BAB 19

6.8K 93 5
                                    

"Isya", namaku dipanggil oleh seseorang. Suara yang serak basah dari seorang lelaki. Walaupun hanya satu perkataan yang dikeluarkan oleh lelaki itu namun suaranya seperti biasa didengari oleh dua cuping telingaku.

Aku dalam keadaan duduk sambil meletakkan dahi di lututku. Dan kini mula mengangkat kepala apabila seorang jejaka memanggilku.

Ya itu dia. Dia yang aku cari. Dia yang selalu berada di fikiranku.

"Raz...", aku mula bersuara sebaik sahaja kepala aku diangkat.

Ya. Itu Raz. Lelaki yang sentiasa berada di fikiranku apabila aku disini.
"How?", soalku kepada Raz yang sedang berdiri. Tetapi Raz tetap membisu. Tindakan Raz membuat aku mula geram. Tanpa berlengah aku bangun dari situ dan mencengkam kolar baju Raz.

Raz POV

"Macam mana awak ada kat sini?", soal Isya sambil kolar baju aku dicengkamnya.

"Memang la dia kat sini. Ni rumah dia.", belum sempat aku bersuara Ris datang mencelah.

"What? No? Raz!", Isya sedikit keliru.

"Raz! Hahahhahah.. Mari aku kenalkan kau. Ni la Zack.", Ris bersuara lagi.

"Zack?Raz?", Isya kelihatan sedikit keliru dan genggaman kolar bajuku juga semakin terlerai.

"Yes Zack. Ke nak aku tolong ejakan.
Z A C K", ungkap Ris lagi.

"Harris Zakuan! Stop it!", pintaku.

"Okay fine.", kata Ris lalu bergerak keluar dari bilik itu meninggalkan aku dan Isya.

"Raz! Is it true? Raz", Isya mula bertanya bertubi tubi sambil menarik tangan ku.

"Yes betul. Semua yang dia cakap betul.Yes aku Zack and ni rumah aku. Puas kau.", aku menjawab semua persoalan Isya.

"Kenapa awak buat semua ni?", soal Isya lagi.

Kemarahan ku tak dapat dikawal. Aku mula bertindak kasar kepada Isya. Tanpa belas kasihan aku menolak Isya hingga tersandar ke dinding dengan kuat.

"Kau nak tahu sebab apa.. semua ni sebab Papa kau. Kalau dia tak kacau keluarga aku, semua ni takkan jadi kau tahu tak. And kau pun takkan jadi mangsa aku. And aku pun tak perlu jadi orang kuli Papa kau.", kataku kepada Isya yang tersandar di dinding itu.

bersambung...

Apa yang Papa Isya dah buat? Nak tahu kena la tunggu bab akan datang.

KASIH TANPA SAYANG ✔Where stories live. Discover now