Sebulan sudah berlalu... kini .Oh ya! sudah mencecah 12 bulan aku menjejakkan kaki di Selusia .Yang menghairankan kepada pihak dan rakyat Selusia .Musuh tidak menyerang pon .
Tetapi kami tidak pernah sekali leka untuk sentiasa mengawal persekitaran .
Aku hanya meneruskan kerja aku sebagai doctor yang bertugas .Jam menunjukkan pukul 1 petang .Aku hanya merawat pesakit yang tidak kritikal sambil ditemani oleh seorang nurse .
"Assalamualaikum " tegur aku kepada pesakit yang cedera di tangan kanannya .
"Waalaikumussalam doc" katanya .Aku hanya senyum.
"Where are you from aunty?" Tanya ku .Yup! Orang sudah gelar aku sebagai doctor peramah kerana aku sentiasa mengambil berat tentang mereka .Tambahan kanak kanak yang berusia 15 tahun kebawah .Penah ada satu kejadian dimana , kanak lelaki itu tidak mahu berkongsi masalah dengan ibubapanya tetapi mahu berkongsi masalah dengan ku katanya 'aku mengambil peduli akan masalahnya'
"I'm from Pakistan " aku hanya mengangguk .
Aku mengambil iodin lalu mencuci luka tangan kanannya .Yang menghairankan .Ni macam luka .....
"Kenapa dengan tangan aunty?" Tanya ku dengan nada tenang .Dia seakan terkejut .
"Saya jatuh tangga" aku memandang ke arah dia tapi dia toleh ke arah lain .Nurse memberikan peralatan luka terhadap aku .
"Nurse , beri saya jarum dan benang .Ouh ya antibiotik sekali "
"Okay doc " kemudian nurse itu berlalu pergi .Kini pesakit kiri kanan sudah tidur mungkin tiada pelawat agaknya .
"Kamu boleh share apa masalah dekat saya " aku masih merenung dia .Kalau takde apa apa kenapa dia tidak berani berlawan mata?
"What do you mean doctor??"
"Tell me the truth "
"Why should i ?" Kata orang pakistan itu .Ouh jatuh tangga ke sampai tudung kau kena tempias terkoyak huh.
"Ini luka tembakan or di medan peperangan . Hanya tentera sahaja dapat dikenalpastikan "
"How do you know??"
"Saya dah pernah tengok kesan ini banyak kali"
'BANYAK KALI'
'BANYAK KALI'
Jap ..Kenapa kepala aku terasa sakit ni .
"Kau okay Qai?"
"Im okay "
"Luka di tangan kanan kau macam parah""Im okay "
------------------
"Doc ! Doc! " Aku tersedar dari memori itu .Aku memegang kepala.
"Are you okay doc?"
"Yeah yeah, im fine " kataku dan senyum kembali ke arahnya ."Actually ,...sebelum saya tiba disini saya telah...."
"Telah apa?" Sambil itu aku menjahit luka di tangannya .
"Telah diugut oleh orang Emerland! "
'tang' jarum yang ku pegang mula jatuh ke lantai .
"What do you means?!!!!"
"Mereka suruh saya jadi pengintip , dan bila saya cuba lepaskan diri mereka hampir hampir menikam saya doc!!!!!! "
Dia menangis seperti merayu.
"Maafkan saya doc!! Saya tak terlibat langsung dalam kes ni..nasib baik Allah selamatkan saya dari mereka dan sampai ke sini!"
YOU ARE READING
Iman Qaisara ✓
Action13.12.2019 [Friday] Diterbit :@novel_mygold #2soldier -New Book Coming- Perjumpaan Tanpa Sengaja Perjuangan menentang Musuh Penyelamat Nyawa Dia Sergeon Dia Soldier Dia Ustazah atau Bidadari Tanpa Sayap "Mira minta maaf , Mira taknak berkahwin deng...