Bab 11

124 8 0
                                    

Harini hari weekends.

Aku terdengar area kawasan aku terdapat mall paling megah kerana terdapat koleksi barang barang yang kesemuanya limited edition.

Aku segera keluar dari rumah untuk menuju ke Selusia Mall . Aku mengenakan blouse maroon berseluar jeans hitam dan tudung shawl maroon. Tidak lupa sunglasses hitam dengan kasut snike.

Aku hanya menaiki grab .kereta? Sorry takda HAHAHA ..kelakar bukan, tapi itulah realitinya bila duduk di Negara Asing .

Aku sudah berada di gerbang pintu utama Mall dan memikir sesaat ..

Makan?
Shopping?

Okay aku ambil keputusan untuk pergi cari baju dahulu. Semasa aku berjalan untuk naiki ke floor 2 .Aku rasa macam pandangan manusia tertumpu ke arah aku .ke aku perasan?

Aku mengenakan glasses warna hitam untuk coverkan diri dari menonjolkan kehadapan awam.

Sebelum aku sampai ke destinasi aku , alangkah baiknya
'buk'

Mamat mana pulak yang langgar bahu aku ni? Ish .Astaghfirullahal azim. Jangan merungut !
Aku menoleh ke arahnya .
Dia menoleh ke arah aku. Okay nice

"Hey! Langgar bahu orang tak reti nak minta maaf?" Aku tengking sebab aku rasa dia tak faham bahasa melayu .Muah Hahaha

"Okay ,sorry ." Dia seperti mahu beredar
"Minta maaf pun tak ikhlas " seria aku berkata dan mahu berganjak dari situ

Tiba tiba ada satu tangan menyentuh bahu ku untuk memusingkan badanku ke belakang.
"Ei ape sentuh sentuh orang ni?" Aku berkata lalu menepis bahuku disentuh oleh orang ini.

"Perempuan mitali rupanya, " sinis diberi .

"Boleh cakap melayu??!" Aku terkejut lalu menekup mulut tanda tidak percaya.
"Sebelum nak judge orang.Fikirlah dulu ...anyways Aku yang patut minta maaf , aku sengaja ja langgar kau actually" dia ketawa . Like seriously ? Tapi kenapa.

"Kita pernah kenal ke?" Pelik bin ajaib
"Ofcourse we do .Anak perempuan Haji Walid Azril dan Puan Sofea Aleysa ."

Okay kali ni aku kaku ,pelik!

"Macam mana awak kenal my parents?" Belum sempat beliau menjawab ada sergahan berlaku

"Farhan! Puas ibu cari kamu tahu!" Kata ibunya mungkin,ibunya menoleh ke arah aku .
"Amboi, girlfriend kamu ya??" Uish! Kedebuk! Apa punya soalan ni?

Aku membuka spek hitam ku langsung meletakkan didalam beg sandang kecil ku lalu berkata "eh puan, puan jangan salah faham ..saya dan dia tidak kenal antara satu sama lain" aku hanya memberi senyuman yang manis.

Ibunya seperti kaku,kelu dan sebagainya

"Ya Allah menantu aku!!!!" Ibunya terus memeluk aku.
Menantu? Masa bila pulak tho?

"Erk?!"
"Ibu!!!! Apa buat anak orang macam ni ? Malu Farhan!" Farhan menarik ibunya ke ayahnya supaya be calm.gelojoh betul ibunya.

"Kamu Amira Qaisara kan?" Ibunya berkata
"Iya"
"Saya Puan Zaleha , kawan baik mama kamu Puan Sofea " aku hanya tersengih ..
"Ouhhh ..Puan sekeluarga bercuti disini ya?" Aku sengaja meramahkan diri dengan orang orang sendiri

"Betullah tu, tapi esok dah terpaksa pulang ke Malaysia .Amira tak pulang jenguk keluarga?" Semua mata tertumpu ke arah aku

"Inshallah nanti saya pulang ke Malaysia tetapi saya baru sahaja dapat tawaran kerja disini" aku hanya senyum sahaja dari tadi

"Manisnya senyuman kamu , sebijik seperti umi kamu Amira. Semenjak berita kamu tersebar didunia ,ramai mahu mengambil kamu berkerja iya?"

Aku hanya gelak kerana semua ahli keluarga turut serta ketawa alahai.

 Iman Qaisara ✓Where stories live. Discover now