Harini bermulalah untuk aku bercuti .Yeay ! Genap 9 bulan .
Aku cadang untuk bercuti di Laut Bealwas. Aku dengar ,ramai kata disitu terdapat pelbagai jenis pesta tarian yang akan diadakan sempena hari kekasih .Tidak juga lupa , disitu pelbagai aktiviti yang boleh aku lakukan seperti aktiviti menerokai dasar laut .Alahai , mesti best kan?
Aku mula mengemas barang untuk dimasukkan ke dalam garbage ..
"Apa lagi yang tak bawak eh?"
"Colgate,brush, alat makeup, baju , sweater , hoodie , jeans , shawl , bawal , sunglasses , topi , kasut, tower , "Semua rasanya lengkap kutt..
Tapi kann .Aku rasa ada satu benda yang hilang . Entahlah ..Aku mula membuka laman web di laptop
'Trivago' dan klik !
Wau. Ia merupakan satu aplikasi yang digunakan kepada para pelancong untuk mencapai destinasi hotel .Tapi ennn
Aku tutup laptop semula.
"Hurm...taknak lah"Orang dulu kata nak pergi melancong .Baik cari homestay ! Sebab homestay ni dikira dekat sangat dengan laut .Bukak pintu , Tada!!. Ada dah depan mata .melainkan hotel? Jauh perjalanannya .
"Okay dah kut "
Aku mengangkat bagasi ke dalam bonet kereta dan memulakan dengan bacaan doa sebelum menaiki kenderaan .Bismillahirahmanirahim.
--------
"Berita terkini . Seorang Pelajar dan.."
'tut!'Aku menutup radio .Alahai takda ke lagu yang boleh buat mood aku happy nak bercuti ni .It's time to me for a release tension!
Aku menekan ,menekan dan keluar lagu
"Hey!"
Jap ,lagu ni! Buat aku teringat dekat Caiptain Im .Ingat lagi dia menyanyikan lagu ni sambil memandang ke arah aku dengan senyuman di bibir di event haritu.Sumpah aku takleh bayang .Dia memang betul betul tuju dekat aku ke .Dia suka aku ke?!
"Beautiful beautiful beautiful beautiful angles"
"The Way that imperfections every angles"
"Tomorrow comes and go before you know"
"So, i just wanna let you know"Aku menghayati lagu dengan keadaan yang gembira!
'zrummmm'
'WELCOME TO BEALWAS'
---------------
Selesai membuat pembayaran homestay .Aku juga sempat melihat dekorasi rumah tersebut.Nice , simple .
Line dikawasan disini punlaju .No hal.Aku keluar dari rumah untuk melihat pemandangan di luar .Wahh
Angin mula meniup lembut ....dan terkena tudungku .Rasa tenang sangat .Bunyi? Memang taklah bunyi bising .Mereka menyediakan homestay berjauhan sedikit dengan kawasan pantai. Ini membuatkan pelancong tiada masalah jika mahu berehat atau sebagainya .
"Huh, apa yang aku nak buat eh 3 hari disini?"
Aku mengeluarkan notebook dan pen . Kemudian menuju ke arah pondok yang diperbuat daripada kayu dan buluh .
'Keaslian itu adalah keunikan kita'Wau! Macam deep je kalau dituju kan kepada minah minah yang pakai makeup 10 inci .. Apa apa jelah .
Aku duduk sambil memandang laut yang terbentang luas .
'Ya Allah , cantiknya ciptaanmu '
"Harini maybe tak buat apa apa .Lagipun aku nak berehat ja"
"So aku buat list untuk esok jelah"
Kataku sambil menulis perancangan ku esok.
Dengarnya disini mempunyai anak anak penyu bertelur dan beruntungnya ....
YOU ARE READING
Iman Qaisara ✓
Aksiyon13.12.2019 [Friday] Diterbit :@novel_mygold #2soldier -New Book Coming- Perjumpaan Tanpa Sengaja Perjuangan menentang Musuh Penyelamat Nyawa Dia Sergeon Dia Soldier Dia Ustazah atau Bidadari Tanpa Sayap "Mira minta maaf , Mira taknak berkahwin deng...