Mereka mendekatkan diri dengan aku .Aku hanya memberikan riak muka biasa dan petikan jari ku berlaga 'pak'

"Hari ni!! Today!!! Wanna play a games? " Aku hanya berkata basi basi kepada mereka

"What?" Semua didalam tu hairan sama sekali dan tiba tiba ketukan pintu berbunyi . pintu juga menghasilkan bunyi  'krik'

"HELLO GUYS" sapa Sir. Zao William menjejakkan kaki ke sini dan bertambah lagi kejutan oleh team Soldier yang lain

"Guys!!! TUNDUK HORMAT NOW!!" arah Froy dan Frey serentak . why not ? Kembar ada irasi banyak so kalau mereka cakap semua perkataan sama..faham faham jer la'''

"Okay , Im kau dah bagitau ke belum?" Tanya Sir.Zao kepada Bigboss dengan pandangan 'already done?'

"Belom Sir! " aku bersuara lantang

"Harini aku akan bermain dengan korang Truth Or Dare, Tempat Sama , Masa Yang Sama . Di Markas yang indah ini " kata Sir .Zao dan riak muka semua seakan macam menghadam kata kata Sir .Zao ..bagaikan susah untuk menelan air liur dari kerongkong .! Hell!

"We will died " bisikan Ahli Tentera yang lain .Ramai sudak kecut perut bukan apa..Permainan ni bukan biasa biasa ! Iya merupakan seperti menyerahkan diri dan pembunuhan akan berlaku dalam game ni !!!!! Takira lah kau betul ke salah ..pasti akan kena !!!!!
Truth Or Dare bagi kalangan orang orang biasa adalah perkara biasa but it's really fuckin' damn!!!!!!!

....................................

15.36 p.m

Dragon Pov

"Kenapa dia panggil aku? Ada event party? Musuh menceroboh?" Aku hairan .Ni markas ! Tempat our team!!! Team kami berlatih!! Soldier yang handal dari luar negara juga boleh berlatih disini.Disini jugak terdapat banyak kecanggihan alat untuk meningkatkan stamina badan.Lokasi yang sangat terrahsia sampaikan manusia biasa tidak akan tetahu melainkan QW.
Musuh yang sudah mengancam kegugatan bagi kawasan tersebut .
QW juga mencerboh identiti A Force kerana mungkin ada orang dalam? Iya ..satu ja aku tak berapa pasti .Aku hanya mengabaikan dan mengorak langkah ke tingkat 2 kerana diberitahu oleh Bodyguard yang mereka mahu berjumpa di bilik tingkat 2 .pelik! It's really kinda weird!!

--------------

Tingkat 2

AQ ROOM

IM POV

"It's better kalau kita tunggu lagi seorang ? Pasti meriah! " Kataku kepada Sir.Zio

Terdengar pintu bergeseran sekali lagi 'krikkk' semua ahli didalam memandang siapakah gerangan yang berani mati datang time time macam nih

"Selamat Sejahtera? " Tertanya kenapa semua memandangku seperti menghalau¿ Aku ada buat salah ke?

"Great! Now let's start the game!" Ceria sahaja Sir.Zio berkata

"Oh damn!!!!!!!!!" Serentak semua berkata
Dia mula mengambil sepucuk pistol tentera dibawah akta 87 .Digunakan untuk menentang pembelot anggota tanpa menerima arahan .

"Semua dah ada right? Ada yang miss? "Aku ! Yang Berhormat ! SIR.ZIO WILLIAM! Pada Hari ini akan mengotorkan tangan untuk pembelot dari anggota kita!!" Nada tegas dan semua askar hanya meletakkan tangan di belakang tanda hormat dan unbelieveable !

"Siapa Sir?" Semua tertanya tanya dan
Mata helang Zio tidak pernah terlepas untuk menatap Dragon huh

"Kau banyak buat silap , D " sinis sahaja bunyinya

Kemudian ahli KPP dari Penjara Anggota tahanan Selusia datang beramai ramai untuk memenjarakan dan tahanan makhamah kerana bukti yang diperlukan sudah cukup untuk mengenakan hukuman yang sekeras kerasnya terhadap Dragon dan ...

Im hanya memandang Dragon "Siapa selain kau , Sir .Dragon?" Walaupun beliau banyak kesalahan tetapi harus mereka hormati kerana undang undang dan peraturan protokol terlalu ketat .

"Huh? Leave me!!!!!Lepaskan aku lah!!!!!"
Sir Dragon hanya bernasib tidak baik mungkin ?
"I will never told you who are the cheated, hell! " Dia berkata lagi dan tidak sewenang wenangnya Sir. Zio punch his face with clear hand .
"Baik kau cakap sekarang Dragon!!!"
"Never!"
"Kau main main dengan aku?!"
"So what huk"

Semua dalam AQ Room tersebut dalam keadaan tegang . No one sekalipun boleh bersuara .Hanya memerhati.

Im hanya memandang sinis dan mengeluarkan sebuah cip dari brieffcase  nya dan menunjukkan kepada Dragon.

Dragon seakan terkejut , shock

Im menghampiri ketelinga Dragon lalu berbisik
"Aku tak akan terdesak kalau family kau masuk Penjara jugak " sinis sahaja bunyinya yang mampu membuat hidup Dragon resah

"Okay Fine!!!!!""KALAU KAU NAK TAHU SANGAT DIA IALAH F!!! Itu sahaja yang boleh aku kata " akhirnya dia rebah ke bawah

Betullah orang kata 'sepandai pandai tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah jua ' Ha ambik kau!



-----


Next!




 Iman Qaisara ✓Where stories live. Discover now