BAB 29

3.8K 81 3
                                    

Raz POV

"Isya kau okay tak?", soalku apabila melihat Isya yang terjaga dengan keadaan mengejut.

"Razz.. Awak okay?", soal Isya yang terbaring disitu.

"Eh kau ni aku tanya kau, kau tanya aku balik.", omelku.
"Kenapa kau buat macam tu kat aku? Kau ingat nyawa kau banyak sangat ke? Kenapa kau ni kebal, anti peluru?", sambung ku lagi.

"Erm.. awak!", panggil Isya perlahan.

"Ape?", jawabku walaupun masih dalam mood omelan.

"Awak risaukan saya ke?", soal Isya perlahan. Kepalanya menyenget sedikit melihatku. ( Acah comel )

"Ta..takk. Mana ada aku risau.", tergagap gagap aku menjawab soalan Isya.

Asal dia buat muka macam tu. Comel.Fuhhh Harraz kuatkan mental anda. Jangan cair. Kekalkan mood macho kau.
*suara hati Raz*

"Kau ni dah kenapa tengok aku macam tu. Tengok sikit sikit dah la. Aku tahu aku ni handsome.", kataku untuk menghindar soalan Isya.

Isya POV

Aku tertawa kecil selepas mendengar Raz yang asyik memuji dirinya.

Skip

"Aaaa", aku terjerit kecil disitu.

"Kenapa ni?", tanya Raz yang terkejut mendengar jeritan kecil ku.

"Saya haus.", jawabku.

"Kalau nak apa apa panggil la aku. Aku boleh tolong. Lagipun bahu kau tu tak boleh gerak banyak.", kata Raz sambil memberikan minuman kepadaku.

Aku hanya mengangguk.

"Raz, saya nak tanya something boleh?", tanya ku dengan intonasi serius.

"Ye tanya la. Benda apa?", jawab Raz.

"Ermm.. Pa..papa say..aa..", belum sempat aku habis berbicara, ayatku dipotong oleh doktor.

"Miss Amani. Saya datang sini untuk periksa awak punya hasil pembedahan.", kata doktor perempuan berbangsa cina itu.

Aku hanya mengganguk sambil tersenyum.

"Boleh saya angkat baju awak untuk lihat bekas operate tak?", soal doktor itu spontan.

Aku melirik kearah Raz. Tanpa arahan Raz terus meminta izin keluar.

Skip

Raz POV

"Saya sudah siap periksa Miss Amani. Awak boleh masuk sekarang.", tegur doktor itu sebaik sahaja keluar dari wad Isya.

"Terima kasih doktor.", kataku sebelum masuk semula ke dalam wad Isya.

"Macam mana? Okay checkup?", soalku sebaik sahaja tiba di katil Isya.

"Okay. Awak.. Terima kasih untuk tadi.", tutur Isya.

Aku hanya membalas dengan senyuman ikhlas.

"Tadi kau ada nak tanya aku something kan.", balas ku.

"Haah.. Saya nak tanya, Papa saya macam mana? Kat mana dia sekarang ni? Saya tak ingat apa apa lepas saya pengsan haritu.", tanya Isya bertubi tubi.

"Dato' Zariffff...", kataku.

bersambung...

next chapter bila bintang (vote) 30🌟

KASIH TANPA SAYANG ✔Where stories live. Discover now