Bab 3

6.3K 537 10
                                    

-

"She will be okay."

Entah siapa empunya suara yang membuatkan aku tersedar dari alam yang gelap gelita. Aku membukakan mata perlahan-lahan. Berat. Sungguh berat rasa kepala ini.

Aku melihat segenap ruang perbaringanku di ketika ini.

Huh.

Hospital.

"Dear?" suara wanita tadi memanggil.

Pandangan aku alihkan ke sisi katil. Seorang doktor wanita sedang berdiri bersama lelaki...

tadi?

Ya!

Encik boss kat mall tu. Lupa pula namanya.

Dia ke yang bawa aku ke sini?

"Awak mengalami tekanan yang serious. Kerana itu badan awak terlalu lemah buat masa sekarang."

Aku mengunci mulut. Siapa siapa yang kat tempat aku mesti akan stress teruk lah. Nasib aku kuat. Kalau tak dapat depression terus.

"Aafira teruskan rehat ye? Jangan banyak berfikir. Doktor nak jumpa patient lain."

Aafira?

Yelah nama aku tu. Tapi macam mana doktor ni boleh tahu?

Kad pengenalan aku? Tak ada pula dekat aku.

Selepas doktor itu beredar, suasana kat sini makin awkward. Yelah dah mamat ni perhati aku semacam je.

Nak tengok muka dia pun aku takut. Aku mula menyandarkan badan di kepala katil beralaskan dengan bantal.

"Awak ke yang bawa saya ke sini?" cuba aku menyoal.

"Apa masalah kau sebenarnya?" terdengar dingin nada lelaki itu.

Aku tanya jawab lah dulu. Orang tanya sibuk nak tanya juga.

"Ada lah masalah sikit."

"Sikit?"

Ha yelah. Bukan sikit pun sebenarnya. Banyak encik awak oii. Tapi tu lah takkan aku nak bagitahu pula kan?

Rasanya dia masih marah dekat aku ke pasal kejadian kat mall tadi?

Pintu bilik kedengaran ditolak. Tercengul figura seseorang yang mematahkan lagi semangat aku ketika ini.

"Fira,"

Ya. Aqram. Dia lah Aqram Mukris. Menyeru namaku dengan suara penuh kelembutan. Kelembutan yang membuatkan telinga ini hampir bernanah.

Wajahnya enggan aku tatap. Sakit. Kecewa. Benci? Tak. Aku tak boleh terus membenci dia.

"Tolong percayakan Am, Fira. Fira kenal Am dah lama. Fira tahu Am macam mana kan? Am takkan buat dan dekat pun benda dosa tu. Please Fira.. I beg you."

Ya Allah, perit tahu tak hati aku ni?

Sumpah aku pun keliru dengan hati aku. Aku nak percayakan kau Am. Tapi bila teringatkan perempuan tu yang aku sendiri yakin dia kau aniaya, aku tak boleh.

Tak boleh terima kau lagi.

"Saya akan buktikan Fira. Saya tak salah."

"Stop it Am!" aku menggunakan nada keras. "Saya dah cakap kan saya tak nak tengok muka awak selagi awak tak kahwin dengan dia."

"Fira.."

"Pergi." air mata aku bertakung lagi.

Haih memang tak dapat berehatlah mata ni harini. Asyik nak keluarkan air mata je kerjanya.

Cinta Hati Mr. AnnoyingWhere stories live. Discover now