9. časť - tajné dvere

117 9 7
                                    

Amanda už dávno zabudla ako chutia francúzske toasty. Ich delikátna chuť ju prinútila prehodnotiť všetky jej rozhodnutia za posledných osemnásť rokov. A prišla na jeden záver: miluje slanú chuť francúzskych toastov!

Je streda, nič špeciálne, a ona - namiesto toho, aby zarábala peniaze, sedí doma a robí si maratón čítania kníh. V tú noc vôbec nespí. Prečo prestala s niečím takým záživným ako je čítanie? Odpoveď nepozná.

Killian tvrdo pracuje v potravinách v ktorých ho - vďaka jeho šikovnosti a zručnostiam - zamestnali. Neviete benefity moruše či jahody ananásovej? Killian Tenneson áno. K vašim službám!

V okolí sa rozširujú chýri o mladom predavačovi a obchod si získava nových zákazníkov, ktorý túžiia poznať tajomstvo zdravého žitia. Majitelia Natural Grocers ho uctievajú - predsa len je chlapec - chlap - s takými hodnotami...

Killian je na zákazníkov milý, zdvorilí a vo všetkom im vyhovie. Chcete ochutnať ríbezľu čiernu? Žiadny problém. Nemáte so sebou igelitku? Nech sa páči!

Killian svoju prácu miluje a práca miluje jeho.

Je tu však jeden problém...

Hudges sa im neozval a Killian netuší čo urobiť s hodinkami. Stalo sa to čo videl? Videl to aj Hudges? Prečo sa im neozve? Kde je ich mama? Nevedia, nevedia, nevedia. Naozaj nič nevedia.

,,Dal si prať môj ružový kabát s čiernou?!" Naozaj nevedel...

,,Per si sama ak máš problém!" Odkričí jej naspäť z kuchyne. Pripravuje večeru - francúzske toasty.

,,Vyzerám ako žienka domáca?!" Vráti mu úder a naťahuje krk, aby počula odpoveď.

,,A ja ti tak nebodaj pripadám?!" Zabudla aj aké to je kričať na seba cez celý dom, keď je každý v inej miestnosti. Chýbalo jej to.

Killian sa odozvy nedočkal.

Nasledujúce ráno ich navštívil Hudges.

Killian bol ako obarený a Amanda nevedela prečo. Žeby jej niečo tajil? Čo ak sa vrátili do domu bez Hudgesovho vedomia? Vylúčené. Aj keby jej niečo tajil, nevydržal by to, hrýzlo by ho svedomie a hneď by jej všetko vytváral ako najväčšia klebetnica. A bez vyšetrovateľho vedomia? Nemyslí si.

,,Máte niečo nové?" spýta sa aj keď vie, že áno. Načo by tam inak chodil? Na hnusnú instantnú kávu? Asi ťažko.

,,V prípade vašej matky som sa výrazne posunul. Celý týždeň som bol na stopách, ktoré ma doviedli..." dramatická pauza. ,,Sem."

Amanda si ide oči vyočiť.

,,Akože...sem?" Musí sa uistiť.

,,Áno," povie, no v jeho očiach vyčíta inú odpoveď.

,,Aha, preto ste mi nezdvíhali telefón? Lebo ste lovili našu mamu v našom dome?" Amande idú oči doslova vystreliť z jamiek, jej brat je po prvý raz drzý na...niekoho. A ešte k tomu je to Hudges - jeho modla.

Wow, vážne má na neho zlý vpliv. Konečne, pomyslí si. Bolo by na čase, aby sa priúčal "staršej" sestre.

,,Nuž, áno," povie Hudges. ,,Ale prišli do toho aj osobné veci." Tým uzavrie tému: Hudges a jeho neschopnosť.

,,Čiže?"

,,Našiel som niečo zaujímavé, vedeli ste, že máte v dome padacie dvere?" Ozve sa akoby oznamoval aké je vonku počasie.

,,Áno," vydýchnu obaja sklamane. Vážne si mysleli, že im povie niečo nové a vzrušujúce. Napríklad, že majú v dome bazén - alebo výrivku.

Keď sa Hudges zberá na odchod Killian na neho zvláštne zazrie. Akoby mali medzi sebou tajomstvo.

,,Je preč! Šup do pivnice!" zvolá natešene Amanda. Majú tam prísne zakázané, ale ich mama je predsa nezvestná. Vždy tam túžili ísť. No nešli - vraj tam boli samé pavučiny a pavúci - deti to ihneď odradí.

Je v tom však jeden háčik. Netušia kde sú padacie dvere.

***

Killian Tenneson a Amanda Tenneson sú síce rozdielne dvojčatá, no obaja milujú dobrodružstvá. Ako malý nielen rady špehovali susedov, ale milovali aj špehovať vlastnú matku. Tá sa tvárila, že ich nevidí a keď sa k nej zakrádali, očami kmitala všade po miestnosti, len nie ich smerom. Áno, boli najivní. Každým dňom sa však zlepšovali a dosiahli štádia neviditeľnosti - samozrejme detskej neviditeľnosti. So sledovaním prichádza ďalšia skvelá vec: ak sú naozaj nenápadní, mama si ich nevšimne. A tak zitili, že žijú v dome s tajnými dverami.

Roky ubehli, vyrástli a ony na padacie dvere zabudli. Vedeli, že majú v dome pivnicu - tak si to časom nahovárali a tak zo aj zostalo až tomu nakoniec uverili. Mali pivnicu plnú pavučín a pavúkov.

Teraz zostalo otázne kde.

Začnú z druhým poschodím. Nedáva to zmyseľ, - predsa len, je to pivnica - no idú na to zostupne. Človek musí mať cieľ, inak je to len želanie. A oni tú pivnicu musia sakra nájsť!

Ich izby: nič.
Kúpeľňa: taktiež nič.

Zídu na prízemie.

Kuchyňa: vzduchoprázdna - aj čo sa týka chladničky.
Obývačka: další neúspech.
Kúpeľňa: hej, oni majú sprchu?

Ostane posledná miestnosť: spálňa ich mami.

Neboli tam odkedy ju po prvý raz ukázali Hudgesovi. Je to zakázané miesto. Posvätné.

Zhlboka sa nadýchnu a vojdú.

Keď opúšťali izbu naposledy, bol tam nehorázny neporiadok. Teraz je tam čistejšie ako tam kedy bolo. Dokonca sa zdá, že je všetko na svojom mieste.

Zrolujú obrí koberec, nazrú pod posteľ, odsunú kreslo. Nič, nič, nič. Ostane posledná možnosť.

Horko-ťažko odsunú skriňu. Majú to! Na drevenej podlahe sa črtajú padacie dvere so zlatou kľučkou. Obaja na seba spýtavo zazrú. Chcú to urobiť či nie? Čo ak tam nájdu niečo strašné? Mŕtvoli? To je prehnané. Čo ak tam nenájdu vôbec nič? Potom by to Hudgesovi nestálo ani za reč. Urobia to.

Killian schytí - akokoľvek sa to už volá - a potiahne smerom nahor. Dvere sa ľahučko otvoria a ich obkľúči temnota.

Čo si myslíte? Nájdu tam mŕtvoli? :D

The Lost ChildWhere stories live. Discover now