BIBIR menguntum senyuman lebar dan gembira apabila melihat insan yang selama ini dicari sudah ada didepan matanya sekarang. Wajah terkejut sebentar tadi terus berubah menjadi ceria. Hatinya begitu gembira. Tidak tahu bagaimana dia mahu zahirkan perasaan gembira dan ceria kerana akhirnya dia sudah menjumpai Kayla.
"Ka-Kayla."
Kayla menggelengkan kepala beberapa kali sebelum dia terus berpaling ke belakang dan melangkah dengan laju bergerak jauh dari Adam. Dahinya berkerut memikirkan bagaimana lelaki itu tiba-tiba boleh sampai ke sini?
Terus gelabah Adam dibuatnya bila tiba-tiba Kayla berpusing ke belakang dan terus melangkah laju. Tanpa menunggu, dia terus mengejar. Tak! Dia tidak akan biarkan Kayla pergi lagi. Ini adalah peluang kepadanya untuk meminta maaf dan menebus segala kesalahannya terhadap gadis itu. Dia sanggup menghabiskan masa hari minggunya dengan masih berada di Terengganu semata-mata mahu mencari Kayla di sini. Bila sudah ada di depan mata, dia tidak akan lepaskan!
"Kayla, tunggu."
Semakin hampir suara Adam dibelakang, semakin laju Kayla melangkah. Dadanya berdebar hebat. Air mata juga sudah berada ditubir mata. Hanya Allah saja tahu akan perasaannya ketika melihat wajah Adam sebentar tadi. Terkejut bukan kepalang. Tidak dijangka akalnya yang dia akan bertemu semula dengan lelaki itu selepas hampir 3 bulan dia melarikan diri.
Pertemuan yang disengajakan atau tidak dia tidak pasti. Tetapi kenapa perlu dia bertemu semula dengan lelaki itu? Dia sudah tidak mahu lagi. Kalau dia mahu bertemu dengan Adam sekali pun, belum tentu lelaki itu mahu bertemu dengannya. Dia sedar betapa bencinya Adam terhadap dia.
"Kayla!"
Panggil Adam masih tidak putus asa mengejar Kayla. Laju pula Kayla berjalan kali ini.
"Jangan Kayla, jangan. Jangan toleh ke belakang. Jangan." Sambil berlari, itu yang tidak henti-henti Kayla sebutkan.
Dia tetap akan kentalkan hati agar tidak mudah termakan dengan pujukan Adam.
Pujukan?
Tak! Jika pertemuan ini disengajakan, sudah tentu Adam datang kerana mahu membalas dendam kepadanya. Lelaki itu kenapa? Tidak cukupkah dengan apa yang dibuat ke atas dirinya sebelum-sebelum ini? Masih lagi Adam mahu membalas dendam?
Keluhan kuat dilepaskan. Adam melajukan lagi langkahnya dan menghampiri Kayla. Bila sudah hampir, terus saja lengan Kayla dicapai dan ditarik sedikit kuat agar Kayla berhenti serentak dengan berpusing menghadapnya dibelakang.
Terus Kayla terpusing ke belakang. Wajah Adam yang dekat menyapa pandangannya saat ini.
Kemas pegangan tangan Adam pada lengan Kayla. Dia tidak mahu biarkan Kayla pergi lagi.
"Lepas."
"No."
"Lepaslah, Adam! Awak nak apa lagi? Tak cukup ke dengan apa yang awak dah buat?" Soal Kayla geram. Tidak henti-henti dia meronta supaya lengan yang dipegang oleh Adam itu terlepas. Tetapi makin kuat pula Adam memegang.
"Tak. Kali ini aku tak akan lepaskan kau. Aku dah lama cari kau. Bila dah jumpa aku tak akan biarkan kau pergi lagi."
Kayla berhenti meronta. Mata tajam memandang Adam. Kata-kata Adam menaikkan kemarahannya. Adam berkata begitu seolah-olah lelaki itu belum lagi puas membuat dia menderita.
"Cari saya? For what? Tak cukup awak halau saya sebab bencikan saya, sekarang awak cari saya semula sebab nak balas dendam pula ke? Belum puas hati apa yang awak dah buat? Belum puas seksa perasaan saya? Hah?!" Naik turun nafas Kayla menghemburkan kemarahannya.
YOU ARE READING
Peluang Untuk Bahagia✔ [Republish]
RomanceLelaki dan perempuan berkawan? Itu perkara biasa. Dan, mencintai kawan baik sendiri dalam diam juga itu adalah perkara biasa. Satu perkara yang tidak dapat dielak apabila ditiup secebis rasa cinta di dalam hati. Semuanya diluar kemampuan setiap man...