Okula yaklaşmıştım . Trafik çok olmasada birazcık yoğunluk vardı. Kırmızı ışık yanmıştı böylece durmak zorunda kalmıştım. Bir süre sonra yeşil ışık yandığında yanımdaki araba gürültülü bir şekilde çıkış yapmıştı . Vay anasını bende deneyeceğim bi ara .
Bir dakika bir dakika . Bu alinin arabası değil mi lan ? Aynen onundu.
Çok hızlı gidiyordu. Bir de bana diyordu hastanelik oluyordunuz az daha diye. Bende arkasından hızlanıp ona yetiştim. Okula giriş yaptığımızda herkesin gözleri yine bizdeydi. Hiç bitmeyecek miydi bu şaşkın bakışlar ? Bizimkiler bir bankta oturmuş sohbet ediyorlardı.
Arabayı park ettiğimizde ilk dışarıya çıkan ben olmuştum. Alinin çıkmasını bekledim ama hâla arabadan inmemişti. Bir süre sonra arabanın içinden yoğun öksürük sesleri duymamla alinin olduğu taraftaki kapıya koşmam bir olmuştu. Kusmaya dönüşüyordu öksürük sesleri. Kapıyı açtığımda alinin poşete eğilip tükürdüğünü gördüm. Birde yan taraftaki içki şişesini. Şakamıydı bu Allah aşkına? Göz göze geldiğimizde yüzünün çok kötü bir halde olduğunu gördüm. Ağzım açık onun yüzünün halini inceliyordum.
Gözlerinin altı şişmiş ve mosmor. Yüzü ise bembeyazdı. Napmıştı kendine bu. Acı çektirmeyi çok seviyordu herhalde kendine. Ellerini yumruk yaptığında ordaki kızarıklar dikkatimi çekti.
"Eylül git kusuyorum görmüyor musun? "Tekrar öğürmesiyle poşete döndü. İğrenmemiştim. Çünkü ben onu her haliyle seviyordum ama böyle yapması benim canımı yakıyordu. Allah belamı versin niye hayır dedim ben ya. Daha sonra kapıyı iyice açıp bizimkilerin olduğu yöne baktım. "Kayra " diye bağırdığımda hepsinin bakışları bu tarafa döndü. Kayra koşarak gelirken diğerleride arkasından geliyordu. Kayra hızlıca yanıma geldiğinde "noldu ?" diye sordu.
Bakışlarımla aliyi işaret ettim. Aliye döndüğünde hemen ona yanaşarak direksiyonun üst tarafındaki su şişesini alıp aliye içirdi. Kayranın suyu içirirken elleri titriyordu. Aliyi ve diğerlerini o kadar seviyordu ki azcık canları yansa çok üzülürdü. Onlar gülsün eğlensin diye sürekli şebeklik yapıyordu. Yan taraftaki içki şişesini alıp okulun duvarına çarptı. "Amına koyayım sabah sabah içilir mi lan bu ?"diye bağırdı. Rüzgar ve diğerleri geldiğinde kayra ile alinin yanına yaklaştılar hemen . Ali bir süre sonra mahvolmuş sesiyle konuşmaya başladı. "Tamam abi uzaklaşın azcık daraldım . Gidiyorum zaten ben eve geri " dediğinde kalbim acımaya başlamıştı. Gözümden bir damla yaş süzüldüğünde çaktırmadan elimin tersiyle sildim. Zil çaldığında herkes içeri girmeye başlamıştı. Bir biz kalmıştık bahçede. Ali " Bak zilde çaldı hadi sonra görüşürüz"dedi. Herkes üzgün üzgün onu izliyordu. Kapıyı kapatmadan önce bana öyle bir bakış atmıştı ki o an orda ölmek istemiştim.
Ali okuldan çıktığında geriye onun arkasından üzgün bakışlar atan biz ve arkada dağılmış cam parçaları kalmıştı. Kayra bana dönüp nefret edermişcesine baktı. Ve koşar adımlarla okula girdi. Diğerleride arkasından koşup ona yetiştiler. Bunların suçlusu benmiydim Allah kahretsin ya. Azra ve hayale döndüğümde bana sarılıp saçlarımı okşadılar. Şuan burda asla ama asla ağlamak istemiyordum. Daha sonra babamın camdan bakmasıyla gözlerimi devirip okulun içine girdim.
Dersler geçmek bilmezken can sıkıntısından ve üzüntüden ölüp gidecektim. Teneffüste herkes çıkmış kayra ise başını sırasına gömüp uyumaya çalışıyordu. Kızlarda kantine bir şeyler almaya gitmişti. Kayra sıkıntıyla benden tarafa döndü. Oflayıp gözlerini açtığında hemen göz göze gelmiştik. Bana anlamsız bakışlar attıktan sonra dayanamamış olacaktı ki hızla bana doğru gelmeye başladı. Yanıma oturdu. Ve direk konuşmaya başladı. Zaten uzatmayı sevmiyordu ne biriktirsiyse söyleyecekti şimdi.
"Eylül niye birbirinizi seviyorken acı çektiriyorsunuz böyle. Ali dün geceden beri içiyor sabaha doğru sızdı. Uykusuz uykusuz hala seni düşünüyordu . Diğerlerine söylemeseniz de ben biliyorum bütün olanları. Bana diğerleri gibi salağa yatmaya çalışma burda. İkiniz benim için çok önemlisiniz. Lütfen kardeşimin gönlünü al üzgün olmasına dayanamıyoruz anladın mı? Lütfen git açıl ona geç değil ama belki diğer hafta için çok geç olabilir haberin olsun." Ben onun dediklerini hiç kesmeden dikkatle dinlemiştim. Ama sondaki sözleri beni çok şüphelendirmişti. Ne demek istemişti ki şimdi ? Geç olabilir derken ne anlatıyorsun be kayra. Başımı olumluca salladım. Daha sonra gülümseyerek " sabah için özür dilerim" dedi. "Niye diliyorsun ki bir suçun yok "dediğimde gülüp "olsun ben yinede özür dilerim yenge "diyip kalktı. Ve sırasına gidip tekrar aynı pozisyonu aldı. Bu sefer hiç kıpırdamamıştı galiba uyumuştu.
•
Dersler sonunda bitmişti benimde canım çıkmıştı. Çok sıkılmıştım ali varken ona bakıp mutlu oluyordum huzur doluyordum ama o yokken ölecek gibiydim.
Eve geldiğimde hemen akşam yemeğimizi yemiştik. Ve salonda oturup sohbet ediyorduk şuan . Sürekli aliyi düşünmekten deli olacaktım yeminle. Ama onun iyi olduğunu öğrenirsem içim yine azcık rahatlardı. Aklıma gelen fikirle gülümseyip anneme döndüm. Yanaklarını sıkıp konuşmaya başladım. "Annem canımın içi birtanem benim"dediğimde gülüp saçlarımı okşadı. "Ne isteyeceksin söyle bakalım güzel kızım "dediğinde ellerimi yanaklarından çektim. Gülümseyip hemen konuya girdim.
"Anne benim canım çok sıkıldı hadi alinin annesini ara onlara misafirliğe gidelim"
Annemin ağzı bir karış açılırken babama döndüm onunda annemden bir farkı yoktu. Onların bu haline gülmemek için dudaklarımı birbirine bastırdım. Annem kendine gelmiş olacak ki " Ben şok"dedi. Gözlerimi devirip "bende bim"dediğimde koluma vurdu . Gülerek " nerden çıktı şimdi aliler kavgamı etmeye gideceğiz"dedi . Yok anne ne kavgası ya aşığım ona görmezsem meraktan delireceğim onun için gideceğiz. Tabiki bunu anneme söyleyemem. "Yok anne diyorum ya canım sıkıldı . Hem o da benim arkadaşım azcık sohbet ederiz" dedim iknaya etmeye çalışarak. Annem sonunda ikna olup alinin annesi yani benimde kaynanam olucak yakında işte onu arayıp müsaitmisiniz diye sordu. Ne kaynanası eylül kendine gel. Abarttın iyice kayranın konuşması insanı nasıl gaza getiriyor Yarabbim ya.
Onların müsait olduğunu öğrendikten sonra misafirliğe geleceğimizi söylemişti annem. Gideceğimiz belirlendiğinde yukarı odama koşarak hazırlanmaya başladım. Hepimiz hızlıca hazırlandıktan sonra babamın arabasıyla onların evine doğru yola çıktık. Allah'ım inşallah ali evdedir yoksa boşuna gidecekti bütün yaptıklarım.
______________________________
Yorumlara görüşlerinizi uzun uzun belirtin lütfen . Yorumlarınız beni oldukça mutlu ediyor ve birde vote atmayı unutmayın. Bu arada berat kandiliniz mübarek olsun 💙. Hepinizi çok seviyorum.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
NEFRETTEN DOĞAN AŞK
Teen Fiction... "İnsan hiç ölesiye nefret duyduğu birine aşık olabilir mi?" -"OLABİLİYORMUŞ." ...