~29~

104 7 1
                                    

( a/n: Komende hoofdstukken gaat er meer Nederlands gepraat worden. Nu schrijf ik alles wat eigenlijk in het Engels is in het Nederlands want ja iedereen is Amerikaans. Dus alles wat echt Nederlands gesproken wordt is dikgedrukt. En dat kunnen dan de vrienden van Emma en de rest ook niet begrijpen. Ik weet niet of het dit hoofdstuk al voor komt maar ander wel in de volgende) Enjoy!

Ik loop naar mijn kamer en zoek in mijn kast naar mijn uniform. Ja we moeten allemaal een uniform aan en ik heb er geen zin in. Het bestaat uit een geruit rokje, een bloesje en een stropdas. Er hoort ook nog een jasje bij maar daar heb ik geen zin in vandaag. Jongens hebben wel een broek, dat had ik veel liever maar ja. Ik doe mijn haar in een losse staart klaar is de outfit. Het is september dus het is best koud. Ik heb een panty onder mijn rokje en doe mijn Dr. Martens aan. Een goeie badass combo. Ik doe mijn stropdas iets losser zodat het niet helemaal netjes en opgemaakt staat. dan pak ik mijn tas in en ben ik klaar voor de dag. Net als ik uit mijn kamer kom is James ook klaar. Dat noemen we timing. "Klaar voor de dag?" Vraagt James als we samen naar buiten lopen. "Ja, ik denk het wel." "Het gaan helemaal goed komen Em, ik heb verrouwen in je." 

"Heyheyhey! Laten we deze school overnemen!" Roept Laura terwijl we naar elkaar lopen in de gang. "Helemaal ready." Stem ik in. We lopen met zijn allen naar het school gedeelte, we hebben over 10 minuten les en de eerste dag willen we wel op tijd komen. sowieso willen we hier op tijd komen, we willen de school overnemen maar niet meer te laat komen want deze school is veel strenger. 

Als we zijn aangekomen bij de kluisjes komen we er achter dat we allemaal in hetzelfde blok ons kluisje hebben. Super chill natuurlijk. We pakken onze boeken en gaan naar onze eerste les. we zitten allemaal bij elkaar in de stamklas dus hebben de helft van de dag samen. De middag bestaat uit keuzevakken. Ik heb muziek en drama samen met Camila, James en Daphne. Ja echt waar James en muziek. Ik ben echt benieuwd hoe dat gaat lopen.Je mag ook een extra taal leren en ik heb iedereen overtuigd om nederlands te leren. Dit wordt echt geweldig om aan te horen. Iedere middag heb je een keuzevak dus we zijn best vroeg uit. Je kan ook voor een sport kiezen. Vandaag kan je je inschrijven en vanmiddag zijn de try-outs. De jongens willen allemaal bij het voetbal team. Nou de meeste dan. Cameron, Jonathan, Jacob en Nick willen bij het basketball team. Als meisje kan je ook kiezen tussen hockey en cheerleading. Of allebei aangezien er alleen cheerleaders zijn bij de grotere wedstrijden van de jongens op de zondag dus wij gaan met zijn vieren, Laura, Daphen Camila en ik proberen in beide teams te komen. "Kom op meiden we moeten echt opschieten, nog 4 minuten tot de les begint." Roept Zack naar ons. "Ja ja we komen er aan." We lopen met zijn allen naar de les en de gang is nu echt druk. Ik herken een paar mensen van vorig jaar maar ik ken niemand hier. Als we er eindelijk zijn gaan we het Engels lokaal binnen.  

"Welkom iedereen in de eerste les van het jaar." Groet de docent ons aan het begin. Ik mag haar wel. We krijgen wat uitleg en kijken filmpjes om de stof beter te begrijpen. Aan het einde geeft ze het huiswerk voor de volgende les op en dan is de eerste les alweer voorbij. Het is best makkelijk want het begin van vorig jaar had ik nog meegemaakt. Na engels hebben we allemaal wiskunde. Het uur gaat snel voorbij en we lopen nu naar de aula. Er is nog bijna niemand en we kiezen de tafel in het midden uit. De aula begint vol te lopen en er staat ineens een groepje jongens voor ons. Ze zijn ongeveer 2 jaar jonger dan ons. Wij zitten in het laatste jaar voor de tweede keer en hun zitten een jaar onder ons. "Uhum." Hoest eentje vaag. "Wil je wat van mijn water? Die host klinkt niet goed, misschien moet je maar even naar de dokter." Stelt Camila voor. "Nee bitch, het is een teken dat jullie hier weg moeten." Zegt een andere jongen. Ze zijn in totaal met vijf, ze lijken best jong en zijn niet heel lang en sterk als je ze vergelijkt met onze jongens. "Sorry jongens, we houden deze tafel wel warm tot volgend jaar voor jullie." Zegt James terwijl hij er bij komt zitten, ik heb geen idee waar hij vandaan komt. "Dacht het niet, dit jaar is onze beurt." Zegt de jongen die net ook vaag aan het hoesten was. "Jongens, dit is ons laatste jaar hier. Hierna ben je van ons af, laat het gewoon gaan." Zeg ik maar om het vriendelijk te houden. Ik heb echt geen zin in een gevecht. "We willen ook geen gedie, kom op Sean, laat het gewoon we kunnen beter vrienden met hun worden." Zegt een jongen die een beetje achterin staat. "Wat is jouw naam?" Vraag ik hem. "Ik ben Sam." "Ik mag jou wel." en ik meen het hij lijkt me heel aardig. De rest, niet zo. 

De bel is gegaan en het is alweer tijd voor les. We hebben nog wat standaar vakken zoals biologie en natuurkunde en daarna verloopt de pauze rustig. Maar nu is het moment aangebroken. De try-outs of hoe je het ook wilt noemen. Normaal hebben we nu Nederlands maar dat is nu eenmalig geschrapt. opzich wel jammer want ik had de jongens het graag willen zien proberen. 

Ik loop samen met Lau, Daph en Camila naar het hockeyveld. De cheerleaders zijn later vanmiddag pas aan de beurt. We beginnen met wat basistechnieken zoals slaan en liften. Daarna begint het partijtje tegen de meiden die nu al in het team zitten. er zijn nog vijf plekken over maar er zijn 10 nieuwe leden dus het wordt spannend. Wij zijn met zijn vieren super bezig en geven mooi voor, alleen de spits maakt het nooit af. We wisselen halverwege van posities en daarna gaat het vlekkeloos. We hebben uiteindelijk met 4-3 gewonnen. Vanavond komt de lijst online te staan maar ik heb er wel een goed gevoel over. 

We hebben even pauze tussen de try-outs door en gaan bij jongens op het voetbalveld kijken. ze zijn hard aan het trainen en hun worden nu ook bij elkaar geroepen voor een wedstrijdje. Ze hebben een speler tekort bij het try-out team en James komt naar ons toegerend. "Hey kennen jullie iemand die met ons mee kan doen? We hebben te weinig man." 'Ik kan wel meedoen." Bied ik aan, ik heb in Nederland een paar jaar op voetbal gezeten en vindt het wel leuk. "weet je het zeker?" Hij kijkt me vragend aan. "Ja, ik heb in Nederland op voetbal gezeten dus ik kan wel iets." "Oke als jij het zegt." Ik spring het veld op, ik had mijn scheenbeschermers nog aan gelukkig. Ik moet het wel doen met mijn hockeyschoenen maar dat moet wel lukken. Ik klim over het hek en krijg een hesje naar me toe gegooid. Lekker hoor , de geur van mannenzweet. We maken en opstelling en ik sta rechtsvoor. Laten we zien waar dit eindigt. 

De wedstrijd gaat echt lekker en we staan gelijk met nog 5 minuten te gaan. We hoeven niet perse te winnen maar het is wel een groot voordeel. Ik krijg die bal van James die midden staat en loop op het goal af. De ik weet de verdedigers te ontwijken en haal hard uit. Zo in het net. Ik geef het team en high five en we gaan weer staan. Ik zie de coach tevreden naar me kijken. Jammer dat er geen meisjes team is. 

De laatste minuten gebeurde er niet echt veel en we hebben gewonnen. De coach komt op me af. "Goed gespeeld mevrouw Jones, je deed niet onder voor de jongens." "Dank u wel, ik vind het jammer dat de meiden alleen hockey hebben en geen voetbal." "Ja ik ook, maar voetbal is niet zo populair onder de meiden hier. In ieder geval bedankt voor het invallen." "Geen probleem." Ik loop het veld af en zie dat de meiden al weg zijn. Shit, de try-out voor de cheerleaders, ach ja ik wilde het toch al niet heel graag. Ik loop wel naar de gymzaal om te kijken en zie daar Nick, Jacob, Jonathan en Cameron lopen. "Hoe ging het?" Vraag ik ze. "Ja ging wel lekker, maar vanavond weten we het pas." Antwoordt Nick. "Ja, dat is waar. Komen jullie mee om naar de meiden te kijken?" "Ja is goed, maar hoorde jij daar niet bij dan?" Vraag Jacob terwijl we naar de gymzaal lopen. "Eigenlijk wel maar ik viel in bij voetbal, en ik heb dat cheerleaden eigenlijk nooit wat gevonden." "Ik geef je groot gelijk." Zegt Nick. 

De meiden deden alles vlekkeloos, iedereen gaat naar hun kamers om zich op te frissen en dan gaan we bij Camila en Zack eten. Het nu een uur of zes en om zeven uur staan de teams online. We eten rustig ons eten op en maken met zijn allen het huiswerk wat we vandaag hadden gekregen. Het is de eerste dag dus het is gelukkig nog weinig. 

"Het moment is hier jongens." Zegt James terwijl we allemaal onze telefoon pakken. We gaan op de beurt. Als eerst gaan de meiden en ik voor hockey. We zijn allemaal geselecteerd en geven elkaar een high five. Dan gaan de jongens voor basketbal kijken ook hun zitten in het team. Daarna op commando van Daphne wordt er gekeken naar de cheerleaders en daar zitten hun ook met zijn drieën in. 

Als laatste gaan we voor het voetbalteam. "Hey Em, dit is heel raar." Zegt Jack terwijl hij zijn telefoon ophoudt. "Wacht wat?!" Roep ik. Ik zit in het voetbal team. En niet zomaar een voetbalteam, ik zit bij de jongens. Ik kijk verder en zie dat ik ook niet zomaar een speler ben. Ik heb een standaard plek en ik ben aanvoerder. "Dit klopt niet." Ik log in  op de schoolsite via mijn telefoon en zie een mailtje van de coach. "Gefeliciteerd Emma, Ik was zeer onder de indruk van jouw voetbalkunst vanmiddag en heb je daardoor in het team geplaatst. Het gaat niet makkelijk worden maar ik heb het vertrouwen in je." Lees ik voor. "Ik ben zo blij voor je!" Roept James. Dit is geweldig, we kunnen gewoon gezellig samen voetballen en ik heb afleiding het hele jaar. "Dit wordt een top jaar!" Roep ik. "Helemaal mee eens." Stemt iedereen in. 


Weer een nieuw en lekker lang hoofdstuk. De reads zijn insane dus echt heel erg bedankt allemaal en ik hoop dat jullie ervan genieten. 

The bad oneWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu