Part 39

448 50 15
                                    


"Jangan dekat dengan dia.." ujar Chanyeol. Dia cuba untuk berdiri. Nampaknya, Chanyeol salah.

Dia sudah terkena racun Mr.Ethan walaupun dalam skala kecil. Sebab itu kepalanya rasa pening seperti ingin pengsan.

Dia ditolak ke tepi dan Bella ditarik oleh Mr.Ethan. Gadis itu menjerit kesakitan. Dia menangis memanggil nama Chanyeol untuk diselamatkan.

Chanyeol menumbuk kepalanya agar tersedar semula. Dia tak boleh pengsan sekarang. Bella dalam bahaya.

"Kau lah hasil daripada perempuan tak guna tu? Ella?" soal Mr.Ethan, jijik. Bella menangis lagi.

"Jangan hina ibu aku!" marah Bella. Dia menumbuk-numbuk tangan Mr.Ethan dengan tangannya yang lemah.

Hufflepuff. Seorang yang lemah.

Wendy menahan rasa sakitnya. Dia menghembus nafasnya beberapa kali. Tongkat sakti yang tertanam didalam kakinya itu ditarik. Wendy mengerang kesakitan.

Dia tak dapat rasa kakinya sekarang. Ianya berlubang seperti digali oleh sesuatu. Mengerikan. Wendy melihat Bella yang sedang diangkat tinggi ke udara.

Dia perlu buat sesuatu. Wendy bangun dan menghampiri Mr.Ethan. Namun sayangnya, dia turut dicekik Mr.Ethan.

Wendy tak dapat menendang kerana kakinya.

"Baguslah.. ada dua orang yang paling penting didepan aku sekarang.." ujar Mr.Ethan kepada Chanyeol.

"Hei, Park Chanyeol. Kau pilih siapa?" soalnya.

Chanyeol buntu. Dia tak menjawab.

Mr.Ethan berdecit. Dia menguatkan lagi cekikan pada Wendy dan Bella. Itu membuatkan Chanyeol cemas.

"Lepaskan dia! Lepaskan dia!" jeritnya.

"Dia? Dia yang mana satu?" sengaja Mr.Ethan bertanya seperti itu.

Chanyeol tak menjawab lagi. Kalau boleh dia nak selamatkan kedua-duanya.

"Aihh kau ni.. Lembap.."

Mr.Ethan membaling Bella dan Wendy layaknya permainan secara serentak.

Dengan pantas, Chanyeol berlari dan menyambut Bella.

Wendy terjatuh tergolek-golek diatas padang rumput tidak jauh dari situ. Manakala Mr. Ethan ketawa melihat situasi sekarang.

Wendy tercungap-cungap mendapatkan oksigen. Dia melihat bagaimana Chanyeol lebih mementingkan Bella daripadanya. Buktinya, sekarang Chanyeol sedang memeluk Bella dan tidak memandang kearahnya walau sedikit pun.

"Korang ni memang hiburan paling terbaik yang pernah aku saksikan.." ujar Mr. Ethan sambil menuju kearah Bella dan Chanyeol.

Wendy merenung belakang Mr.Ethan. Dia ternampak kesan seperti luka disitu. Dibahagian yang sama dia menusuk Mr.Ethan tadi.

Nampaknya, luka dibahagian dada itu menembus ke belakang. Mungkin, itu adalah kelemahan Mr. Ethan.

Wendy mengenggam erat tongkat saktinya. Dia bangun juga sambil mengheret kakinya.

Chanyeol mengarahkan Bella untuk lari menyelamatkan diri.

Mr. Ethan tanpa teragak-agak menukar arahnya menuju kearah Bella. Dia mengeluarkan cecair beracun melalui hujung kukunya kearah Bella. Satu pisau tajam dikeluarkan dari mulutnya.

Chanyeol nampak Wendy yang sedang menuju kearah Mr. Ethan untuk membunuhnya. Dia buntu ingin menyelamatkan siapa sekarang ini.

Mr. Ethan membaling pisau tersebut kearah Bella. Dan serentak itu juga, Wendy melompat keatas badan Mr. Ethan dan menusuk bahagian yang luka dibadannya.

(C)The Lost Witch |Wenyeol|Where stories live. Discover now