Part 30 : Date

347 39 49
                                    


Wendy ketawa terbahak-bahak melihat bagaimana kusutnya rambut Chanyeol setelah ditarik kasar oleh Profesor Snivellus tadi.

Lelaki itu geram kerana Chanyeol mencerobohi kawasannya tanpa meminta izin terlebih dahulu. Sudahlah ujian haritu markah rendah, ada hati nak ceroboh bilik orang.

Chanyeol mencebik. Bukan salah dia yang dia terdengar arahan Profesor Snivellus pada Wendy lepas kelas tamat tadi.

Dia berlari pergi ke bilik posyen dengan harapan dapat memujuk Wendy. Nasib baik rancangannya berjalan lancar. Wendy membantu menyisir rambut Chanyeol agar kelihatan kemas semula.

"Wen, esok keluar jalan-jalan nak?" ajak Chanyeol sementara Wendy menyisir rambutnya.

"Tak nak. Cedric nak tinggal dekat siapa?" tolak Wendy.

"Adu. Budak tu dah boleh jadi bapak orang dah. Dah besar panjang. Biarlah dia. kita keluar lah date esok," ajak Chanyeol lagi.

Wendy berhenti mengemaskan rambut Chanyeol. Dia menatap wajah Chanyeol sekarang dan menggeleng lagi.

"Nanti Cedric kecik hati. Tak naklah," balasnya.

Tolak selagi boleh, adalah moto Wendy sekarang.

"Aku cakap dengan Cedric kalau macam tu. Ala esok je, Wen. Jom lah?" pujuk Chanyeol lagi.

Okey, Wendy tukar moto sekarang.

Tolak selagi boleh, sampai kau sendiri putus asa dan terima. Kah! Saja dia nak jual mahal tadi. Nak tengok Chanyeol serius atau tidak.

"Okey, pergilah cakap dengan Cedric kalau berani,"

Chanyeol terus turun daripada beranda dan mencari Cedric. Tak sabar betul budak yang satu ni. Dia pergi kearah padang. Manalah tahu Cedric ada tengah berlatih Quidditch disana.

Cedric je yang fokus berlatih untuk jadi pemain nombor satu Hogwarts manakala dia bersenang-lenang. Alih-alih Chanyeol si pemalas juga yang lagi handal dari dia. Indahnya jadi Park Chanyeol. Dunia ini tidak adil buat Cedric.

"Ced!" panggil Chanyeol. Dia berlari dan memeluk Cedric kerana gembira bertemunya.

"Kau kenapa?! Jangan dekat-dekat!" ujar Cedric, jijik.

"Aku nak pinjam Wendy esok, boleh?" kata Chanyeol.

Cedric yang sedang memegang penyapu ajaib menguatkan pegangannya. Dia memukul badan Chanyeol dengan kuat.

"Kau nak buat apa dengan Wendy aku hah?! Lelaki tak siuman! Tak boleh! Tak boleh!"

Ahli EXO termangu melihat Chanyeol dipukul oleh Cedric. Tidak pula terdetik dihati mereka untuk menolong. Lagi seronok tengok adalah.

"Yahh! Aku nak ajak dia dating je!" kata Chanyeol.

Mata Cedric membuntang luas begitu juga teman-teman yang lain. Ada yang sampai tersembur air dan terjatuh selepas mendengar kata-kata Chanyeol.

"YAHHHH!!! JANGAN NAK MENIPU AKU!! KAU NAK BUAT BENDA BUKAN-BUKAN KAN SEBAB WENDY SEKSI DAN CANTIK?!!"

...

Kepala Cedric lebam selepas dipukul oleh Wendy. Wajahnya masam selepas dileteri oleh Wendy kerana telah memukul Chanyeol seperti orang tidak siuman.

Pek berisi ais ditekap pada lebamnya.

"Itulah. Siapa suruh pukul anak orang sesuka hati! Kan dah kena!" marah Wendy.

Tak habis-habis lagi dengan leterannya.

"Boyfriend kau ni over-protective sangat, Wen. Cuba nasihatkan dia bertenang sikit," celah Jongin.

Wendy melempar pek ais kearah Jongin.

"Kau diam! Jangan bercakap!" Marahnya. Jongin mengunci mulutnya.

Garang tak bertempat betul perempuan-perempuan disekelilingnya ini.

Irene, Seulki, Taeyeon sekarang Wendy. Empat-empat sama garang.

Chanyeol yang turut sama kesakitan ketawa jahat saat melihat Cedric dimarahi terus-terusan tadi. Dasar kawan tak guna.

"Alang-alang Chanyeol nak dating esok dengan Wendy, kita semua pun keluar lah? Aku nak pergi makan dekat kedai pizza yang baru bukak dekat tengah bandar," ajak Junmyeon.

Chanyeol mencebik.

"Apa ni nak ikut kitorang! Tak jadilah date aku dengan Wendy?!"

"Haih! Korang nak date tu date jelah! Kitorang ni nak pergi makan! Sampai sana kau pergilah mana yang korang nak! Nak pergi hotel ke apa ke!" balas Junmyeon.

"Aku setuju!" sahut yang lainnya.

Wendy menggeleng kecil melayani rakan-rakan lelakinya itu.

"Tapi kalau kau buat macam-macam dekat Wendy, siap kau!" sahut Cedric pula.

"Yelah-yelah. Bapak Wendy." sindir Chanyeol.

to be continued


gais! GAWATT!! Aku baru ada 2 chapter je lagi untuk esok dengan lusa utk cerita NII!! :)

mampus la untuk yg lepas lusa tu 😭😭😭

(C)The Lost Witch |Wenyeol|Where stories live. Discover now