P.O.V James
Ik kijk nog steeds naar wat er in mijn handen ligt. Dit kan niet waar zijn, maar. Ik denk terug, we hebben altijd bescherming gebruikt. Ik kijk nog een keer naar beneden. In mijn handen ligt een positieve zwangerschapstest. Waarschijnlijk want deze week want ze maken alles iedere zondag schoon. Emma is zwanger. Maar waarom heeft ze niks vertelt? waarom is ze gaan voetballen? Of...
Ik loop naar haar kamer en doorzoek alles, alle bureau, de la naast haar bed, onder haar bed. Gevonden! Ik bekijk het document goed. 29 september, dat was eergister. Nee dat kan niet. Waarom vertelde ze me niks. Ik zou er voor haar zijn, ik had dan niet gelogen, we hadden samen kunnen zijn en ouders worden. Maar ze is toch voor een abortus gegaan. OP het document staan haar gegevens, ze was 4 weken zwanger. Waarom heeft ze me dit nooit gezegd? Ik heb net wel zo tegen haar gedaan maar ze vertrouwt me dus niet. Houdt ze überhaupt wel van me? Hoe kan ze dit maken?! Ik ga op de bank zitten en denk na. Wil ik nog mijn best doen als zij mij voor het echt voorliegt? Ik ga liggen en val langzaam in slaap met de test en het document naast me.
P.O.V Emma
Ik loop door de stad, het is een uur of 12. Ik ben benieuwd of het feestje nog doorgaat en of James met haar.... Nee niet aan denken Emma, misschien kan ik hem nog vergeven maar hij kan mij nooit vergeven. Ik heb iets gedaan wat niet te vergeven valt. Ik was zwanger van James, maar ik ben nog niet klaar voor een kind, niet na Thomas. Dus ik ben voor een abortus gegaan, ik had misschien het tegen James moeten vertellen maar niks kon mijn mening nog veranderen en dat blijft.
het begint te regenen en ik ben helemaal doorweekt en heb het ijskoud. Ik loop door de donkere straten, iedere winkel is dicht op één na. Een café waar iemand nog aan het schoonmaken is. Ze kijkt op en zwaait. Ik zwaai terug en wil weer verder lopen als ze ineens naar buiten komt. "Hé jij daar!" Ik draai me om. "Ja?" "Kom binnen, het is ijskoud en volgens mij bevries je." "Dankje." Ze glimlacht en ik glimlach terug. "Ga maar zitten, wil je iets te drinken?" Vraagt ze terwijl ze naar de toonbank loopt. "Heb je warme chocomelk?" "Yess, één warme chocolademelk komt er aan." "Mag dit eigenlijk wel? Ik wil niet dat je problemen krijgt met je baas." "Nee joh, komt helemaal goed. Het mag waarschijnlijk niet vaak maar voor een keertje maakt niet uit. Ik ben nog wel even bezig en ik kon zo'n mooi meisje toch niet buiten laten staan." Zegt ze terwijl ze bezig is met de warme chocolademelk. "Dankjewel, je bent echt mijn redder." "Nou, een beetje overdreven maar ik ben blij te helpen." Ze komt naar me toe met twwe chocolademelk en ze gaat tegenover me zitten. "Van het huis." Ze zet ze neer. "Weet je het zeker? Ik kan gewoon betalen hoor." "De kassa is al afgesloten dus komt helemaal goed." Ik pak de warme mok. Dit had ik wel nodig. Het begint steeds kouder te worden buiten en deze jumpsuit helpt ook niet. "Wat is je naam?" Vraag ik na een tijdje van stilte. "Oh ja, hoi ik ben Liv, net 18 en zit in mijn laatste jaar van de middelbare hier in de buurt. Nu is het jouw beurt." "Hey, ik ben Emma, ook net 18 en zit ook in mijn laatste jaar maar dan op de kostschool hier in de buurt." "Een kostschool, interessant. Je hebt een accent, waar kom je vandaan?" "Ik kom uit Nederland, ik woon nu ongeveer 1,5 jaar hier denk ik ." "Nederland, interessant. Dragen mensen daar echt klompen?" Ik lach maar Liv kijkt me serieus aan. "Oh sorry ik dacht dat je een grapje maakte, nee misschien nog een paar boeren maar iedereen draagt deze;fde kleren als hier." "Oh sorry, klompen is eigenlijk het enige wat ik heb gezien van Nederland. Mijn oom en tante wonen er maar ik ben er nog nooit geweest en ze sturen van die cliché ansichtkaarten." "Dat verklaart een hele boel." We praten nog wat verder en ik help haar met alles opruimen. Liv is echt een een badass, ze heeft kort haar en een paar tattoeages. Het staat haar echt heel goed en ze is echt super knap. Als we bijna klaar zijn gaat ze naar achter om zich om te kleden. "Wil je een trui van mij lenen?" vraagt ze als ze haar spullen uit haar kluisje pakt. "Ja graag." Ze geeft me en grijze oversized trui,het is echt superzacht. Het doet me denken aan de truien van James. Nee niet aan denken nu, hij heeft je bedrogen en hij gaat je nooit vergeven, het is voorbij. "Hey Liv." "Ja?" "Ik ken je pas net en ik zou het ook niet vragen als ik een andere optie had maar zou ik misschien vanavond bij jou kunnen slapen. Ik probeer mijn kamergenoot te onwijken." Ze denkt even na, ik vrees voor het ergste. "Ja tuurlijk, we moeten wel stil zijn want mijn broer slaap al maar is voor de rest helemaal prima." "Mooi, als je wilt uitslapen moet je dat gewoon doen maar ik moet morgen om 11 uur verzamelen voor een hockeywedstrijd dus ik ben al vroeg weg." "Leuk! Ik ga mee." "Zeker?" "Ja, ik ben wel benieuwd naar je skills." "Ohshit nu moet ik mijn best doen." We lachen allebei. Ze heeft een geweldige lach.
We lopen naar huis, haar huis dan. Het is nog steeds donker in de straten, het is misschien rond half twee nu. Mijn telefoon is uitgevallen maar gelukkig heb ik Liv. We lopen langs een groep jongens en ze fluiten naar ons. Een wilt naar ons toe lopen en ik pak uit alle stress de hand van Liv vast. We lopen snel door en ze laten ons met rust. Ik laat haar hand langzaam weer los. "Sorry voor dat, ik ben 's nachts nogal bang. "Maakt niet uit hoor. Je handen zijn echt zacht trouwens." "Dankje, ik ben echt gered door handcréme." We praten verder tot ze stopt bij een flat. "Hier is het, mijn paleis." We lopen naar binnen en gaan naar de 12e verdiepingen, het is een hoog en modern gebouw. We lopen naar de goede deur en gaan naar binnen. Liv gebaard naar me dat ik stil moet zijn. Het is echt een mooi apartement en we lopen naar de bovenverdieping. We lopen haar kamer binnen en ze doet de deur dicht. "Oke nu kunnen we veilig praten, deze kamer is best geluidsdicht." "Het is echt een mooi apartement." Zeg ik terwijl ik door haar kamer kijk, het hangen overal posters van bands en een grote regenboogvlag. "Ben je gay?" Vraag ik als ik alles in haar kamer heb gezien. "Yess, out and proud." "Cool!" "En jij?" "Ik heb tot nu toe alleen maar jongens leuk gevonden maar ik sluit de meiden niet uit. Aan een label denk ik niet echt." "Nice nice, ja een label moet ook helemaal niet, waar jij je het beste bij voelt." "Hey ik ben echt heel moet, vind je het erg als ik ga slapen?" Vraag ik aan Liv nadat we nog even hebben gepraat. "Nee joh, ik ga ook. Ik ben echt moet van werk namelijk. Wil je een pyjama van mij lenen?" "Graag." Ze is zo aardig, het is niet normaal. "Hier, vang!" Ik vang de pyjama en trek het aan, omkleden in haar bijzijn boeit mij eigenlijk helemaal niet. We gaan liggen in haar bed en na een tijdje vallen we in slaap.
Nee! Nee je kan dat niet doen! Thomas rent naar me toe met een mes, ik probeer weg te rennen maar ik kan nergens heen, ik zit vast. "NEE!!"
Ik schrik wakker, zweet staat op mijn voorhoofd. "Alles goed Em?" Ik kijk naast me en ook Liv is wakker. "Ja sorry, een nachtmerrie." "Maakt niet uit, komt hier." Ik kruip tegen haar aan en val weer rustig in slaap.
JE LEEST
The bad one
RomanceWeet je wat? fuck it! fuck iedereen! als hun mij niet willen hoef ik ook niemand meer. i'm gonna be the bad one en ze zullen dan wensen dat ze nooit zo tegen mij hebben gedaan! en ik begin nu. dit boek gaat over Emma, een gewoon meisje met een gewo...