Kdesi v katakombách, pod obláčikovým palácom, sa nachádza mnoho obetí. Či už ľudských alebo tých férskych. Sú úplne rozdielny. Ľudia a féri. No tam dole ich spája jedno: čakajú na smrť.
Niektorí padnú pod rukou cudzincov, podaktorí rukou vlastného druhu. Rodiny.
A čo bude potom spájať mŕtvych? Voľnosť. Sloboda. Budú oslobodení od trápenia.V katakombách sa konkrétne nachádza aj jeden hlupák, ktorý uzavrel obchod s férom a teraz čaká, že mu sestra zachráni zadok.
Jeho sestra jasá od radosti, pretože našla spôsob ako jej hlúpemu bratovi zachrániť riť.
Fér oproti hlupákovej cele uzavrel prednedávnom dohodu s hlupákom. A kvôli nemu - popravde kvôli sebe, ale nechce si to priznať - trčí vo väzení a spolieha sa na ľudí, aby ho dostali na slobodu.
Dievča, ktoré kráča za hlupákovou sestrou sa bojí, pretože iba ona tuší čo sa stane ak niekoho oslobodí osobne.
Ale je rada, že sa môže vzoprieť tým ohavným bytostiam.
Féri na stráži nevedia, že sa čochvíľu strhne sprisahanie. Nehybne si stoja na svojich určených pozíciách a chránia palác znonka nie zvnútra. Chyba.
***
Killian má Nestanovej prítomnosti pokrk. Neustále niečo tára, samé sprostosti, a hovorí to takým tónom, že ak by medzi ním a Killianom nebolo dvojo mreží, uškrtil by ho.
Našťastie sa z tmy väznice vynorí známa tvár. A nie je sama. Killian sa začne obávať, čo ak je to nejaký fér zo stráže, ktorý načapal jej sestru a vedie ju do jej cely? No potom uvidí človeka.
Mladú ženu, ak má byť konkrétny. Je nižšia ako Amanda, vlasy má čierne ako uhlie a na tvári také odhodlanie aké ešte nikdy neuzrel.
,,Killian!" Amanda sa na neho uškrnie, asi ho videla ako pohľadom hypnotizuje jej doprovod.
Zahanbene odvráti pohľad.
,,Toto je Lucy, váš kľúč ku slobode."
Nestan si odfrkne. Trvalo jej to celý deň, čož znamená, že ho odtiaľ dostane až o dvadsaťštyri hodín, keď bude zasa deň a féri budú späť.
,,Teší ma," usmeje sa na dievčinu Killian a Lucy mu úsmev opätuje.
Amanda prevráti oči.
,,Ako nás, ale chceš dostať von?" nechápe Killian. Navyše je viac ako len neobvyklé, že 'kľúč od ciel' je práve človek. Ako im otvorí mreže? Má kľúč alebo...? Celé mu to smrdí a nedáva zmyseľ. Alebo je to veľmi logické a jemu len preskočilo.
,,Len im to povedz," ozve sa Nestan a všetkých svojou účasťou zaskočí.
,,Pripúšťam nebude to ľahké..." Lucy sa poškriabe na zátylku a Killian z nej nespúšťa pohľad. ,,Vlastne, bude to veľmi ťažké."
Amanda si odfrkne. Čo nie je ťažké? Sakra veď sa dostala cez stenu do férskeho sveta, stretla mamu z minulosti, vkradla sa do paláca a predstierala, že je kráľovná. Nič horšie už nastať nemôže. Je si tým istá.
,,Čo teda musíme urobiť?"
Lucy si povzdychne: ,,Musíme zabiť kráľa."
***
Z maminých príbehov na dobrú noc si toho dvojčatá pamätajú pomerne dosť na to, že boli vtedy iba malí fagani.
Pamätajú si ako im opisovala zelené lúky či divný zmyseľ pre humor férov. Rozprávala im o začarovanom jedle a malých lesných vilách, ktoré nikdy nesmeli chýbať pri hostinách. Básnila o kráse a pôvabe férov, o ich krutosti a prekrúcaní vecí.
Nikdy však nepočuli o tom, že na to, aby sa dostali z väzenia musia zabiť ich kráľa.
,,Si si istá?" pochybuje Amanda.
Lucy prikývne.
Killian zanadáva.
Nestan sa uškrnie.
,,Spája ma k nemu pokrvné puto, prísaha, že pokiaľ bude nažive, nemôžem bez jeho súhlasu oslobodiť žiadneho trestanca," vysvetľuje im.
,,Načo je to dobré?"
,,Ak by náhodou zomrel, mohla by nastať vzbura, a ak by som ja alebo jeho ostatní verní sluhovia skončili vo väzení, vedeli by sme sa od tiaľ dostať."
Amande to nejde do hlavy. ,,A ty ho chceš zabiť?"
Lucy sa uškrnie: ,,Nikdy som nepovedala, že som mu verná."
Nestan netrpezlivo stepuje vo svojej stiesnenej cele a niečo si mrmle popod nos. Chce to mať za sebou, túži po slobode, a vie, že ju tak skoro nepocíti.
,,Ako chceš zabiť kráľa?" vyzvedá Amanda ďalej.
,,Ja ho zabiť nemôžem, kôli prísahe. Musíš ho zabiť ty."
Jasnačka, pomyslí si. Prosto si za ním napochodujem a podrežem mu krk. Hračka.
,,Nie, nebudeš kôli mne zabíjať, preboha!" skríkne Killian, no všetci ho ignorujú.
Nemám na výber. Zabijem kráľa a zachránim svojho brata. Nenechám ho tu.
,,Amanda počuješ ma? Nájdi hodinky a zachráň sa!"
Nemôže to byť také takžé. Veď ani nie je človek, technicky to ani nie je vražda...
,,Zachránim ťa," povie bratovi a otočí sa na odchod.
VOUS LISEZ
The Lost Child
FantasyVo férskom svete plnom nekončiacich veselíc a intríg, bude na počesť novonarodeného naslednika trónu usporiadaná zábava, pre celú krajinu. Víno ide dole hrdlom, preto si únos dieťaťa všimnú až za úsvitu. Ale to už je neskoro. Killian a Amanda sú dv...