Kapitel fyra

355 9 0
                                    

"Så, spill the tea, biatch.", utbrister Kevin innan jag ens hunnit smutta på vinet. Visste att det här skulle hända men att vara i närheten av en nyfiken Kevin är bättre än den där Dylan. Behövde bara komma ut från lägenheten och energin, jag inte riktigt kan förklara.

"Asså ditt ordförråd..", klagar jag, "Det finns inget te.", låter det sura vinet åka ner i halsen.

"Åh jävlar Nikki.", säger Kevin med uppspärrade ögon. "Ser la ut som att det finns te.", han gör en gest mot mitt nu tomma glas. Okej jag kanske inte skulle klunkat det men det hjälper mina nerver.

"Jag förstår att du tycker om teet men för mig är teet en jobbigt jävel som går mig på nerverna.", jag fyller på mitt glas och tar en liten klunk den här gången.

"Åh hat kärlek, me liky.", han flaxar med ögonbrynen. Kevins blick glider till den vältränade bartendern och blinkar med ena ögat åt honom. Alltid så flirtig. Bartendern vekar vara van och ger ifrån sig ett snett leende.

"Tror inte Dylan och ordet kärlek ska användas i samma mening.", jag smuttar vidare på vinet och hoppas att ämnet ska släppas.

"Du har redan starka känslor för honom.", Kevin ler brett så jag nästan blir bländad. Han skriker åt bartendern att ge oss ett par shots. Vill egentligen protestera men behöver nog en iallafall.

"Jag har en pojkvän.", min blick glider mot dans golvet och jag rynkar lite på näsan. Har aldrig förstått mig på det här med dans. Människorna står basiclly och gnider sig mot varandra.

"Äsch han har ditchat dig för många gånger. Vad säger att det inte händer igen.", usch. Hatar att jag delat med mig om mitt trassliga förhållande med Kevin. Men han kan antagligen få ur mig vad som helst då han är immun mot min mur som jag byggt upp.

"Vi är på en bättre plats.", försöker jag men vet att det inte stämmer. James har kanske inte varit den perfekta pojkvännen men han har mitt hjärta. Dessutom är jag inte den mest perfekta flickvännen heller då jag har en del bagage.

"Tills han träffar en ny Jennifer.", orden får mitt hjärta att svida till. Sveket gör fortfarande ont. Det kommer nog alltid göra ont. Att killen jag älskar mer än något annat, valde att vara med en annan.

"Och du tror att Dylan är ett bättre alternativ? Mansgrisen som flyger runt mellan tjejer. Som har skev kvinnosyn.", väser jag medveten om att min ilska inte ligger hos Dylan. Han kan gått och väl ta smällen.

"Ska du vara med svin Nikki så kan du lika väl vara med det snyggare alternativet.", Kevin ignorerar min ilska och jag stönar högt.

Tankarna om James och Jennifer får min mage att vända sig. Har sagt till honom att jag släppt det men hur ska man släppa en sådan sak? Han låg med någon för att han var osäker på vår relation. För att jag flyttade. Svag som jag är för honom lät jag mig ta ansvaret för hans äckliga handlingar. Som vanligt.

Händelsen påminner om det första året vi tillbringade tillsammans. Det var inte officiellt men vi var ett ganska solklart par. Han låg med någon annan på en fest men jag förlät honom för att han påpekade att vi inte var 'officiella'. Sedan var det precis i början och kände mig tvungen att ge honom en chans, alla förtjänar en andra chans.

Han har förändras mycket sedan vi blev tillsammans. James kämpar verkligen för att bli bättre, mer än så kan jag inte begära. Man får ta en dag i taget och hoppas på att inga sådana här incidenter sker igen.

Jennifer var en annan sak, dels för att hon alltid svansat efter honom samt att han sagt till mig att jag är löjlig när jag ifrågasatt deras relation. Hon är också en före detta kollega jag har haft ett visst antal bråk med. Tål inte människan.

Twisted GamesWhere stories live. Discover now