Bab 2

6.7K 535 26
                                    

-

"Am siapa ni?" soalku perlahan.

"I am Sara Marissa." perempuan itu menyahut.

Kami berpandangan sekilas.

"You buat apa kat sini Sara?" Aqram mengajukan soalan kepada perempuan terbabit manakala soalan aku tadi hanya diabaikannya.

"I know you're trying to avoid me Am. You can't do this. You should  face it." kedengaran perempuan itu menaikkan frekuensi suaranya.

Apa hal ni?

Aqram sudah mula bangun dari duduk dan aku, mengikut sekali.

"Avoid why? And face what? You dengar sini Sara, I takkan buat lah benda terkutuk tu. So stop it." Aqram mula memarahi dia.

Benda terkutuk apa ni? Apa yang dah berlaku antara mereka? Dan aku pula? Kenapa teragak-agak nak masuk campur?

"Kalau you tak buat, habis apa yang buat you sampai tertidur kat bilik I?"

Jantung aku berdegup kencang sekali lagi. Aku tak salah dengar ke ni? Aqram tidur.. dalam bilik perempuan ni? Kenapa?

"That's too much Sara!" Aqram meninggikan suara.

Mataku sempat melihat sekeliling. Terlihat mata-mata mulai tertumpu ke sini.

"Siapa yang too much ha? You dah buat kesilapan and tak mengaku dan tak nak bertanggungjawab. You lah yang dah melampau Aqram!"

Ya Allah kenapa hati aku mula resah semacam?

"Kenapa ni Am?" tak boleh ni. Aku kena juga buka mulut. Entah mengapa aku mula menghidu bau bau yang tak enak.

Kedua-dua wajah insan di hadapanku sudah berpaling ke arahku.

"Look here Fira. Apa yang dia cakap I tak buat langsung. Sumpah Fira. Lagipun you tahu kan I orang yang macam mana." begitu bersungguh Aqram meyakinkan aku.

Mulut aku terkunci. Buat apa Am? Apa yang aku tak tahu? Apa yang awak sorokkan?

"Am! How dare you?! You kena beritahu dia perkara sebenar! Apa yang you dah buat Am! You jangan berhelah lah dengan dia! Be honest!" terlihat kemarahan Sara tadi semakin memuncak.

"No! Aku tak buat benda bodoh tu lah! Kau jangan fitnah aku! Please stop dengan lakonan kau ni!" Aqram mula membentak.

Dada aku terasa sesak. Aroma pengkhianatan sudah menusuk hidung aku.

"Fitnah? Kalau macam tu kenapa I boleh pregnant?!" serta-merta hinggap satu tamparan deras ke pipi kiri perempuan itu.

Aku tersentak. Aku di hadapan Aqram juga turut menerima tamparan hebat dari kata-kata Sara Marissa.

Aqram beralih kepada aku semula. "Don't listen to her Fira. I takkan buat benda.. benda yang memalukan tu. Tak akan. You trust me right?"

Cinta Hati Mr. AnnoyingWhere stories live. Discover now