13. časť (2/2) - odsúdený na smrť

106 9 10
                                    

Dom! Aké prosté slovo, mnoho významov. Pre niekoho znamená slovo dom útočisko, strecha nad hlavou, iný zasa považujú dom za lásku, rodinu a množstvo smiechu a spomienok.

Amanda pri pohľade na dom, z ktorého iba pred niekoľkými chvíľami odišla, poskočí srdce radosťou.

Po prvé: nestratila sa.
Po druhé: nikto ju neuniesol ani nezabil.
A po tretie: v dome niekto je.

Nemyslí tým mamu, Hudgesa a podivnú dievčinu, ale niekoho iného. Z domu sa ozýva krik - mužský a Amanda je viac ako len presvedčená, že počuje zvuk rozbíjania vecí.

Zvuk približujúcich sa krokov a pokriky mužov ju prinúti konať - skončí do najbližšieho krovia plného ukrytých pŕhľav. Mamička skákavá, to ale páli!

Dvere sa roztresknú dokorán a vyjdú z neho dvaja muži v skvostných uniformách a kopijou v ruke. Amanda by mohla vziať jed na to, že sú z kráľovskej gardy. Na uniformách aj majú nejaký znak, no krovie jej dosť zavadzia vo výhľade.

Muži odídu a Amanda, celá ubolená, výde z tŕnia. Na rukách má šrámy a oblečenie je miestami deravé. Skvelé. Bude jej ešte väčšia zima a navyše si roztrhala peknú mikinu.

Zaklope na dvere a tie sa po chvíľke aj otvoria. V nich stojí malá dievčina, - tá s modrou pokožkou - a keď zistí kto klopal, vyvalí oči. Možno má šrámy aj na tvári...

,,Čo tu chceš?" vyštekne. Amandu až prekvapí koľko agresivity sa môže v dieťati ukrývať.

,,Potrebujem hovoriť s mamou," povie a prejde okolo nej. Dievča na ňu iba zavrčí.

,,Mami?" zvolá do domu. Až potom príde šok. Krásy interiér spred pár hodín je očividne minulosťou, všade je nábytok poprevrátený a veci pohádzané či rozbité na zemi. Naposledy videla taký neporiadok v jej spálni...

,,Čo tu hľadáš?" Schmatne ju za ruku Cora, ktorá sa z čista jasna zjavila pred ňou.

,,Potrebujem tvoju pomoc, neviem ako sa dostať domov," vydýchne. ,,Inak kto boli tí chlapi?"

,,Kráľovská garda," odvetí a Amanda si v duchu tľapne. ,,Hľadali teba aj s tvojím bratom."

,,Ako vedeli, že sme tu?" opýta sa prekvapene. Pokiaľ vie, o ich prítomnosti tuší iba mama, Hudges a Anabelle. Mohli ich nahlásiť oni? Alebo ich videl niekto iný?

,,Kráľ vie o všetkom čo sa deje v jeho krajine."

,,A prečo nás hľadajú?"

,,Nesmrteľný tu nemajú čo robiť."

,,Sakra. Musím varovať Killina," uvedomí si. Brat ju opustil, mala by ho nechať na pospas tým namakaným férom, no je to jej dvojča. Jej krv a ona ho nemôže nechať samého. Musí ho nájsť. Ale ak ho už chitili...

,,Kam by nás odviedli, keď by nás chitili?"

,,K najvyššiemu kráľovi, do paláca."

,,Ako ho nájdem?"

,,Všetky cesty vedú do paláca."

***

Killian si od zlosti kopne do nejedného kameňa. Dúfa, že Amanda sa dostala do bezpečia domova, - preč od týchto bláznov, ktorý si myslia, že žijú vo svete férov - aj keď je smutný, že ho tu nechala, no koledoval si o to sám. Nemal byť hlúpy ako bagandža.

The Lost ChildWo Geschichten leben. Entdecke jetzt