9 - Mam (Deel 1)

506 7 0
                                    

'Harry, ik heb je al weken niet gezien, waarom duurde het zo lang voor je weer een keer langskwam?' vraagt mijn moeder meteen als ze deur opent. Ik grinnik en loop langs haar af naar binnen.

'Ook, hi mam' zeg ik en ze grinnikt zachtjes.

'Hi, liefje, wil je thee?' vraagt ze.

'Graag' glimlach ik en ik loop achter haar aan naar de keuken.

'Je ziet er goed uit' zegt ze terwijl ze de thee in mokken doet.

'Dank je, mijn vrienden hebben me iets in laten zien' zeg ik terwijl ik de mok aanneem.

'Hoe gaat het nou met je, Harry?' vraagt mijn moeder terwijl we aan tafel gaan zitten.

'Beter dan een paar weken geleden' zeg ik eerlijk. 'Het doet nog steeds pijn dat ik hem niet gewoon 24/7 bij me kan hebben, maar mijn vrienden helpen me wel door de dagen heen'

'Dat is goed om te horen. Heb je al over je vervolg opleiding nagedacht?' vraagt ze.

'Als ik eerlijk ben, ben ik al heel blij als ik dit jaar haal' zeg ik. 'Ik denk dat ik hierna gewoon stop met school en full-time ga werken in de bakkerij'

'Is dat wel zo slim? Het verdient niet heel goed en je moet wel je hele huis zelf betalen' zegt mijn moeder en daar is ze weer hoor. De vrouw die overal een probleem van moet maken.

'Ja dat is slim' zeg ik kortaf. 'Louis wordt toch wel wakker, dan hebben we meer inkomen'

'Ik zou daar niet zo zeker van zijn, Hazz, heb je er al over na gedacht dat je misschien opnieuw moet gaan daten?' vraagt mijn moeder koel. 'Er zijn meer vissen in de zee'

'Niet in de zee waar ik in vis' zeg ik bot en mijn moeder rolt met haar ogen.

'Misschien een leuk meisje, kan je wel kindjes krijgen, met Louis gaat dat niet' gaat mijn moeder erop door.

'Ik en Louis gaan kinderen adopteren, we geven andere kinderen een goed tehuis, ik hoef niet perse een kindje van mijn eigen DNA' zeg ik en ik probeer niet boos te worden. Waarom moet ze nou altijd zo moeilijk doen?

All over again...Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu