BAB 26

3.8K 86 3
                                    

Aku memasuki bilik Isya. Tanpa berlengah aku terus melangkah kearah Isya selepas pintu bilik ku tutup dan tidak ku lupa untuk menguncinya.

"Kenapa...", ayat ku dipotong oleh Isya.
"Awak saya lapar.", kata Isya yang duduk diatas katil.

"Asyik makan je kau ni. Badan kecik je tapi makan banyak.", omel ku.

Isya hanya tersenyum dengan omelan ku.

"Kau tunggu sini. Jangan keluar mana mana.", tegasku sambil beransur keluar dari bilik itu.

Isya hanya mengangguk.

Skip

Isya POV

"Nah makan ni.", kata Raz yang baru masuk sambil sedulang makanan dihulur kearahku.

"Thanks.", balasku dan tidak ku lupa untuk menguntumkan senyuman kepada Raz.

"Kenapa awak tengok saya macam tu?", soalku.

"Biarlah mata aku.", marah Raz.

"Jangan la tengok macam tu. Saya nak makan pon tak senang.", balasku.

Raz POV

flashback

"Zakuan dah lama ke kenal Amani tu. Sejuk je hati nenda tengok dia.", kata nenda kepada ku.

"Apa nenda ni. Dia kawan Zakuan jelah.", balasku.

"Zakuan nenda rasa nenda dah berkenan la dengan Amani tu. Kalau Zakuan nak nenda boleh tolong pinang dia untuk Zakuan.", sambung nenda.

"Merepek la nenda ni. Dah cepat naik kereta nenda. Nanti lambat pulak nenda nak sampai rumah.", kataku kepada nenda sambil membantu nenda masuk kedalam kereta.

endflashback

"Razzzzz...", lamunan tu terbantut apabila Isya memanggilku.

"Ye kenapa?", soalku.

"Panjang termenung. Teringat dekat sapa?", soal Isya kembali.

"Aku tengah fikir bila lah tarikh yang sesuai untuk aku bunuh kau sebab banyak cakap.", kataku selamba.

Isya terus mendiamkan diri. Aku cuba menahan tawa melihat reaksi Isya itu. Comel. Suara hatiku berbunyi. Tanpa berlengah aku terus bangun dah keluar dari bilik itu.

"Kenapa aku tersenyum senyum ni?", aku terheran seorang diri apabila keluar dari bilik Isya itu. Aku menampar nampar pipiku untuk menyedarkan diri yang hampir ditelan oleh ombak kemaruk cinta.

"Kau dah kenapa?", soal Ris yang tiba tiba lalu dan melihatku disitu.
"Tangan aku free je sekarang ni. Boleh je kalau nak tolong tampar kau.", sambungnya lagi.

"Diam la kau. Tak pasal pasal kau tidur luar jap lagi.", balasku.

"Chill la bro.", balas Ris yang takut diusir.

"Ris.", panggilku.
"Esok kita buat rancangan kita.", sambung ku lagi.

"Orait bos.", balas Ris mesra.

Skip
Keesokannya..

Isya POV

Tiba tiba kepalaku berasa sakit. Tanganku juga terasa berat untuk diangkat. Aku mencelikkan mata dan melihat aku berada dalam keadaan diikat di sebuah kerusi kayu. Tempat yang tidak pernah aku jelajahi dan kelihatan usang.

"Tolong!!!", aku menjerit meminta tolong.

"Relax la kitorang takkan apa apa kan kau.", seorang lelaki berbisik di belakang telingaku. Aku terus memusingkan kepala ku mencari kelibat lelaki itu. Dan ternyata dia adalah Ris.

"Lepas la.. Sakit la tangan saya.", bisingku sambil cuba meleraikan ikatan dia tanganku.

"Kau nak aku tutup mulut kau dengan ni ke baru kau nak diam.", soal Ris sambil menunjukkan salotape kearahku.

Aku hanya menggelengkan kepala. Mulutku ku kunci rapat dan suasana disitu menjadi sunyi seperti tak berpenghuni.

Tidak lama kemudian, bunyi tapak kaki seseorang melangkah mula kedengaran. Bunyi hentakan langkah itu semakin lama semakin deras tanda dia semakin hampir dengan kawasanku.

"Papa!!", panggilku apabila melihat Papa berjalan masuk ke tempat usang dimana aku diikat.
"How??", sambungku lagi. Tapi aku membeku diam apabila melihat Papa masuk kesini bersama Raz.

bersambung...


bab seterusnya publish bila bintang(vote) 20 :)

KASIH TANPA SAYANG ✔Where stories live. Discover now