Part 4 : Weird

416 37 17
                                    


Cedric menggeleng kecil seraya memasuki common room Hufflepuff. Sebentar tadi, hallway Hogwarts kecoh dengan pergaduhan antara Wendy dan Chanyeol.

Wendy menghamburkan sihir untuk mendiamkan seseorang iaitu Silencio. Chanyeol sampaikan terpaksa dibawa ke hospital dan dirawat disana.

Wendy pula sempat bertemu Professor McGonagall tadi. Wanita itu menolak 10 markah daripada Hufflepuff disebabkan apa yang telah Wendy lakukan kepada Chanyeol. Tapi Wendy tak pedulikan langsung tentang hal itu. Lagipun dia boleh kumpul lagi markah itu.

"Dia lukakan kau lagi?" Cedric memberikan tisu kepada Wendy.

Wendy menyambut tisu tersebut seraya mengelap air matanya. Dia ketawa perlahan. Cedric mengelus belakang badan Wendy.

"Apa berlaku? Dia silap nama kau ya?"

Wendy merenung Cedric lama lantas mengangguk.

"Dia tak kenal pun aku,"

"Tapi bukan korang sekelas? Maksud aku, kita semua sekelas?"

Wendy mengangguk.

"Korang kan pernah jadi deskmate?"

Wendy mengangguk lagi.

"Korang kan pernah jadi satu team?"

Wendy mengangguk, lagi dan lagi.

"Dan dia masih tak kenal kau?"

"Okey jangan angguk. Aku faham,"

Kemudian keduanya sama-sama ketawa.

"Dah agak dah. Don't get me wrong tapi Chanyeol tu memang agak lembap sikit," ujar Cedric.

"Jangan kutuk dia,"

"Opps, sorry maam."

"At least, kau berjaya kenakan dia tadi," Puji Cedric sambil terkenang saat melihat Chanyeol menjerit meminta tolong saat bibirnya hilang.

Cedric masih tak percaya dengan apa yang dia lihat. Wendy yang baddass mengenakan crushnya.

"Kau bangga?" Soal Wendy.

Cedric mengangguk sambil ketawa lagi.

"Sekali-sekala, kena ajar jugak dia supaya tahu apa yang dia dah buat. It's rude tahu kutuk orang yang kita tak kenal, apatah lagi yang kita kenal. Dah lah dia bangkitkan kejadian aku kena buli dulu. Nasib baik kau ada dulu. Aku hampir hilang nyawa kot masa tu," ujar Wendy.

Cedric mengangguk, setuju. Dia merenung Wendy yang masih mengelap air matanya.

Kadang dia pelik. Apa yang Wendy nampak dalam diri Chanyeol sedangkan masih ramai lagi lelaki di Hogwarts yang dia boleh dapatkan dengan kepandaian dan kecantikannya. Walhal, Chanyeol tak pedulikan kewujudannya pun.

Bahkan Bella sekalipun, Chanyeol tak peduli. Gadis yang turut sama Cedric cintai sejak pertama kali bertembung dengannya dahulu. Gadis secantik itu pun Chanyeol tak peduli, mustahil Chanyeol nak kenal Wendy.

"Kita berdua ni memang selalu bernasib malang kan?" ujar Wendy.

"Hm?"

"Cinta kita sama-sama tak dibalas," jelas Wendy.

Cedric terdiam. Pandangan mata Bella bermain dimindanya. Ada sesuatu dimata Bella yang buatkan dia rasa gadis itu ingin memberitahunya sesuatu tapi dia tidak berani.

Adakah Bella turut sama merasai apa yang dia rasai?

Kalau begitu, kenapa Bella tak cuba untuk memberinya sebarang petunjuk?

(C)The Lost Witch |Wenyeol|Where stories live. Discover now