Part 1 : Hufflepuff Princess

871 57 17
                                    


"Hei Wendy ke tepilah!"

Bola Quidditch hampir mengena pada kepala gadis berambut perang beralun itu. Gadis berkaca mata yang tadinya sedang membaca buku di stadium Quidditch melempar pandangan tajam.

"Get off!" Jeritnya semula pada lelaki yang memberi amaran tadi. Buku ditangan dilempar sehingga lelaki tersebut jatuh dari penyapu terbangnya.

Lelaki dari rumah Hufflepuff itu memandangnya bingung. Bukankah dia yang sepatutnya marah sebab gadis itu yang membahayakan dirinya dengan berada disana?

Langkah kaki gadis itu kini menuju kearah dewan utama. Gadis itu menggunakan tongkat saktinya untuk membetulkan barangan yang terjatuh diatas lantai, bahkan menolong membetulkan tali leher pelajar lelaki yang selekeh.

Dewan utama dimasuki pelajar-pelajar dari keempat-empat rumah. Wendy mengambil tempat dimejanya iaitu Hufflepuff.

Pandangannya terarah pada lelaki yang berada dimeja Slytherin. Lelaki tinggi, bertelinga capang dengan senyuman bongkaknya.

Park Chanyeol.

"Hei Wen!" sapa Jongin kepadanya.

Wendy membalas sapaan Jongin dengan senyumannya. Chanyeol pula memandangnya dengan pandangan kosong sahaja.

Namun pandangan itu berubah saat dia terpandang gadis bernama Bella yang sedang memasuki ruangan dewan diikuti sahabatnya, Olivia. Isabella Hendrick Swan atau lebih dikenali sebagai Bella Swan.

Gadis yang sangatlah menyukai lelaki paling terkenal di Hogwarts, Park Chanyeol.

Siapalah Wendy untuk mencemburui perhatian yang Bella dapatkan? Ya.

Siapalah dia?

Muggle-born.

...

Wendy Shon Granger atau singkatannya Wendy Shon/Son. Gadis biasa yang tiba-tiba sahaja diterima untuk menjadi salah seorang ahli sihir di Hogwarts.

Lahir daripada muggles dan merupakan salah seorang pelajar terpintar di Hogwarts untuk umurnya. Hermione Granger? Dia cumalah salah satu cucu cicit daripada Hermione.

Dia bertuah kerana mewarisi kebijakan Hermione yang membantu dia untuk terus hidup sebagai ahli sihir di Hogwarts. Dia bertuah kerana memiliki rambut brunette seperti Hermione yang membantu dia dikenali semua orang.

Sekurang-kurangnya, orang tahu dia memiliki darah Hermione walaupun itu tidaklah seberapa dengan mereka yang memiliki darah Potter. Dan malangnya, waris Potter masih belum menunjukkan dirinya selepas Lily Luna Potter. Katanya, mereka telah berpindah dari England.

Siapa dia sekali lagi?

Cumalah manusia biasa yang sedang dilamun cinta monyet. Cinta bertepuk sebelah tangan. Gila bayang orang kata.

Dia mengharapkan cinta daripada lelaki berdarah tulen seperti Park Chanyeol. Memang gila lah orang kata.

Tak pernah dibuat orang, Slytherin menerima gadis daripada rumah Hufflepuff. Gryffindor? Memang mereka bermusuh tetapi dalam diam, mereka sebenarnya cintakan satu sama lain. Ravenclaw? Sebenarnya, dah ramai yang menjadi pasangan kekasih. Cuma Hufflepuff sahaja yang masih tidak dikenali.

Kerana menurut mereka, darah tulen seperti mereka terlalu suci untuk disatukan dengan mudblood. Mudblood adalah hinaan untuk seorang muggle. Hinaan yang melampau-lampau.

(C)The Lost Witch |Wenyeol|Where stories live. Discover now