Cuti Halloween. Harini mereka akan ke Hogsmeade untuk bercuti, berkelah dan sebagainya. Wendy keluar bersama Cedric dan rakan-rakan Hufflepuff lain.
Dia memerhati Seulki dan Jongin yang sedang berbaik itu. Kadang-kadang Wendy pelik juga macam mana Seulki sanggup bercinta dengan lelaki yang tak ada pendirian tetap macam Jongin.
Semua perempuan dia goda. Semua perempuan dia kenyit mata. Semua perempuan dia cium. Tapi jangan sesekali buat semua tu pada dia kalau tak nak kena penumbuk dari Cedric. Nasib baik si Cedric ni macam ayah kedua dia.
Wendy dan Cedric bersama-sama didalam The Three Broomstick yang sesak dengan pelajar-pelajar yang datang untuk meminum butterbeer. Butterbeer disini adalah butterbeer paling sedap diseluruh tempat.
Dan ianya boleh diminum oleh kesemua umur memandangkan ianya tidak memikili alkohol.
Wendy nampak Chanyeol bersama dengan Irene dan Sehun. Mereka berkelakuan aneh lagi. Irene sedang serius berbicara akan sesuatu, jauh dari mereka.
Mata gadis itu tertancap pada Wendy. Mereka saling menjeling antara satu sama lain. Ianya terus dihentikan oleh Sehun yang mana lelaki itu berdiri dihadapan Irene untuk menamatkan pergaduhan alam mental antara Irene dan Wendy.
Wendy keluar dari kedai dan berjalan-jalan disekitar situ. Dia terhibur melihat kedai-kedai magik yang ada disekelilingnya.
Dipertengahan jalan, dia bertemu dengan Mr. Ethan. Lelaki itu tersenyum manis kearahnya.
Wendy terus memusingkan tubuhnya dan berjalan dengan pantas untuk mengelak daripada bersua muka dengan guru yang menakutkan itu.
Tiba-tiba, bahunya dipegang seseorang.
"Arghh!" Wendy menjerit seraya menoleh ke belakang.
Cedric memandangnya dengan wajah bingung.
"Kenapa?" soal Cedric.
Wendy menyorok disebalik badan tinggi Cedric dan mengintai samaada Mr. Ethan masih ada disana atau tidak. Sekali lagi bahunya dicuit.
"Cari saya ke?" soal Mr. Ethan.
"Arghh!!" Wendy menjerit untuk kali keduanya. Dia tertumbuk muka Mr. Ethan dengan kuat sekali lagi.
Mulutnya ternganga. Guru itu membelakangkan tubuhnya dari mereka dan membetulkan tulang hidungnya yang hampir patah. Wendy menekup mulutnya.
Terkejut."Mr. Ethan okey ke?" tanya Cedric. Wendy pula tak berani untuk bertentang mata dengan Mr. Ethan.
Bukan sebab dia kacak ya.
"Okey-okey. Bapak kuat awak ni, Wendy," ujar Mr. Ethan.
Bulu roma Wendy naik saat mendengar Mr. Ethan menyebut namanya. Pegangannya pada Cedric semakin kuat.
Suara Chanyeol mulai terngiang-ngiang didalam kepalanya.
"Kalau kau rasa takut lagi, kau boleh cari aku,"
'Mana kau? Chanyeol?'
Cedric menghadiahkan senyuman pada Mr.Ethan. Rambut Wendy dikelus bangga.
"Saya yang latih dia supaya jadi kuat. Nampaknya berbaloi haha," ujar Cedric. Wendy memijak kaki Cedric agar dia diam. Cedric menjerit kesakitan.
Mr.Ethan merenung Cedric dengan senyuman yang agak menakutkan bagi Wendy.
"Oh yeke. Jadi Wendy—auchh!"
Kulit Mr. Ethan terasa bagaikan terkena renjatan elektrik saat cuba untuk menyentuh Wendy. Dia mengepal tangannya dan memasukkannya ke dalam kocek seluar.
"Takpelah. Lain kali.." ujarnya dan terus beredar.
Wendy menghembus nafas lega. Baru dia dapat bernafas dengan tenang sekarang.
Dia mengeluarkan loket yang dia isi dengan posyen penghalang daripada Vendigo itu. Terus dia menyimpannya semula.
"Kau tak patut cakap macam tu tadi," ujar Wendy. Dia pergi meninggalkan Cedric yang masih kesakitan.
Cedric mencapai hujung baju Wendy dan berjalan beriringan dengannya.
"Kenapa pulak?" soalnya, terhinjut-hinjut.
Wendy mengeluh kasar. Dia menarik Cedric masuk ke dalam salah satu lorong.
Kalungnya dikeluarkan. Cedric mengerutkan dahinya.
"Cantik rantai," pujinya.
Tup!
Dahinya dijentik.
Sekali lagi, Cedric kesakitan. Disakiti haha.
"Cuba tengok betul-betul," arah Wendy. Disekeliling loket itu terdapat sesuatu yang melindungi. Cedric menggaru kepalanya.
"Apa?"
"Ish dia ni. Bukan kau selalunya bijak ke? Ini loket pelindung dari pembunuh tu! Untuk makhluk tu!" jelas Wendy. Suaranya seakan-akan berbisik.
Cedric ketawa. Tak percaya.
"Tak. Dia tak wujud lah Wen," bantah Cedric.
Wendy mengeluarkan buku haram yang sepatutnya kekal didalam kawasan larangan perpustakaan.
"Kejap apa tu—"
Wendy kembali menyimpannya didalam bajunya supaya Cedric tak dapat mengambilnya.
"Dia ada. Kau tak dengar rumor dekat Knocturn Alley? Diorang sibuk bercakap pasal Vendigo. Dia dah kembali untuk balas dendam!" jelas Wendy.
"Dia sakit waktu nak sentuh aku sebab ada ni," sambung Wendy.
"Wen, mungkin tangan dia terseliuh ke?" Cedric masih tak mempercayainya.
"Kalau kau tak percaya aku, okey! Tapi hati-hati mulai sekarang. Sebab kita dah jadi hunter. Dan dia akan buru hunter tu,"
Cedric termangu seketika.
"Kejap apa hunter-hunter ni? Ingat anime ke? Kenapa kita?"
"Dia tahu aku ada benda yang boleh bunuh dia dan kau! Kau yang buat dia makin percaya semua tu! Kalau kau tak sebut yang kau ajar aku, kita masih selamat lah!"
"Bila masa aku—ohh. Ya. ada sebut.." Cedric jadi serba-salah. Tak dia memang bersalah pun. Tersalah cakap.
"Makhluk tu sifatnya memburu dan membunuh. Buru dan bunuh orang yang nak bunuh dia. Kita dah terjebak sekarang.."
"Oh.. shit.."
Chanyeol yang mencuri dengar perbualan Cedric dan Wendy mendengus kasar. Loket yang dia ambil daripada Wendy itu dikepal.
"Nice story, Wanda,"
Dia akan fikirkan cara untuk dapatkan rantai Wendy. Tak kira apa-apa pun demi membalas dendamnya.
Wendy tak akan selamat selagi gadis itu tidak meminta maaf.
to be continued
YOU ARE READING
(C)The Lost Witch |Wenyeol|
FantasyAhli sihir yang namanya dilupakan. Itulah dia. start : 20/03/30 end : 20/05/12