Peluang Untuk Bahagia 61

7.8K 296 23
                                    

"HA- HARIS?" Kulit wajah Kayla sudah tiada warna. Bibir bertukar pucat dan sedikit terketar-ketar. Tangan juga begitu. Lutut rasa begitu lemah bila melihat Haris yang muncul dihadapanya. Di dalam rumah dia!

"Ya, princess? Surprise? Yes. Saya pun surprise sebab-" Kayla dipandang atas bawah bersama senyuman sinis sekali. "For the first time i saw you like this. Without hijab dan baju longgar."

Ya Allah! Aurat aku!

Mata meliar mencari sesuatu yang boleh menutup kepala dan rambut dari terdedah. Mata juga sudah berkaca.

Hubby balik la cepat. Hunny takut.

Tiada pilihan, Kayla mula melangkah ke belakang sedikit. Hanya dengan cara ini saja dia dapat selamatkan diri dari Haris. Hampir dipintu, tangan perlahan-lahan membuka kunci. Kunci sudah terbuka dan hanya perlu memulas tombol saja. Terus dia berpaling, tetapi belum sempat dia keluar terasa pinggangnya diraih.

"Haris, lepas! Tolong!" Badan dironta-ronta dengan kuat. Air mata jatuh berderai. Dia takut dengan situasi sekarang.

Haris mengetatkan pelukan.

"Shhh. Diam, princess. Nanti ada orang dengar." Mulut Kayla ditekup menggunakan tangan dan tubuh itu ditarik ke ruangan sofa.

Kayla masih meronta.

"Diam! Aku cakap diam! Apa yang susah sangat kau nak dengar?!" Haris mula berapi, sampai saja diruang sofa terus Kayla dilepaskan di atas sofa dengan kuat.

Kayla menahan sakit. Perutnya dipegang. Dia risau akan kandungnya.

"Ke-kenapa awak buat saya macam ni-"

"Sebab aku sayang kau, Kayla. Aku sayang kau. Tolonglah faham."

"Tapi saya isteri Ad-"

"Kau jangan sebut nama jantan tu! Sebab dia, aku dengan kau tak dapat nak bersama bina hidup kita berdua!"

Kepala ditunduk bersama juraian air mata. Rasa diri sangat berdosa bila mendedahkan aurat begini dihadapan lelaki bukan mahramnya.

"Aw- awak dah lain Haris. Awak dah sakitkan saya." Dalam sendu Kayla meminta simpati. Dia tak kuat bila Adam tiada di sisi. Dia mahukan lelaki itu.

Mendengar suara sendu itu, pantas Haris melutut dihadapan Kayla. Wajah itu diangkat mahu menyeka air mata yang mengalir.

Laju Kayla tepis dengan mata mencerlung.

"Don't you dare to touch me! Haris, ini semua salah! Awak tak boleh ada dekat sini dalam keadaan saya yang macam ni! Awak bukan mahram saya. Tak elok Haris. Tolonglah saya merayu. Tolong. To-"

"Diam!"

Serentak itu Kayla terkedu. Suara lantang Haris bergema satu rumahnya ini.

"Saya nak awak minta cerai dengan Adam depan saya, Kayla."

Tercengang.

Sampai begini Haris sanggup bertindak? Hanya disebabkan obses dengan dirinya.

"Tak! Awak tak ada hak nak suruh saya buat macam tu!"

Pang!

Kepala Kayla tertoleh ke kanan. Bibirnya mula mengeluarkan darah. Tamparan Haris sangat kuat pada pipinya. Tangisan semakin kuat. Pipi yang selalu diusap sayang oleh Adam, kini senang-senang ditampar lelaki gila seperti Haris.

Haris juga terpanar. Tapak tangannya dipandang silih ganti dengan Kayla yang sudah menunduk itu.

"Kay- Kayla. I'm sorry, princess. Saya- saya ergh! Kalau bukan sebab awak, saya tak akan lepaskan penampar. I'm sorry."

Peluang Untuk Bahagia✔ [Republish]Where stories live. Discover now