Sejak kejadian tersebut, pelajar-pelajar tidak pernah ingat dengan apa yang terjadi pada malam majlis prom. Dewan Hogwarts kembali elok seperti tiada apa yang berlaku. Yang tercedera dikatakan hanyalah cedera kerana mabuk.
Cedric menjadi lebih pendiam. Dia tak pernah berkawan dengan sesiapa sejak hari itu. Dia seperti kekurangan sesuatu didalam hidupnya, cuma dia lupa apa yang hilang.
Begitu juga Chanyeol. Lelaki itu menjadi lebih dingin sekarang. Chanyeol memutuskan hubungannya dengan kekasihnya di Beauxbatons dan juga menjauhi Bella.
Setelah pertarungan sengit itu, Bella menghilangkan dirinya. Tak lama selepas itu, ada berita mengatakan gadis itu meninggal dunia dirumah.
Nampaknya, racun yang dibaling oleh Mr. Ethan terkena pada Bella sehingga membunuhnya perlahan-lahan.
Ahli EXO dan rakan sekelas lain tak ingat lagi akan manusia yang bernama Wendy. Yang mereka ingat selama ini, Chanyeol dan Cedric merebutkan Bella sahaja.
Nama Wendy hilang terus dari daftar pelajar Hogwarts. Nama Cedric pula bertukar menjadi pelajar terbaik Hogwarts dalam peperiksaan O.W.L yang mana Wendy sepatutnya disitu.
Ibu bapa Wendy pula bercerai. Mereka berpisah kerana sudah berbelas tahun tidak mendapat anak. Sekurang-kurangnya, itu yang mereka sangka. Salah satu permintaan Wendy yang nampaknya tidak tercapai. Kerana setiap perbuatan, adalah balasan setimpalnya.
...
Seungwan menutup diari milik Cedric itu.
Dia duduk diatas kerusi, meraup wajahnya kasar.
Buku ini diberikan oleh Seulgi kepadanya. Katanya, kakaknya mengarahkan dia untuk menyerahkannya kepada seseorang setelah dia mati.
Seungwan membaca nota dibelakang diari tersebut. Seulki dikenakan sihir oleh Jennie dan Krystal yang terlalu iri dengannya sehingga menyebabkan dia terpaksa berundur dari majlis prom. Jennie dan Krystal ditahan di Azkaban setelah penyiasatan dilakukan oleh Seulgi.
Sebab itu juga, Seulki masih ingat akan Wendy. Dia sendiri tak faham macam mana ini boleh berlaku. Dia tuliskan segala yang berlaku setelah bertemu dengan Cedric di Leaky Cauldron.
Seulki menjelaskan kepada Cedric siapa Wendy kepadanya dan merawat ingatan Cedric namun hanya sebahagian sahaja dia boleh dapatkan. Seulki membantu Cedric walaupun dia sendiri sedang sakit. Katanya, dia mahu berjasa buat kali terakhir sebelum mati.
Cedric tentunya tak faham dengan apa yang berlaku memandangkan sihir Wendy menghalangnya. Dia mulai berhalusinasi dan menulis sebuah diari tentang makhluk yang menyerang Hogwarts sehingga membuat pelajar-pelajar hilang ingatan tentangnya.
The Lost Witch, ahli sihir yang tak hilang itu benar-benar menjadi sebuah mitos. Mitos yang hanya Cedric, Seulki dan Chanyeol yang tahu. Bezanya, sekarang dua dari mereka meninggal. Adakah Chanyeol masih mengingati gadis yang pernah menjadi sahabatnya itu?
Seungwan percaya gadis itu wujud. Sebabnya, rantai milik Wendy betul-betul disimpan rapi dan digantung di dinding bilik Chanyeol sekarang. Mana Chanyeol dapat rantai tu?
"Awak buat apa tu?" tanya Chanyeol sambil tersenyum manis.
Seungwan kalut. Dia melempar diari tersebut ke bawah kerusi dan menyambut Chanyeol yang baru sahaja pulang dari kerja.
YOU ARE READING
(C)The Lost Witch |Wenyeol|
FantasyAhli sihir yang namanya dilupakan. Itulah dia. start : 20/03/30 end : 20/05/12