Ali önden bende arkasından sınıfa ilerliyorduk. Sınıfa girdiğimizde sessizce sırama ilerledim. Bir taraftan da ali'nin hareketlerini izliyordum. Arkadaşlarıyla selamlaştıktan sonra yerine geçti.
Yerime yani cam kenarına geçip oturdum ve çantamı diğer sandalyeye koydum. Ayaklarımı uzattım. Böyle onu izlemesi daha kolaydı. Azra ve damla hâla gelmemişti. Ben aliyi izlemekle meşguldüm.
Kayraya ve diğerlerine göz gezdirdiğimde hepsinin yüzünde ciddi bir ifade vardı. Diğerlerini anladım da kayra niye gülmüyordu ki . Yoksa ali anlattı mı ona. Daha fazla üzerinde durmayıp tekrar aliyi kesmeye başladım. Bugün çok yakışıklı olmuştu. Siyah pantolon siyah tişört ve üzerindeki deri çeketini onu kusursuz gösteriyordu. Saçlarınıda yapmamıştı bugün . Serbest bıraktığı için saç telleri gözüne geliyordu . Ve onları düzeltmeye çalışırken de çok tatlı görünüyordu.
Dalıp gittiğim anda alinin bana dönmesiyle bakışlarımız kesişti. Bir süre öylece baktıktan sonra başını 'ne bakıyorsun' der gibi salladı. Ben hemen ayaklarımı çekip oturuşumuzu düzelttiğimde kayranın alaycıl gülüşü duyuldu. Onlara tekrar döndüğümde kayra aliye ve bana bakarak konuşmaya başladı. "Kardeşim birazdan biteceksin diye çok korkuyorum"dedi.
Ali anlamamışcasına ona bakıp "niye lan "dedi. Kayra sırıtıp" çünkü birileri seni gözleri ile yiyor "dediğinde alinin ve kayranın bakışları anında bana döndü. Ben ise hemen başımı cam çevirdim. Rezil olduğum için gözlerimi sinirle sıkıca yumdum ve sessizce bir küfür mırıldandım.
Bir süre sonra omzumda hissettiğim ellerle tekrar o tarafa dönmüştüm. Azra'nın dolmuş ve kızarmış gözlerini gördüğümde tedirgince ayağa kalktım. "Noldu azra niye ağladın sen"diye sorduğumda bana sıkıca sarıldı. Bende şaşkınca kollarımı onun beline sardım.Boğuk çıkan sesiyle bir şeyler anlatmaya başladı. "E-Eylül hayal hayal hastanedeymiş".
Ne? Kollarımı hemen belinden çekip onu kendimden biraz uzaklaştırdım. "Ne diyorsun sen ne demek hastanedeymiş nesi varmış nolmuş?"diye sordum. Sesim biraz yüksek çıktığından herkes dikkatini bize verdi.
Azra gözünden akan bir damla yaşı eliyle silip konuşmaya başladı. "Bilmiyorum sahah almak için evine gittim . Kimse açmadı kapıyı daha sonra hayat ablayı aradım . Nerdesiniz diye sorduğumda ağlayarak hastanedeyiz hayal kötü oldu dedi. Dilim tutuldu eylül kendime gelebildiğimde neden noldu diye sordum kapatmam lazım doktor geldi diyerek telefonu yüzüme kapattı . Bende seni almak için geldim hadi çabuk gidelim"
Acaleyle çantamı sandalyeden alıp koluma sarındım. Onun belinden tutup kapıya doğru ilerlettim. Bora meraklı gözlerle önümüzü kesti. "Noldu azra hayal nerde ?"diye sorduğunda azra "hastanede bora"dedi. Bora şaşkınca yüzümüze bakakaldı. Ağzından titrekçe "N-Ne "kelimesi çıktı. Gözümden bir damla yaş aktığında içim burkuldu.
Ali ve diğerleri hemen yanımıza toplaştılar. Rüzgar boranın kolundan sarsıp "noldu abi"dedi. Yankı azraya 'ne oluyor' şeklinde kafasını salladı. Bora derin bir nefes alıp "abi hayal hastanedeymiş "dedi üzüntüyle. Bora tekrar bize dönüp "neden hastanedeymiş "diye sordu. Ben hemen ortaya atılıp hızlıca konuşmaya başladım. "Bilmiyoruz bora bizde hastaneye gidiyoruz şimdi"dedim.
Azraya dönüp ilerlememiz için işaret ettiğimde bora hemen sırasına koşup çantasını aldı. "Benide bekleyin bende gelicem "dediğinde başımı olumluca salladım. Aliye döndüğümde onu kolundan tutup "abi beraber gideriz hadi alalım çantaları "dediğinde hepsi sırasına yönelip çantalarını aldı. Hızlıca dışarıya yöneldik . Arabalara yerleştiğimizde hemen çalıştırıp hızlıca okuldan çıktık. Ben fazla hızlı gittiğim için az daha kaza yapacaktık . Ellerim bile titriyordu hayale bir şey olacak korkusundan . Azra kolumu sıkıp "sakin ol eylül"dedi. Başımı olumluca salladım.
Aliden
Eylül çok hızlı gidiyordu . Birde üstüne makas atıyordu ve bu neredeyse kaza yapmalarına sebebep oluyordu. Sinirle direksiyona yumruk attım. Bora ise bir yandan "hadi ali hızlı ol"diye sıkıştırıyordu. "Tamam abi yetişeceğiz. Sıkma canını hastanedeymiş güvende . Üzülme bu kadar gidince öğrenicez . Hayal güçlü hem bunu sende biliyorsun"dedim onu sakinleştirmeye çalışıyordum.
Eylülden
Sonunda hastaneye gelebildiğimizde hemen arabadan indik kapıları kilitleyip hastaneye doğru hızlıca yürümeye başladık. Alilerde arkamızdan yetişmişlerdi. Danışmaya gidip hayalin oda numarasını sorduk. Cevabını aldığımızda oda numaralarına bakıp acaleyle hayalin olduğu odayı aramaya başladık.
Bora hızlıca bir odaya girdiğinde koşturup onun girdiği odaya girdik. Gördüğümüz manzara o kadar güzeldi ki . Bora hemen hayale sarılmıştı. Hayalde serum takılı kollarıyla ona karşılıp vermeye çalışıyordu. Annesi de gözleri kızarmış bir şekilde gülümseyerek onlara baktı ve bizlere dönerek başıyla selam verdi. "Hoşgeldiniz çocuklar"dediğinde hepimiz sırasıyla "hoşbulduk "dedik.
Hayal ve bora sonunda ayrıldığında bora hayalin saçlarını okşayarak "noldu birtanem sana?"diye sordu. Annesi araya karışıp "hayal iyi çocuklar telaşlanmayın . Sabah ateşi çoktu ve uyanmadı . Babasıyla beraber hastaneye getirdik. Sadece üşütmüş ve zayıf olduğu için kaldıramamış bunu bünyesi .Hatta birazdan taburcu olacağız . Babası o işleri halletmeye gitti."diye açıkladı. Bora hayale dönüp "iyisin dimi şuan "diye sordu. Hayal gülümseyip "iyiyim " dedi. Bora onun elini öpüp geri çekildi.
Biz azrayla hemen yanına yanaştık. Gülümseyerek yanaklarını öptüğümüzde güldü. "Kızlar durun sulu sulu öpmeyin"dediğinde gülerek sessizce kulağına eğildim. "Bora öpünce bir şey olmuyor ama "dedim . O gözlerini büyüterek annesini işaret edip sus işareti yaptı. Annesine baktığımda bize bakmıyordu . Gülerek tekrar ona döndüm. Azra " Eylül bundan sonra hayale hep yemek yedireceğiz ve kilo aldıracağız "dediğinde başımı olumluca salladım. Tam o anda özgür amcanın neşeli sesi duyuldu.
"Ooo hoşgeldiniz kızlarım "dediğinde gülerek azra ile koşarak ona sarıldık. Ayrıldığımızda elini öpüp kenara geçtik. Özgür amca diğerlerine dönüp "sizlerde hoşgeldiniz çocuklar" dedi. Bora hemen özgür amcaya ilerleyip elini öptü . Özgür amca onun sırtını sıvazlayıp "sağol evladım"dedi gülümseyerek. Borada gülümseyip yerine geçti. Hepsi özgür amcama selam verdikten sonra hayalin hazırlanması için diğerleriyle birlikte dışarı çıktık.
_____________________________
Özlemişim ya 💙.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
NEFRETTEN DOĞAN AŞK
Fiksi Remaja... "İnsan hiç ölesiye nefret duyduğu birine aşık olabilir mi?" -"OLABİLİYORMUŞ." ...