15. časť - hra na kráľovnú

88 7 4
                                    

,,...Killian Tenneson, týmto ťa právoplatne obviňujem za vínneho, si odsúdený na smrť."

Smrť.

Zomrieť sa dá rôznymi spôsobmi a Killian ani len netušil, že ich počet je nekonečný.

Vo väzení - nachádza sa pod palácom a je tam nechutný smrad - strávil už aspoň desať hodín. A za taký dlhý čas stihol spraviť obrovský zoznam možných smrtí:

1. Obesenie - nerobilo sa to tak v minulosti?
2. Sťatie - sekera mu prerazí tepnu
3. Gilotína - pre prípad, ak by si nechceli zašpiniť ruky jeho krvou
4. Šíp - niekde čítal, že sa ním ľahko prestreľujú hrude a šíp s ľahkosťou prerazí srdce
5. Jed - nevie prečo by sa s tým unúvali, ale aj tak to sem zaradil
6. Ukameňovanie - netuší čo má čakať od férov
7. Ukrižovanie - ale asi by ho nenechali zomrieť ako Boha
8. Priviažu ho nohami o koňa - a ten ho rozvláči ako starú handru
9. Súboj - možno mu dovolia zomrieť s cťou
10. Vyhladujú ho na smrť...

Možností je neúrekom a Killianovi sa nepozdáva ani jedna. Nechce zomrieť.

Myslí na Amandu a na to, že ju opustil. Neľutuje toho. Ak by totižto chytili aj ju...

Rupne mu v chrbtici, keď sa postaví a ponaťahuje. Zadok má ako jednu veľkú placku. Po celý čas sedel na kamennej dlážke - ktorá je ešte ku všetkému vlhká - a išiel si vyplakať oči.

Z podzemného väzenia sa ozýva nárek, vreskot, plač a smrť. Keď už sme pri smrti...

Killian vie tri veci:

Po prvé: zomrie
Po druhé: ešte stihne posledný raz prechladnúť
Po tretie: treba mu ísť na toaletu (smrteľne vážne)

Trochu sa poprechádza po malej cele. Jeden krok tam, druhý sem. Opäť sa vráti na pôvodné miesto. Takto to urobí ešte niekoľko ráz, potom si opäť sadne.

Je vydesený, smutný, nahnevaný a unudený. Nie je zvyknutý na nič nerobenie ako Amanda.

Amanda...

***

Killian...

Odkedy sa jej brat ocitol v zajatí, ubehla asi hodina. Ako pomaly tam asi plynie čas?

V každom prípade, Amanda ostala zalezená v tej miestnosti do ktorej ju vtiahol mladý Hudges - vie, že musí byť bezpečnejšia ako zvyšok paláca, inak by ju tam snáď nenechával - a rozmýšľala nad spôsobmi ako zachrániť Killiana.

Či prišla na niečo? Nie. Ale vie, že Killian bude v žalári, o tom nepochybuje. A kde je žalár? V podzemí.

Bohužiaľ, nemôže sa tam dovaliť ako veľká voda, nakopať zadky férom, vykopnúť mreže a oslobodiť brata, aj keď si to možno nezaslúži.

Už po miliónty krát sa porozhliadne po miestnosti, ktorá je jej útočiskom a väzením zároveň.

V podstate je to veľký šatník.

Všade naokolo sú vetvy zo stromov na ktorých visia menšie vetvičky a na nich sú zavesené extravagantné šaty, overaly a mnoho ďalšieho. Na malých konárikoch v rohu miestnosti sú dokonca povešané aj najrôznejšie šperky.

A potom dostane ten najšialenejší nápad zo všetkých.

Schmatne tie šaty, ktoré sú vhodné na úlohu ktorú ide zohrať. Taktiež si dá kopu šperkov a priehľadný závoj cez tvár - snáď nebude vyzerať ako sprostá a hneď jej na to neprídu. A na koniec nájde korunu, ktorú si položí na závoj. Musí to byť teda kráľovský šatník.

The Lost ChildTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang