22. časť - hodinky

63 5 0
                                    

Killian sedí na posteli a hrá sa s náhrdelníkom. Je to práve ten náhrdelník so soškou a ak mu Amanda príde na to, že ho vzal, pochová ho zaživa.

Vonku sa už stmieva a on vyhladol.

Potom čo odišiel z domu nemal kam ísť. Nemá peniaze na motel a taktiež nemá priateľov (krutá realita). Preto išiel na jediné miesto kde mal, snáď, dvere otvorené.

Zobral si sem iba tašku, ktorá obsahuje veľa špinavých vecí, a v podstate si nemá ani čo obliecť. Všetky veci mal totižto v Budget Moteli, a keď sa vrátili spolu s Amandou domov, voalá, našli pivnicu a ocitli sa vo svete férov.

Odloží náhrdelník do tašky a vytiahne z nej fixky a zošit. Nekreslil snáď sto rokov, pravdepodobne to už aj zabudol, no teraz má všetok čas na svete.

Prve začne iba s obrysom. Jemné črty kreslí zľahka, nemusí sa ani namáhať; jeho ruky sú naučené danné ťahy a o pár chvíľ sa Killian stratí vo svojich myšlienkach.

Premýšľa o všetkom čo sa za posledný mesiac, dva stalo a snaží sa poskladať si dve a dve dokopy.

Taktiež sa bude musieť vrátiť do školy ak chce zmaturovať. Alebo bude musieť posledný ročník opakovať.

Nechápe ako ich s Amandou mohli na taký dlhý čas nechať bez školy. Možno budú musieť ísť do školy aj cez leto a všetko dohnať. Bože chráň.

Ani sa nenazdá a na papiery sa rozprestiera dokonalá kópia náhrdelníka.

Ani si neuvedomil, že ho kreslil.

Izbou sa rozľahne klopanie.

,,Ďalej," povie Killian, keď dotyčný stále klope, ale nevojde.

Dvere sa otvoria a jemu sa poskytne pohľad na Hudgesovu dcéru. Spomínal mu, že je tu s ním. Čo však nespomínal je jej modrá pokožka so šupinami a špicaté uši.

Čo je však horšie, Killian ju už videl.

Vtedy, keď boli vo svete férov a v lese ich naháňalo dieťa. Je to ona. Aspoň si to myslí.

,,Ahoj, som Frys," povie a na nočný stolík mu položí drevenú tácku s jedlom.

,,Killian," odpovie zo slušnosti. Nemôže sa správať ako kretén, je tam hosťom a musí preukázať svoju vďačnosť za pohostinnosť.

,,To si kreslil?" Prstom ukáže na zošit a kresbu náhrdelníka si s obdivom pozrie.

,,Áno," riekne Killian a snaží sa pred Frys navrhnúť na tanier s jedlom.

,,Pekné," uškrnie sa a opúšťa jeho dočasnú izbu.

Killian počká zopár sekúnd a konečne sa bez zábran vrhne na potravu ako taký predátor po svojej koristi.

***

,,Son of a bitch," hreší Amanda pred mamou. Teraz si to môže dovoliť, keďže Cora nie je ich rodič, ale ona sama o veľa rokov staršia. Aj tak bude asi vždy brať Coru ako svoju mamu.

,,Nie je tam?" uisťuje sa Cora.

Amanda volala na recepciu Budget Motelu a pýtala sa na "pána" Killiana Tennesona. Bohužiaľ, jej brat sa tam neubytoval.

,,Nie je."

Ale kam inam by šiel? Nemá inú rodinu, nemá priateľov... v podstate nemá nikoho okrem nich. Čo ak zostal na ulici?

Nie, pomyslí si Amanda. Na to sa príliš bojí. Killian nie je žiadny bad boy z ulice. Kdeže. Ale tá predstava je vtipná.

,,Nevieš o inom mieste?"

,,Neviem," pokrúti hlavou. ,,Ak nechce byť nájdený nenájdeme ho."

,,Ale Killian by také niečo nikdy-"

,,Neurobil. Ja viem. No časy sa menia."

Cora si frustrovane vloží hlavu do dlaní.

Killian Tenneson. Dokonalý syn. Nepije. Nefajčí. Vie rozoznať Alijašské čučoriedky od tých obyčajných. Toľko stráveného času s Amandou má na neho iste veľký vpliv, preto je teraz taký aký je. Ufňukaný tínedžer na úteku.

,,On sa vráti," chlácholí ju Amanda. ,,Zatiaľ mi povedz o hodinkách."

***

,,Chcem o nich vedieť viac," oznámi Amanda, keď si sadajú na gauč v obývačke. Vonku je číra tma, ak sa Killian naozaj rozhodol stať sa bezdomovcov, boh mu žehnaj.

,,Hovoríš, že sa s nimi dá cestovať v čase, ale musia robiť ešte niečo. S Killianom sme práve nahlásili tvoje zmiznutie, keď sa to po prvý raz stalo. Akoby...akoby ukazovali aj iné alternatívy," dokončí a v mysli sa jej vybaví spomienka.

Spolu s Killianom pozvali Hudgesa do domu, aby prehľadal maminu izbu. Obaja sa vtedy cítili nemiestne za všetok neporiadok naokolo.

,,Povedal mi: si taká osina v zadku, že ak by celú túto šarádu nastražila vaša matka, nebol by som prekvapený."

,,Typické," zasmeje sa Cora, no hneď zváženie.
,,Neviem o inej funkcií hodiniek. Stalo sa Vám to ešte niekedy?"

Amanda sa zamyslí. Stalo či nestalo?
,,Myslím, že iba Killianovi," povie napokon.

Cora hypnotizuje stenu.

Po pár sekundách to začne byť divné a tak sa aj Amanda otočí a pozrie či tam niečo náhodou nie je.

Nie je.

,,Musíme nájisť Killiana. Ihneď."

,,Ja viem, lenže nevieme-"

,,Musíme ho priviesť. Tie hodinky nemajú inú funkciu a jemu hrozí nebezpečenstvo."

,,Čo? Počkaj-"

,,Killian spôsobuje tie alternatívy. Myslím, že to môže byť dôsledok toho, že som sa vrátila v čase a zachránila ho pred smrťou. Teraz je rozpolený, vidí viaceré alternatívy, ktoré môžu nastať, pretože on sám sa skladá akoby z dvoch častí, dvoch osobností."

Amanda sa zaksichtí. Čo dopekla...? Môže byť jej brat rozpolená osobnosť? Prakticky trpí bipolárnou poruchou, či?

,,Dobre, dobre, klídek. Čo to znamená?"

Cora pokrúti hlavou a oči sa jej zahmlila slzami: ,,Zomrie."

Frys je späť!

The Lost ChildTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang