Sudah tiba masanya aku jejakkan kaki di airport KLIA KUALA LUMPUR .
"Wahh!!!! Dah 9 bulan berlalu tapi masih kelihatan sama eh?" Aku menyoal ke arah Iman .
'tung' dia mengetuk kepala ku menggunakan tangannya.
'Ya Allah! Sakit kau tahu.
"Ish sakitlah! " Aku menggosokkan kepala .Buat hilang mood aku lah dia ni.
"Yang kau tanya aku dah kenapa? Kau tahu aku langsung tak pernah jejak kaki di Malaysia .Ni first time tau" Iman berkata
"Haah en..sorry lupa pulak " padan muka kau ! Tu lah lupa,..kan dah kene batang hidung sendiri .
"Jom lah bertolak , nanti lambat sampai pulak "
Aku berkata seria mencepatkan kaki ke arah kereta .Kereta? Wah bukan kaleng kaleng . Nenek aku yang sediakan dekat aku sebelum aku jejak kaki di Malaysia . Aku dah berpesan siap siap supaya hantarkan kami seorang driver car sebaik sahaja kami sampai .
Nasib baik bagasi kami berdua muat muat untuk letakkan di kereta Honda Civy .Kalau tak ...naik lah kau dengan grab !
-----------
A'HouseAku lihat rumah ini .Tidak ku sangka masih sama seperti dahulu .
Aku rindu sangat dengan dorang .9 bulan! Aku pendam perasaan yang terluah."Betul ke apa yang saya buat ni ,iman?"
"Kau jangan resah ..tenang okay . Dah pergi .aku follow kau dari belakang"
Aku segera menekan loceng pintu
'ting tong'Tiada siapa pun keluar .
'ting tong'Kedengaran orang membuka pintu .
"Kejap kejap "
"Haihh, siapa pulak yang datang ni !"Kemudian aku lihat ke arah pemuda itu .Ia dia ialah adikku .Amsyar.
Dia lihat aku ..dia speechless!"Amsyar"
"A..akak?"
Aku berura ura ingin memeluknya kerana sudah lama tidak berjumpa ..tetapi dia menolak tubuhku .
Kenapa?"Akak?! Ya Allah akak ! Lama betul Amsyar tak nampak batang hidung akak " dia bercakapp kemudian pandang belakang .Dia bercakap kemudian pandang belakang.Dah kenapa ni?
"Kau kenapa dik ? Mana umi baba?"
"Shhhh!!!" Dia meletakkan jari dibibirnya menandakan suruh aku diam .
"Akak! Sekarang ni balik!!!" Dia menghalau aku lalu menoleh ke arah belakang dan kedepan semula
"Kenapa??".
"Amsyar!! Siapa yang datang tuhhh" kendegaran seperti suara umi.
"Balik!!!!! "
Dan aku masih statik.
"Takde sape sape pun umi !" Katanya
"Balik!! Balik!! Kalau akak tak balik nanti jangan menyesal!" Katanya"Kenapa?"
"Kau???!" Kami bertiga menoleh ke arah gerangan tersebut .
"Hah ..balik pun kau yer .." aku segera ke arahnya dan bersalam tangan umi .Kenapa macam umi tak rela je
"Apa tercegat lagi? Masuklah dulu , ke dah tak reti nak masuk"
"Jap! Ni siapa nih?" Tanya umi kearah Iman....nak cakap apa ek."Nih Iman . Iman nih umi aku "
Iman hanya mengganguk tetapi ibuku hanya memandang kosong .Kenapa?
-------------------
Di ruang makan .
YOU ARE READING
Iman Qaisara ✓
Action13.12.2019 [Friday] Diterbit :@novel_mygold #2soldier -New Book Coming- Perjumpaan Tanpa Sengaja Perjuangan menentang Musuh Penyelamat Nyawa Dia Sergeon Dia Soldier Dia Ustazah atau Bidadari Tanpa Sayap "Mira minta maaf , Mira taknak berkahwin deng...