3.

3K 284 105
                                    

ARI

Kibaszott hajnali négykor még az egész kocsma tele van, mintha az embereket egyszerűen hidegen hagyná, hogy csak eddig tartunk nyitva. Nevetgélnek, beszélgetnek, vannak, akik táncolnak és amikor Lilja leállítja a zenét és a mikrofonba szólva közli velük, hogy el lehet takarodni, mert záróra van, a legtöbben méltatlankodnak. Egy-két részeg idióta egyből elindul az ajtó felé, de amennyire botladozva haladnak, meg lennék lepve, ha önerejükből el is jutnának odáig.

– Kapcsold már vissza a zenét! – üvölt egy srác a tömegből, de szerencsére Lilja nem az a típusú csaj, akit félteni kell az ilyen beszólásoktól. Cifrán káromkodva szól vissza, elküldi a csávót a búbánatba, aztán lejön a színpadról és elkezdi kifelé terelni az embereket.

Inari egy csajjal flörtöl a pult másik végében és mielőtt Lil felfigyelne rá és kipenderítené a lányt is, Inari megfogja a kezét és behúzza őt... a raktárba. Ne már, ember! Miért kell mindig a raktárban csinálni, mikor nagyon jól tudod, hogy ott van a seprű és a felmosó, amikre szükségünk van itt kint?

Mielőtt nagyon belemerülnének a dolgokba azok ketten, benyitok a raktárba és igyekszem úgy kihozni a seprűt, a felmosót meg a felmosóvödröt, hogy észre se vegyem őket és lehetőleg ők sem engem, aztán már csukom is be az ajtót magam mögött és mire végzek ezzel a mutatvánnyal, már üres a kocsma. Lilja bezárja az ajtót, nehogy bárki betévedjen, aztán elkezdi összeszedegetni a poharakat, miközben halkan dúdolgat, én pedig egy darabig a pult mögött pakolászok, leszámolom a kasszát, feltörlöm a kiömlött piákat és hasonlók.

– Hol a fenében van Inari? – kérdezi Lilja pont akkor, amikor a raktárból kihallatszódik egy nyögés. Elfintorodik. – Az az istenverte barom. Megint a raktárban?

– Mint mindig.

– Csinálni fogok egy cetlit és kirakom az ajtóra.

– És mit fogsz ráírni? „Édes, drága, egyetlen Inarink, kérlek, légy oly' drága, és fektesd meg az egyéjszakásaidat a mosdóban vagy a macskaköves utcán a raktár helyett"?

– Én valami olyasmire gondoltam, hogy ha megint a raktárban támad kedve dugni, levágom a farkát.

– Nem rossz, de egy kicsit talán agresszív.

– Tényleg? Vajon miért?

Mosolyogva megrázom a fejem és a seprűvel kisétálok a pult mögül. A színpad szélénél lévő, már kikapcsolt laptophoz megyek, amit újra beizzítok. Kereshetnék karaoke verziót ahhoz a dalhoz, amit be szeretnék kapcsolni és beüzemelhetném a projektort is, hogy ki tudjam vetíteni a szöveget, de felesleges, ugyanis biztos vagyok benne, hogy Lil kívülről fújja a számot.

Amikor felcsendülnek az első, erőteljes hangok, Lilja csak felvonja a szemöldökét, majd megrázza a fejét, jelezve, hogy ezt nem gondolhatom komolyan.

– Összepakolnunk kéne, nem bolondoznunk – harsogja túl a zenét.

– Majd pakolunk később – ugrok le a színpadról. – Plusz így legalább nem halljuk Inari újabb hódítását.

Táncolva megyek végig a néhány asztal között és amikor Liljához érek, megfogom a kezét. Elneveti magát, de hagyja, hogy táncra bírjam. Megpördül, aztán őrült módjára rázni kezdi a fejét és nekiáll ugrálni, én pedig követem a példáját. Úgy csinálok, mintha a kezemben lévő seprű egy gitár lenne és éppen baromi vadul játszanék rajta.

– Ezaz, toljad! – kiabálja Lilja.

– Till he was with me – kezdek el énekelni. – Yeah, me. SINGIN'!

Please don't touch me✔Where stories live. Discover now