"HAI, Hubby." Sapa Kayla ceria disebalik pintu wad.
Pagi tadi Adam telah pun ditahan dalam wad kerana esok hari lelaki itu akan menjalani pembedahan yang sangat penting. Dia pulang sekejap ke rumah Encik Amir untuk mengambil barang penting lelaki itu.
Adam membuka mata. Lalu tersenyum lebar.
"Hai, Hunny. Come." Tangan bergerak menggamit isterinya.
Bersama wajah ceria, Kayla mendekati suaminya bersama mangkuk tingkat ditangan.
"Look. Hunny bawa your favourite memandangkan hari ni Hubby tinggal dekat sini." Mangkuk tingkat itu diletakkan di atas meja sebelum dia bergerak duduk dihujung katil.
"Lah, Hunny cakap balik rumah Baba sebab nak ambil baju Hubby je kan? Patutlah lama. Sempat dia masak." Hidung Kayla dicuit manja.
Kayla tayang sengihan.
"Lapar tak?"
"Of course lapar."
"Okey kalau macam tu Hunny suap eh? Kejap nak siapkan."
Melihat Kayla ingin berdiri, cepat-cepat Adam menghalang dengan menarik tangan isterinya untuk duduk semula.
"Hubby memang lapar. Tapi-"
Terangkat sebelah kening Kayla menanti Adam menyambung ayat.
"Tapi?"
Jari mengelus lembut tangan Kayla dengan lirikan mata nakal.
"Tak nak makan nasi. Nak makan benda lain. Boleh?"
"Benda lain? Tapi, kan Hunny dah bawa your favourite tu."
"Selain dari lauk tu, benda lain tu pun favourite Hubby juga."
Kayla mula acah-acah ketawa. Lain benar bicara lelaki itu. Tangan dia yang dielus itu dikerli sekilas.
"Hub- Hubby ni lain macam je. Benda lain tu apa?"
Soalan Kayla melorekkan senyuman nakal dibibir Adam. Jarak mereka didekatkan.
"Benda lain tu-" Bibir dekatkan ke telinga kanan isterinya. "-orang dekat depan Hubby ni."
"Hah?!"
Laju Adam menutup telinganya apabila jeritan terkejut isterinya itu menusuk ke dalam telinga.
"Eiii! Gatal kan?" Bahu Adam dicubit perlahan. Mungkin sekarang wajahnya sudah mula memerah. Dah tertanggung rasa malu dan segan.
"Dekat hospital kut." Gumam dia perlahan seraya mengalihkan pandangan.
Kembang telinga Adam mendengar itu walaupun suara Kayla sehabis perlahan. Telinga lintah seperti dia, perlahan mana pun orang bercakap tetap boleh dengar.
"Apa? Ala! Rugilah duduk dekat sini. Kalau kat rumah mesti dah dap-" Tidak habis dia bercakap apabila tangan Kayla terlebih dahulu menekup.
"Shh! Hubby ni suka cakap benda mengarut, kan?"
"Mengarut? Benda tu betul la. Hunny je yang buat tak tahu."
Kayla mengeluh. Tersentap dengan kata-kata itu. Dia bukan tak perasan dengan hint yang sering kali diberikan Adam. Tetapi- dia saja yang belum bersedia lagi. Kesihatan lelaki itu lagi penting buat masa sekarang.
Pipi Adam disentuh.
"Sabar okey? Kesihatan Hubby lagi penting. Jangan fikir benda lain. Otak tu jangan kuning sangat."
"Oh." Adam mengecilkan mata. "Lepas ni boleh lah? Okey kalau macam tu tak sabar nak operate cepat-cepat."
"Heip!" Rasa mahu gelak dan marah sama banyak. Namun Kayla memilih untuk ketawa disebabkan ayat itu.
YOU ARE READING
Peluang Untuk Bahagia✔ [Republish]
RomanceLelaki dan perempuan berkawan? Itu perkara biasa. Dan, mencintai kawan baik sendiri dalam diam juga itu adalah perkara biasa. Satu perkara yang tidak dapat dielak apabila ditiup secebis rasa cinta di dalam hati. Semuanya diluar kemampuan setiap man...