18. časť - plán

73 8 2
                                    

Asi ho nezachránim. Aké mám vôbec šance? Tak jedna ku miliónu. Ale ak Killiana nezachránim, čo budem robiť? Mama je nezvestná. Ostala by som sama ako prst a navyše Killian je moje dvojča. Ako by som mohla toho hlupáka nechať napospas smrti? Buď ho zachránim, alebo zomrieme spoločne.

Amanda sa prechádza sem a tam, pohľadom kmitá po stenách a pohľadom preklína všetko naokolo. Zúri ako divý býk.

Nachádza sa v izbe Lucy - ona sama navrhla, že je to najbezpečnejšie, keďže je taktiež človek - a snaží sa prísť na spôsob ako zabiť kráľa. Panebože, naozaj nad tým uvažujem?

Nikdy by si nebola myslela, že raz bude uvažovať ako zabije kráľa férov. Ale teraz je tu, bezradná a na pokraji plaču. Už predtým preplakala hodiny a vodopády sĺz nie a nie sa minút.

Našťastie je s ňou Lucy, ktorá, ako sa zdá, nemá na práci absolútne nič. Je to zvláštne, ste v paláci samotného kráľa a celé dni sa len tak pofľakujete. Nenudí sa? Naozaj je tu len pre prípad, že niekto - ako Amanda - sa ho pokúsi zabiť? Ak áno, konečne sa jej roľa naplní.

Lucy jej porozpráva o programe kráľa na celý týždeň a navrhne, kedy by bolo asi najlepšie zaútočiť.

Amanda pozorne počúva a musí dať Lucy za pravdu: vrchný kráľ férov je zaneprázdnený... muž.

Väčšina času sedí pri poradách s ostatnými dôležitými féri a diskutujú o rôznych záležitostiach či spojenectiev s ostatnými menšími dvormi.

Kráľ potom trávi čas vo svojej komnate so svojou ženou - áno, kráľovnou za ktorú sa Amanda vydávala - a ako stihla zistiť, je na tom veľmi zle. Kráľovna je vraj veľmi chorá, preto bolo všetkým zvláštne, keď ju - Amandu - videli prechádzať sa po chodbách. Všetko jej teraz dáva zmysleľ. Nie je tehotná.

Zhodnú sa, že najlepšie bude zaútočiť cez deň, keď budú spať. Nielenže Amanda lepšie uvidí cez deň ako cez noc, ale je to vskutku najmenšie riziko. Bohužiaľ, pred ich komnatou stoja minimálne dvaja rytieri, ktorý svojich panovníkov pečlivo strážia.

Keďže Amanda nemá na rozdiel od Lucy žiadne bojové praktiky - Lucy ich nadobudla vďaka dlhému žitiu s férmi - bude nemožné zložit jedného féra. Nieto ešte dvoch.

Lucy jej sľúbi, že ju čo-to naučí a pomôže jej skosiť rytierov. S kráľom si však musí poradiť sama.

Spolu uvažujú ako ho má zabiť - tak, aby to mal kráľ čo najmenej bolestivé a Amanda čo najjednoduchšie - a dohodnú sa, že použijú jed.

Očividne sa nachádza všade v krajine a preto nebude problém nejaký zohnať.

Povedia si, že Lucy zoženie jed a Amanda jej na oplátku sľúbi, že nevystrčí ani pätu z jej komnaty.

***

Killian trčí dole v katakombách spolu s Nestanom - férom s ktorým on hlupák uzavrel dohodu - a keď sa opäť narodí v inom živote, nikdy, naozaj nikdy, nepôjde do žiadnej pivnice a nikdy si so sebou neponesie hlúpe hodinky.

V cele nie je žiadne miesto a dokonca sa na zemi nepovaľuje žiadna slama na ktorú by si mohol sadnúť či ľahnúť - vo filmoch vyzerajú väznice menej desivo. Bohužiaľ, nemôže porovnávať väzenie ľudí - keďže tam zatiaľ nebol - s väznicou férov - v ktorej momentálne je.

Nestan nevyzerá, že by si sťažoval, práve naopak. Tvári sa ako pán sveta a očividne nie je vo väzení po prvý raz.

Killiana to vytáča do nepríčetnosti, najradšej by mu raz a navždy zmazal ten jeho arogantný úškrn z tváre.

Taktiež ho však upodozrieva, že niečo vie, - niečo veľmi podstatné a zásadné - ale jemu sa to nechystá povedať. Prečo si je taký istý, že sa od tiaľto dostane? Verí snáď natoľko Amande?

Amanda.

Jeho sestra. Jeho prekliatie.

Nemohla ho tu proste nechať s tým babrákom naproti? Mohla nájsť hodinky a zdúchnuť. Lenže ona nie - musí ho zachrániť.

Ako chce vôbec zabiť kráľa?

Absurdnejšia situácia už nastať ani nemohla, jedine, že by zistil, že je členom kráľovskej rodiny, to by bolo vážne skvelé.

Len si to predstavte: vyrastáte v prekrásnym paláci, - nie ako v tom v ktorom momentálne je - dostávate to najlepšie jedlo, najlepšieho učiteľa.

Chýba mu práca v Natural Grocers, miesto kde mohol naplno prejaviť svoje nadanie a nadšenie do zdravých jedál. Asi však nie je taký dobrý ako si myslel, vzhľadom na to, že keď bol v dome mladého Hudgesa v miske na stole nerozoznal takmer žiadne ovocie.

Celkovo mu však chýby Oregon, Piedmont. Ak sa skutočne dostane domov, nikdy sa nepresťahuje na Floridu. Ostane pekne tam až do konca svojho života - ktorý sa, ako sa zdá, onedlho skončí.

Mrzí ma, že minulé časti neboli až také záživné, nemala som inšpiráciu, ale už mám nejaký plán, takže dúfam, že už to pôjde iba k lepšiemu a konečne sa ocitnú doma v Piedmonte :)

The Lost ChildWhere stories live. Discover now