2 hari kami bersama sama .Aku rasa bahagia sangat . Pada waktu petang ini , aku dan dia pergi ke arah kedai yang menjual cenderamata . Maklumlah esok dah nak balik tapi masih
"Awak tengok ni!" Aku menunjuk ke arah dia sebuah frame pulau .
"Gambar apa ja kau nak letak?" Katanya sambil membelek barang apatah.
"Entahlah..." Dalam hati , sebenarnya aku nak letak gambar dia dan aku .Maklumlah ...kami kan....
Flashback
"Nanti kau ajarkan aku tentang islam boleh?" Kata Iman Qayyum.
"Boleh je , asalkan awak nak" aku hanya memandang ke arah laut .
"Weh..tolong!" Aku pusing melihat ke arah Iman . Dia memegang dadanya .Dah kenapA?!
"Eh awak kenapa nii?" Cemas mula menguasai dikepala ku.
"Hati aku....hatii"
"Kenapa dengan hati kau???" Dia kanser hati ke?!
"Hatiku berdebar debar apabila melihat senyuman mu" kemudian dia senyum dan berlari .
Dia dah kenapa? Dia suka aku ke?
" 1 4 3 4 6 !!!!!!!!" Kemudian dia terus berlari di pesisir pantai . Macam penah dengar nombor ni ! ..eh..Tak mungkin!
"Iman Qayyum!!!" Dia menoleh kebelakang dengan tawanya .wau ..mukanya hampir kesemua kena cahaya matahari . Adakah itu bidadara jatuh dari langit?
Kalah dak instafamous woo!"Jangan cakapp yangggg....." Aku segera ke arah dia ..tapi dia masih larikan diri dan mengeluarkan sesuatu di poket bajunya yang berwarna putih itu
" Ni ker?" Dia melambai kotak cip itu ! Weh , tu aku punya!!!!!!!!!! Oh my gad!!!!!!!
"Aku akan jadikan orang yang mencipta cip ni bahagia seperti I DAN Q ! " kemudian dia lari
Maka bermulalah sesi kejar mengejar .
"Iman Qayyum !!!!!!!"
"Apa kau panggil?? Iman Qaisara yea???"
Berbahang mula tiba dipipiku ini....adakah dia baca benda yang aku tulis , gambar dan semuanya? Allah! Aku masih mengejarnya dalam keadaan berdress putih labuh .
'Ya Allah , jika kau tahu betapa gembiranya aku dengan dia dalam keadaan begitu'
Betullah orang kata.
'Perancangan Allah itu sentiasa indah tanpa kita sedar '--------------
Aku membeli satu frame besar A4 . Kemudian cenderamata untuk aku sendiri dan
Ya! Aku rasa nak beli kat family aku dan nenda aku!
"Tengok ni"
Dia menunjukkan sebuah gelang yang bertulisan I dan Q ."Wahh! " Aku rasa teruja!
"Awak ,benda ni ada satu je ke?" Kataku beria dekat dia."Nih hah , tadaa" kedua dua gelang itu berwarna hitam . Tulisannya pula berwarna putih .
"Pakcik!" Kata iman? Pakcik kau panggil.Aku menepuk dahi .apa apa jelah .kemudian pakcik itu melangkah ke arah kami .
"Nak beli ya?"
"Haah!" Kata Iman dan memegang kayu kosong ? Dia nak buat apa tuh.Selepas membayar semua cenderamata . Banyak? Bolehlaa
"Iman , tadi kau buat apa dengan kayu tu?" Aku berkata sebelum menuju ke arah kereta.
"Rahsia" .Cis! Tu pon nak rahsia !
Aku rasa ini mungkin pengakhiran kami berada disini kerana apa? Jangan tanya .
Baju , Kasut , dan semua barang keperluan telah aku beli disini..actually aku dah cadang dan berpakat dengan dia untuk pulang ke MALAYSIA !!!!Wah rasa macam tak sabar lah pulak! Aku nak sangat jumpa diorang!!
Yang tak boleh belahnya! Semua yang kami beli ...warna sama! Macam jodoh bukan?
Kini kami dalam perjalanan ke homestay masing masing untuk berehat kerana esok jugalah kami akan pulang ke tanah air aku yang tercinta .Mula mula dia taknak ikut ....tapi aku yang paksa dia! Muahahahha...walaupun nampak aku sebaik baik orang alim ..nakal aku sentiasa win!
'Oh everytime i see you~'
Eh telefon aku berbunyi la.
'tut'"Hello?" Aku berkata sebagai permulaan bicara .
"Mana Assalamualaikum kau?" Ya Allah ! Deepnya .Ni macam suara baba.
"Assalamualaikum , baba ke ni?" Kataku mahu kepastian.
"Aihh , baba sendiri dah tak cam suara ya? Awat! Kau duduk sana dah tersesat ikut barat dah kata hello?!"
Ya Allah! Kenapa ni?
"Baba kenapa ni?"
"Kau tuh! Tak reti nak balik Malaysia?!""Mira sekarang sibuk sangat dengan kerja disini .Kenapa baba macam marah marah ni?"
"Aku nak kau ! Esok balik Malaysia! No excuses! "
Dalam perjalanan aku menoleh pemandu atau dikenali Iman .Iman hanya membuat muka tanda tanya 'kenapa tu'
"Memang esok mira cadang nak balik jumpa sekeluarga ."
"Hah ! Baguslah tuh ! " Ni suara umi!
"Esok aku nak kau balik! "
'tut'Aik? Kenapa dengan mereka? Mereka off telefon tanpa dengar aku berkata .
'Ya Allah kenapa ni?'
Aku memandang Iman.
"Iman , patutkah saya pulang esok?"
"Saya rasa macam keluarga mira taksuka dengan Mira sekarang " aku berkata sambil menangis ."Takpa awak jangan risau .Saya teman awak balik rumah family awak di Malaysia ." Dia memujuk aku dan mengeluarkan aiskrim didalam plastik.
"Eh? Sejak bila awak beli?" Aku menyeka air mataku dan mataku mula bersinar seolah olah tiada apa apa.
"2tahun lepas "
Dan kami berdua berdekah ketawa .Tah apa nya lawak pun aku tak tau .mungkin dia mahu mood aku kembali seperti biasa kut ...maklumlah perempuan ...sekali dia moody ! Hah ambik kau!
-------------
YOU ARE READING
Iman Qaisara ✓
Action13.12.2019 [Friday] Diterbit :@novel_mygold #2soldier -New Book Coming- Perjumpaan Tanpa Sengaja Perjuangan menentang Musuh Penyelamat Nyawa Dia Sergeon Dia Soldier Dia Ustazah atau Bidadari Tanpa Sayap "Mira minta maaf , Mira taknak berkahwin deng...