21. časť - Killian!

61 6 0
                                    

,,Bude tam škvrna," povie Killian a kývne na mokrú šmuhu na bielom koberci. Kto to vôbec vymyslel? Biely koberec je samovražda. Vlastniť si ho dovolia iba zazobanci, ktorý si najmú ešte aj nejaký personál, aby sa staral o koberce.

,,Mama sa bude hnevať," pokračuje. ,,Aha, vlastne my žiadnu nemáme," zasmeje sa.

Amanda postáva pri dverách a neodvažuje sa prehovoriť. Chlapy potrebujú viac času na vstrebanie informácií, tak mu ho dopraje.

,,Keď príde, môžeme sa jej na všetko spýtať. Prečo odišla a tak," navrhne Amanda, no Killian iba pokrúti hlavou.

,,Odchádzam," rozhodne a rozíde sa do svojej izby, aby si pobalil veci. V tom dome nezostane už ani o sekundu naviac. Všetky tie klamstvá; nedokáže s nimi naďalej žiť. Ak tam chce Amanda naďalej zostať nech. On už je dospelý, dokáže sa o seba postarať.

,,A kam chceš ísť?!" zakričí na neho, no on už vyťahuje čierny kufor spod postele. Ešte stále v ňom je oblečenie, keď sa vrátili domov z motela nestihol sa ani vybaliť.

,,Killian!"

Schádza dole schodami, sestra mu v odchode nezabráni. Rozhodol sa sám, je to jeho voľba.

,,No tak, prosím ťa, neodchádzaj," žobroní Amanda, no Killian je už oblečený a obutý.

,,Musím ísť," odpovie, posledný raz pozrie na sestru a odchádza.

***

Mama sa vráti ho niekoľko hodín. Vonku je tma a riadna zima. Amanda zakrútila, no zdá sa, že sa pokazilo topenie.

,,Kde je tvoj brat?" opýta sa, keď si sadnú na gauč s kakaom v ruke.

,,Odišiel," povie Amanda a ruky si zohrieva na bielom hrnčeku. ,,Musí prve všetko vstrebať, je toho priveľa."

Cora súhlasne pokýva hlavou. Vedela, že Killian to bude znášať ťažko. Amandu pozná - vlastne je to ona sama o niekoľko desiatok rokov mladšia - preto vedela, že zareaguje miernejšie, že všetko vstrebe.

,,Kde si bola? A prečo si nám nechala tie hodinky a náhrdelník?"

Cora vzdychne. Muselo to prísť, skôr či neskôr.

,,Bola som v New Yorku-"

,,New Yorku?!" Amanda vytreští oči. Ústa otvorí dokorán. Dokonalý neveriaci pohľad z každého filmu, v ktorom sa práve hlavná postava dozvedá zvrátenú pravdu. Toto však nie je film; hovorí sa tomu zasratá realita.

,,-a hľadala som bosorku," dokončí Cora. ,,Zistila som, že je to tá istá, ktorá mi predpovedala, že prinesiem skazu trónu aj samej sebe. Musela som ju preto vyhľadať. Vysvetliť si to. Chcela som, aby mi povedala viac, celé roky ma nevedomosť môjho osudu zožierala. Navyše sa to mohlo týkať aj vás, to bolo to najhoršie.

Bohužiaľ, dozvedela som sa o nej v ten najhorší čas, práve ste oslávili osemnásť...
Nič som vám o svete férov nepovedala, iba ako malým rozprávky, preto som nemohla povedať kam mám namierené," odmlčí sa. Dopraje si poriadny dúšok teplého kakaa.

Amanda nasleduje jej príklad a s lyžičkou sa snaží vyloviť biely marshallow.

,,Išla som do New Yorku, no vedela som, že ak z ničoho nič zmiznem, ohlásite to na polícii. Preto som kontaktovala Roya...

Mrzí ma, že som odišla tak náhle, nedokončila som ani večeru. Roy sa však ohlásil, chcel sa stretnúť pred tým než odídem."

,,Počkaj," zastaví ju Amanda. ,,Chcela si odísť v noci?"

,,Áno, tak by ste si toho všimli až ráno... V každom prípade som Royovi všetko vysvetlila, to, že musím odísť a prečo. Išiel v tom predsa so mnou, musela som mu všetko povedať. Súhlasil a povedal, že mi pomôže iba kôli tomu, že sme priatelia. Féri si nepomáhajú, iba ak z toho na oplátku niečo nedostanú. Nás však spájajú dlhé roky minulosti.

Hodinky som nechala Killianovi, ak by som si ich chcela zobrať so sebou, bosorka by to mohla použiť proti mne, zobrať ma za otcom. Som totižto najväčší zločinec, zradila som korunu a ľud.

V New Yorku som ju našla, volá sa Florence. Odmietla mi však pomôcť, kvôli mne má vraj už aj tak samé problémy a z férskej ríši musela odísť, lebo po nej išli.

Musela som tam teda zostať a opäť ju získať na svoju stranu. To však nejaký ten čas trvalo." Vonku sa zablýska, určite sa schyľuje k búrke. Killian neznáša búrky.

,,Keď Florence súhlasila s pomocou, namiesto toho, aby videla viac do minulosti či budúcnosti férov a ako s tým ja súvisím, spatrila teba s tvojím bratom. A taktiež-" zhlboka sa nadýchne, a pohár kakaa vypije na ex.

,,Florencne mi povedala, že niekoho spatrila, niekoho kto ide po mojej hlave. Už v ten večer ako som odišla prišiel a prevrátil mi izbu hore nohami."

,,Čo hľadal?" opýta sa Amanda a následne si aj sama odpovie: ,,Sošku."

Cora prikývne: ,,Preto som poverila Roya, aby dal do izby v moteli, ktorom ste sa práve nachádzali, smartfón. Informovala som vás o tom, že po mne niekto ide, aby ste sa mali na pozore a hlavne nikomu neverili."

,,A kto je to? Ten čo po tebe išiel?"

,,Ide. Netuším kto to je, určite nejaký fér, ktorý sa o mne dozvedel.

Royovi som taktiež povedala o soške. Bola v mojej izbe v náhrdelníku dobre ukrytá, preto ten fér, ktorý tam sliedil nevedel kde ho nájisť. Royovi som povedala kde hľadať a našiel.

Dal vám ho, no pochybujem, že sa vám podarilo rozbiť kameň."

,,Nepodarilo."

,,Kde je teraz?"

,,Mám ho v izbe, naspodku šperkovnice."

,,Prines ho. Nechám si ho u seba." Amanda sa vyberie do izby a v hlave vstrebáva všetky nové informácie. Keď idú po Core prečo nejdú aj po nej? Nevedia, že sú tá istá osoba?

Prehrabáva sa šperkovnicou.

Doprčic, kam som ju len dala?

Prevráti ju hore nohami, všetky šperky sa kotúľajú po drevenej komode a následne skončia na zemi - úprimne, skotúľajú sa do toho najtemnejšieho rohu pod posteľou. Skvelé.

,,NIE JE TU!" zakričí na mamu.

,,Akože tam nie je?" pribehne k nej a spolu s ňou sa díva na porosypané šperky.

,,Ja neviem, dávala som ho sem-"

,,Kto vedel, že je tu?"

,,Killian," odvetí.

Oh, nie. Bol to on. Hlupák!

,,Killian!"

Tak,
čo hovoríte? ;)

Myslíte, že urobil Killian dobre, keď vzal náhrdelník? Prečo to urobil?
A kto je podľa vás ten záhadný fér, ktorý ide po Core?

Príjemný víkend! :)

The Lost ChildWhere stories live. Discover now