Bab 32

4.5K 343 56
                                    

-

Jantungku berdegup laju dari biasa. Betul ke apa yang aku dengar tadi? Boleh tak aku tampar pipi aku kejap?

"Kenapa kau diam?"

Haih boleh tak aku nak pura-pura pengsan sekarang? Respon apa patut aku beri?

"Kau tak nak kahwin dengan aku ke bunny?"

Alahai lagi dan lagi dia tambahkan kadar degupan jantung aku. Aku teragak-agak nak bertentang mata dengan dia. Malu wei sumpahh.

"B-bet-tul ke apa y-yang saya de-ngar?" sejak bila kau gagap ni Fira??

"Kau tak pekak lagi kan?"

Ya Allah hanya Kau yang tahu betapa melonjak tingginya hati aku sekarang.

"Awak habiskan lah dulu makan tu. Rasanya tak sesuai pula cakap waktu sekarang."

"Tapi aku nak jawapan kau sekarang. Jangan tunggu lama lama nanti diambil orang." sempat dia berolok.

Muka aku tengah naik merah sekarang. Asal lah kat meja makan juga nak melamar? Tak henti henti aku meneguk air liur.

"Yes or no bunny?"

"Awak pasti ke Dani? Awak ajak saya kahwin?"

"Ha yelah. Jangan risau aku tak ajak kau kahwin lari pun. Kita kahwin ikut adat Melayu. Pakai baju pengantin, duduk atas pelamin. Kita akan rasa semua tu."

Aku menundukkan wajah. Menyembunyikan senyuman teruja di bibir. Nak sangat aku sebut "yes" tapi aku segan. Macam mana ni???

"Perkara ni aku belum bincang dengan mama. Aku perlukan persetujuan kau. Takut nanti kena reject depan mama mana aku nak letak muka. Tapi aku yakin kau takkan reject aku punya."

Okey tu poyo. Kalau aku pura-pura reject haa membahang nanti muka kau.

"Lagi cepat kau berikan keputusan lagi cepat aku beritahu mama. And lagi cepat aku, kau punya."

Apa yang Dani tuturkan dari mulut dia sendiri ni memang real kan? Bukan gurauan semata? Aku rasa nak hentikan masa sekejap tau nak melompat-lompat kejap.

"I asked you once again, yes or no bunny?"

Aku mengemam bibir. Kepala aku angguk perlahan.

"Bukan macam tu bunny. Aku nak kau jawab yes or no guna mulut."

Alahai awak. Dada saya rasa dah nak pecah dah nii

"Y-ye-s."

Sempat dia tergelak kecil. "Kenapa bunny aku boleh gagap ni?"

Aku tersenyum nipis. Dah habis merah pedam muka aku ni akibat rasa malu yang melampau.
Haih Fira. Tak penat ke pipi kau dari tadi naik tak henti henti?

Dani mula menyirup jus oren di dalam gelas.
"Lepas ni hari hari lah aku rasa air tangan kau kan bunny?"

Dia ni pun satu. Memang tak malu ke dari tadi bercakap?

*

Bau tomyam seafood yang aku buat terangkat hebat. Kuah dia aku buat pedas pedas sebab aku memang suka makan pedas. Baru berselera sikit.

Menu malam ni tak banyak. Tomyam seafood dengan sayur kailan je. Disebabkan makanan laut tak baik dimakan bersama dengan makanan darat so buat sayur je lah.

Baru seimbang sikit.

"Fira, mama lupa beritahu Fira yang Geisha tinggal lama sikit dengan kita."

Cinta Hati Mr. AnnoyingWhere stories live. Discover now